Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf Objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf Objectief

    Hoi,

    Ik ben hier nieuw op het forum Ik ben 17 jaar oud, en ik ben beginner fotograaf

    Ik ben in bezit van een Nikon D70 met de volgende objectieven:

    28-70mm en 70-300mm van nikkor ( Objectieven van de SLR die we hiervoor gebruikten ).

    Wat ik met voorname fotograaf zijn:

    - Familiefoto's ( Groepfoto's )
    - Portret
    - Voertuigen

    Ik heb helemaal geen idee of de objectieven hiervoor wel geschikt zijn, daarom wil ik jullie advies om een nieuwe objectief aan te schaffen, ik hoop dat jullie mij hiermee helpen.

    Ibrahim

  • #2
    Re: Aanschaf Objectief

    persoonlijk zou ik als je veel auto's en dergelijke gaat fotograferen nog eens kijken acht een groothoek. iets als de sigma 10-20 ofzo
    de lenzen die je hebt(voor zover ik iets van nikon ken) zien er wel degelijke lenzen uit maar je gaat alleen wat groothoek missen
    Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf Objectief

      welk bedrag kan/wil je er voor uitgeven.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf Objectief

        Helaas kan ik ik maar maximaal 200,00 euro uitgeven.. zoiezo moet ik voor 2e hands gaan denk ik...

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf Objectief

          Oorspronkelijk geplaatst door Ibrahim06 Bekijk bericht
          Ik heb helemaal geen idee of de objectieven hiervoor wel geschikt zijn, daarom wil ik jullie advies om een nieuwe objectief aan te schaffen, ik hoop dat jullie mij hiermee helpen.
          Als je geen idee of de objectieven geschikt zijn, zou ik nog geen nieuwe kopen, maar met deze gaan werken en in de tussentijd gewoon doorsparen voor een objectief wat je gaat missen. De gewenste onderwerpen kun je gewoon met jouw lenzen fotograferen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf Objectief

            Kan ook een optie zjin ja...

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf Objectief

              Veel van de tweede hands te koop staande spullen zijn gekocht met een beperkt budget en na een tijdje........
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf Objectief

                Neem veel foto's en bekijk achteraf eens wat je het meest gebruikt. De groothoek of de tele;

                Na een tijdje merk je echt wel wat je mist. Groothoek is mooi maar ik gebruikte deze te weinig en heb die maar verkocht.
                Tele was voor mij interessanter. Maar dat merk je na een tijdje.

                zowiezo heb je geen echte groothoek, maar voor 200 euro zal je denk ik geen sigma 10-20 of tokina 12-24 vinden.

                Spaar voorlopig en wie weet wil je binnen paar weken een macro.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf Objectief

                  Eerlijk gezegd gebruik ik de 70-300 nooit

                  /edit

                  AF-S DX Zoom Nikkor 18-70mm f3.5G IF-ED, Heeft iemand hier ervaring mee?

                  Rond de 200,00 euro 2e hands.
                  Last edited by Ibrahim06; 1 september 2008, 20:41.

                  Comment

                  Working...
                  X