Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Menen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Menen

    Hallo,
    Hier enkele foto's uit een reeks van een (toeristische) buurt in Menen, een grensstadje met veel franse inwijkelingen.
    Architectuur anders bekeken...

    Dank voor uw reacties
    Groetjes,
    Tim

    1)

    2)

    3)

  • #2
    Re: Menen

    Wat de eerste foto typeert, wordt storend bij de andere twee. De weerspiegeling in het glas.
    Bij de eerste foto heb je zowel het straatbeeld als het interieur van de bakker, wat kan beschouwd worden als een synthese van een bepaalde plek. Raar maar waar; in die foto kan ik Menen het best herkennen; smalle rijhuizen en koekenstutjes. 't Zal wel aan mijn grootouders liggen zeker?
    In de tweede foto is er een gelijkaardige spiegeling, maar hier ervaar ik dit eerder als storend voor het beeld. De essentie van deze prent ligt m.i. bij de hond en de kat achter het glas, en die had ik dan eerder proberen te schieten met een polarisatiefilter, waarbij je de weerspiegeling wat kan wegwerken. Het probleem dat je dan wel hebt is dat er geen architectuur meer op staat.
    De derde foto is een goed concept; maar ook hier word ik gestoord door de weerspiegeling van de auto en de bakstenen muur. Wel een kunstig idee en een goede compo.
    Ik denk dat, als je nog een paar andere goede foto's hebt (waar daarom niet per sé architectuur op staat), je een mooie reeks kan maken met indrukken van de stad Menen.

    Grtz,
    Palladio
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

    Comment


    • #3
      Re: Menen

      Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
      Wat de eerste foto typeert, wordt storend bij de andere twee. De weerspiegeling in het glas.
      Bij de eerste foto heb je zowel het straatbeeld als het interieur van de bakker, wat kan beschouwd worden als een synthese van een bepaalde plek. Raar maar waar; in die foto kan ik Menen het best herkennen; smalle rijhuizen en koekenstutjes. 't Zal wel aan mijn grootouders liggen zeker?
      In de tweede foto is er een gelijkaardige spiegeling, maar hier ervaar ik dit eerder als storend voor het beeld. De essentie van deze prent ligt m.i. bij de hond en de kat achter het glas, en die had ik dan eerder proberen te schieten met een polarisatiefilter, waarbij je de weerspiegeling wat kan wegwerken. Het probleem dat je dan wel hebt is dat er geen architectuur meer op staat.
      De derde foto is een goed concept; maar ook hier word ik gestoord door de weerspiegeling van de auto en de bakstenen muur. Wel een kunstig idee en een goede compo.
      Ik denk dat, als je nog een paar andere goede foto's hebt (waar daarom niet per sé architectuur op staat), je een mooie reeks kan maken met indrukken van de stad Menen.

      Grtz,
      Palladio

      Helemaal mee eens.
      Minder is hier meer.
      Eerste foto, geweldig, kijken, doorkijken en dan de verschillende facetten zien en op je in laten werken.
      Tweede foto wordt al vermoeiend en die levende have erachter trekt net even teveel aandacht.
      Derde is weer helemaal goed, maar teveel van hetzelfde in deze reeks om er objectief en rustig de benodide aandacht aan te geven..
      Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

      Comment


      • #4
        Re: Menen

        OK, bedankt voor jullie commentaar.
        Bij gelengenheid post ik de volledig reeks even.
        Groetjes,
        Tim

        Comment

        Working...
        X