Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 Nikon AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 Nikon AF

    Ik zou graag een allround lens aanschaffen zodat ik niet altijd van lens moet verwisselen.
    Ik heb een Nikon D60 en vraag me af of deze lens geschikt zou zijn voor mijn toestel.

    Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 Nikon AF Deze 28-300mm F3.5-6.3 MACRO bestrijkt alle de brandpuntsafstanden van 28 mm groothoek tot 300 mm tele. Het zoombereik is maar liefst 10,7x en het objectief kan tevens worden gebruikt voor macrofotografie. De 28-300mm F3.5-6.3 MACRO herbergt grootse prestaties in een ultracompacte behuizing (de diameter is slechts 74 mm, de lengte bedraagt 86 mm). Dit maakt het objectief tot een ultieme reisgenoot. Het is het ideale objectief voor alle soorten fotografie en het is tevens geoptimaliseerd voor gebruik op digitale reflexcamera's.

    Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

  • #2
    Re: Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 Nikon AF

    Als de beeldkwaliteit geen grote rol speelt, dan kan je gerust met zo'n lenzen werken. Maar op een crop-camera zal je met 28mm geregeld te weinig breedhoek hebben, dan kan je beter een lens kopen die op 18mm begint.

    Wil je echt scherpe foto's maken, dan blijf je best weg van die superzoomlenzen...

    (Alleen de Canon 28-300L IS geeft aanvaardbare resultaten, maar die kost wel ruim 2.000 euro, en ze past niet op een Nikon.)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 Nikon AF

      hallo,

      Het eerste wat je je moet afvragen op je D60 is of die lens daarop werkt,m.a.w. of die lens een ingebouwde scherpstelmotor heeft.
      Die lens heeft dat volgens mij niet, er staat dan normaal HSM in de benaming.
      De 300mm (omgerekend 450mm) is ook wat te veel met die lichtsterkte (6.3).
      Je zal al snel een statief nodig hebben.
      Je bent beter af met een 18/200 mm , die geeft 27/300mm omgerekend

      Nogmaals; eerst zien of er een motor in zit of je hebt geen AF

      grtjs jos
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 Nikon AF

        Eigenlijk is deze dan een betere keuze denk ik.
        Wat denken jullie?

        Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links


        Alvast bedankt voor de reactie's
        Inderdaad de sigma heeft geen interne motor voor mijn D60.
        Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
        www.dewolfmarc.be

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 Nikon AF

          Oorspronkelijk geplaatst door dwm400 Bekijk bericht
          Eigenlijk is deze dan een betere keuze denk ik.
          Wat denken jullie?

          Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links


          Alvast bedankt voor de reactie's
          Inderdaad de sigma heeft geen interne motor voor mijn D60.
          Alleszins, van wat je er van leest is dit nog één van de betere 'superzooms', zeker bij voldoende licht.
          Die 28-300 gaat je enkel maar teleurstellingen opleveren.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 Nikon AF

            de sigma 18-200 hsm os is ook nog een werkbaar model en direct 200€ goedkoper dan de nikkon, maar je gaat teleurgesteld geraken van die superzooms hoor. deze sigma was mijn eerste nieuwe lens na de aankoop van mijn d40x, vorige week heb ik een sigma 18-50 F2.8 gekocht en het verschil is immens qua beeldkwaliteit
            http://www.mimoza.be/

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 Nikon AF

              probeer geen allround lens te kopen, dat slaat alleen maar tegen.
              Je moet inderdaad niet van lens wisselen maar wil je kwaliteit dan moet je opsplitsen. Dan heb je meer aan een brigde toestel.

              met een Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 heb je onvoldoende breedhoek 28 (drop 1,5) , 300 mm op min 6.3 zal je al verplichten steeds met statief te werken en de scherpte is niet bijster. Sigma probeert té vaak een lens af te spiegelen als een macro lens omdat ze een korte instelafstand heeft van 50 cm. Maar dat levert slecht een vergroting van 1 op 3. Macro werk is vanaf 1:1 anders is een close-up.

              18-200 Af-S heeft het voordeel van de vr functie. maar 200 is ook nog maar een lichte zoom en op 18 mm is er veel vertekening. Voor die prijs zou ik eerder opteren voor een 18-55 AF-S (VR) of 18-70 AF-S (VR) en een 70-300 Af-S VR om toch een redelijke zoom kwaliteit te krijgen.
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 Nikon AF

                Goed om dit allemaal te weten.
                Ik heb dus nu eigenlijk de twee lenzen in bezit die redelijk goed zijn voor mijn opdrachten.
                Een kitlens 18-55mm en een 55-200mm lens allebij van nikon.
                Probleem is nu eigenlijk wat wil ik fotograferen?
                Nu op dit ogenblik bijna alles, ik heb geen voorkeur: landschappen, portretten, nachttafferelen,vakantie's kortom alles.
                Maar het enige nadeel is inderdaad je moet eens snel kunnen verwissellen van lens en soms is dat een beetje moeilijk omdat je snel moet kunnen reageren voor een onderwerp en dergelijke.
                Daarom de vraag ook voor zo'n lens.

                groetjes
                Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                www.dewolfmarc.be

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 Nikon AF

                  tijdens een vakantiedag sleur ik ong 5 kilo mee en heeft mijn vrouw ooit geteld dat ik 25 maal van lens wisselende op één dag. tss breedhoek, tele, macro en portet lens. gelukkig heb ik een slingshot
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 Nikon AF

                    [QUOTE=devid;1973370]probeer geen allround lens te kopen, dat slaat alleen maar tegen.



                    Dat moet de TS voor zichzelf uitmaken.Er zijn hier een boel erg tevreden gebruikers van de 18-200mm,waaronder ikzelf.De scherpte is merkbaar minder dan van een prime,maar haarscherpe A3+ printen lukt ermee hoor.Op reis of korte trips is deze lens inderdaad een droomlens:je hebt weinig of geen tijd om lenzen te wisselen,er is veel stof,het gesleur met een zwaardere fototas enz.
                    En vriend loopt dan altijd rond met zijn Canon waarop iets staat in de aard van 18-70.Is die al dikwijls gefrustreerd geweest!Ik heb altijd de details van torentjes,mooie close ups enz.
                    Een D60 heeft al redelijk goede ruiskarakteristieken,zodat het met de lichtzwakte van zo'n lens ook wel meevalt.Je moet natuurlijk de limieten ervan kennen,en het juiste gereedschap gebruiken voor een welbepaald doel.Als je een haarscherp portret wil maken dat moet uitvergroot worden tot A2 dan is ze niet geschikt nee.
                    Voor het overgrote deel van de gemiddelde noden van een fotograaf is ze meer dan geschikt.Op scherm aan 100% zie je duidelijk dat ze minder scherp is dan een prime,op afdrukken moet je verder gaan dan A3 wil je het verschil zien.
                    Vaak wordt duur glas wordt om snobistische redenen gekocht en is het overkill.
                    Ik zou trouwens de Sigma overwegen,de Nikon heeft hééééél erg last van zoomcreep ( uitzakkende lens wanneer je de camera naar beneden houdt),wat ik opgelost hebt met een simpel stukje crèpe tape aan de onderzijde te kleven.





                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 Nikon AF

                      bij de sigma 18-200 moet je er wel op letten dat je de versie met os neemt. de versie zonder staat bekend als één van de slechtste objectieven in hun assortiment
                      http://www.mimoza.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 Nikon AF

                        Mijn advies is: eerst foto's maken met wat je hebt en eventueel meedoen aan de (helaas tegenwoordig wat schaarse) BD shootingdays. Dan kun je allicht eens wat lenen voor een half uurtje en ook ervarihng opdoen met nadere objectieven.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment

                        Working...
                        X