Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ontmoeting tussen oud en nieuw (Kruidtuin Brussel)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ontmoeting tussen oud en nieuw (Kruidtuin Brussel)

    Last edited by Wim.Vanmaele; 28 augustus 2008, 20:09.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Ontmoeting tussen oud en nieuw (Kruidtuin Brussel)

    Kijk dat is een foto van architectuur ten voeten uit.
    Helemaal goed
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

    Comment


    • #3
      Re: Ontmoeting tussen oud en nieuw (Kruidtuin Brussel)

      Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
      Kijk dat is een foto van architectuur ten voeten uit.
      Helemaal goed
      maar dan mogen de lijnen niet zo naar binnen vallen. Effe perspectief corrigeren of anders maken tijdens de opname.
      Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

      Comment


      • #4
        Re: Ontmoeting tussen oud en nieuw (Kruidtuin Brussel)

        Oorspronkelijk geplaatst door BPVST Bekijk bericht
        maar dan mogen de lijnen niet zo naar binnen vallen. Effe perspectief corrigeren of anders maken tijdens de opname.

        Niet corrigeren !!
        Natuurlijk mag je de lens vertekening zien !
        Het gaat hier niet om een ethische verantwoording of een politieke correctheid.
        Het gaat hier om dat te tonen.
        Het oproepen van wat voor emotie en gevoel je krijgt bij het aanschouwen van het spanningsvlak tussen de ontmoeting van moderne architectuur en oude architectuur binnen een beeld.
        Rommelen aan de foto betekend sfeer wegpoetsen, niet doen dus.
        Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

        Comment


        • #5
          Re: Ontmoeting tussen oud en nieuw (Kruidtuin Brussel)

          Rommelen aan de foto betekend sfeer wegpoetsen, niet doen dus.
          akkoord met Irineas

          Comment


          • #6
            Re: Ontmoeting tussen oud en nieuw (Kruidtuin Brussel)

            Goeie omzetting, mooie foto
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: Ontmoeting tussen oud en nieuw (Kruidtuin Brussel)

              Zeer mooie ZW/W omzetting,maar ook ik stoor mij aan de sferische aberratie.Met name de scheve fontein kan niet voor mij.Overigens zou,na rechttrekking,de foto hoegenaamd niets moeten inboeten aan sfeer,integendeel.




              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Ontmoeting tussen oud en nieuw (Kruidtuin Brussel)

                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                ook ik stoor mij aan de sferische aberratie.Met name de scheve fontein kan niet voor mij.Overigens zou,na rechttrekking,de foto hoegenaamd niets moeten inboeten aan sfeer,integendeel.
                De vertekening stoort mij hier niet, maar toch zou ik het eens rechtgetrokken willen bekijken. Volgens mij wordt er dan niet ingeboet aan sfeer.
                Tenzij je de vertekening op zichzelf sfeer noemt natuurlijk.

                Grtz,
                Palladio
                You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                Comment


                • #9
                  Re: Ontmoeting tussen oud en nieuw (Kruidtuin Brussel)

                  Een zeer mooie architectuur foto!
                  Persoonlijk zou ik toch ook proberen om een aantal zaken wat rechter te zetten ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ontmoeting tussen oud en nieuw (Kruidtuin Brussel)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
                    architectuur ten voeten uit.
                    Helemaal goed
                    Ik heb niet gezegd dat deze foto MOET aangepast worden.
                    Mijn reactie was bedoeld op uw comment en niet op de foto.

                    Wil je architectuur-ten-voeten-uit fotos dan MOETEN lijnen rechtstaan.
                    Voor artistieke fotos van huizen of gebouwen speelt dat niet.
                    Daarom mijn antwoord goed lezen!
                    1 Ofwel achteraf de lijnen rechtzetten
                    2 ofwel bij de opname lenzen of standpunten gebruiken waardoor de lijnen wel rechtblijven.
                    Uiteraard enkel van toepassing indien je ECHTE architectuur foto's beoogt.
                    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ontmoeting tussen oud en nieuw (Kruidtuin Brussel)

                      thx,
                      Nu, hoe krijg ik die lensvervorming weg ? Heb al vanalles geprobeert, maar lukt niet.
                      met CS3, de eigen filter lukt het niet...
                      Help.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ontmoeting tussen oud en nieuw (Kruidtuin Brussel)

                        Ik zou het proberen via: Image, Transform, Skew / Perspective.
                        En dan wat foefelen tot het recht staat.

                        Grtz,
                        Palladio
                        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ontmoeting tussen oud en nieuw (Kruidtuin Brussel)

                          Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                          thx,
                          Nu, hoe krijg ik die lensvervorming weg ? Heb al vanalles geprobeert, maar lukt niet.
                          met CS3, de eigen filter lukt het niet...
                          Help.

                          In Paint shop pro,met perspectiefcorrectie:
                          ( maar links en rechts boven verlies je dan natuurlijk een driehoekje )





                          Walter
                          D850

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ontmoeting tussen oud en nieuw (Kruidtuin Brussel)

                            Oorspronkelijk geplaatst door BPVST Bekijk bericht
                            Ik heb niet gezegd dat deze foto MOET aangepast worden.
                            Mijn reactie was bedoeld op uw comment en niet op de foto.

                            Wil je architectuur-ten-voeten-uit fotos dan MOETEN lijnen rechtstaan.
                            Voor artistieke fotos van huizen of gebouwen speelt dat niet.
                            Daarom mijn antwoord goed lezen!
                            1 Ofwel achteraf de lijnen rechtzetten
                            2 ofwel bij de opname lenzen of standpunten gebruiken waardoor de lijnen wel rechtblijven.
                            Uiteraard enkel van toepassing indien je ECHTE architectuur foto's beoogt.
                            Hier verschillen we gelukkig van mening
                            Wanneer ik een studiefoto maak waarin ik de verhoudingen en typerende kenmerken van een enkel gebouw, of facet van dat gebouw weergeef, dan wel, dan moet alles recht zijn en correct weergegeven zijn.
                            Dan gaat het over de correcte wergave van dat ene onderwerp = gebouw, dus ook zijn stand, en die is meestal niet scheef. (of juist weer wel maar dan wel correct scheef weergegven ).

                            Maar als ik hier een overduidelijk overall sfeerbeeld toon van een halve stad, waarin oude en nieuwe architectuur om hun kenmerkende eigen aandacht roepen.
                            Dan juist mag je zien dat je al die gebouwen samengepakt hebt met een groothoekobjectief, en dus ook met zijn vertekeningen door het objectief.
                            Dat geeft namelijk ook weer dat dit spanningsvlak zo erg breed is en dus daarmee belangrijk sfeerbepalend voor die ene foto.
                            Kijkende naar de bijgewerkte versie, dan mis ik toch een stukje sfeer die er eerst wel was.
                            Tevens vind ik de plaat platter geworden en mis ik wat dieptewerking die er eerst beter aanwezig was.
                            Gelukkig tonen de beoordelingen hier twee meningen en voorkeuren .
                            Dus dan moet het hier wel over een acceptabele vorm van smaak gaan hoe je uiteindelijk een dergelijke kenmerkende plaat toont.
                            En dat is wat ik er wel weer uitgehaald heb.
                            We blijven leren van elkaar.
                            Last edited by Irineas; 31 augustus 2008, 17:13.
                            Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                            Comment

                            Working...
                            X