Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Landschap De Liereman te Oud-Turnhout - 19 oktober 2008

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Landschap De Liereman te Oud-Turnhout - 19 oktober 2008

    Op zondag 19 oktober 2008 organiseer ik een wandeling met gids door Landschap De Liereman in Oud-Turnhout.

    Wat is er te zien? Geen spectaculaire zaken, wel een ingetogen natuurgebied met gevarieerde wandelpaden waarin vorig jaar grootschalige werken zijn gestart om landschappen terug in hun oorspronkelijke staat te brengen zodat kwetsbare plant- en diersoorten kunen terugkeren (Opstarten terugkerend biotoopbeheer). Ook is er een grote uitkijktoren met uitzicht over 2 vennen, maar het uitzicht rondom wordt toch wat belemmerd door de snel groeiende wilgen. Stevig en waterdicht schoeisel is ten zeerste aan te raden, en sommige delen van het traject zijn spijtig genoeg niet bereikbaar met de kinderwagen. Er is één gids gereserveerd voor 20 à 25 personen.
    Enkele links met informatie over dit natuurgebied:

    http://www.natuurpunt.be/nl/de-natuu...ereman_12.aspx

    http://www.natuurpunt.be/nl/natuurbe...765.aspx#item5

    Bijeenkomst is voorzien rond 13.00h aan het bezoekerscentrum en we vertrekken exact om 13.30h. De vermoedelijke aankomst bij het bezoekerscentrum zal rond 16.00 zijn. Vermits we allemaal foto's gaan nemen, kan dat makkelijk uitlopen tot 16.30. Na de wandeling kunnen we met degenen die willen, afzakken naar een plaatselijke eetgelegenheid. Hier moet ik nog uitzoeken welke zaak het meeste biedt qua gezelligheid en prijs/kwaliteit.

    Drinken kan voor en/of na de wandeling in het bezoekerscentrum.

    Update 08/09:
    Ik heb dit weekend het restaurant bezocht vlakbij De Liereman, en de prijzen aldaar leken me absoluut normaal. ca 15 euro voor salades, ca 20 euro voor vlees. Pasta is ook verkrijgbaar onder 10 euro. Ik ga een week op voorhand reserveren.

    Update 05/10: Ik ben vandaag in het bezoekerscentrum geweest, en de eerste resultaten van de landschapsrenovatie zijn zichtbaar. Er zullen ook véél paddestoelen zijn, en de gids gaat er veel over kunnen vertellen. Ook een pluspunt is dat wanneer we na sluitingstijd in het bezoekerscentrum arriveren, we nog binnen mogen om iets te drinken

    Update 06/10: Ik ga de inschrijvingen afsluiten, omdat we al aan 22 deelnemers + 5 partners zitten, en een gids voor een tweede groep minstens 2 weken op voorhand moet aangevraagd worden, wat dus niet meer gaat.

    Update 08/10: Link naar Google Maps waar het zowel bezoekerscentrum als uitrit 25 van de E34 (aangeraden) vermeld staan.

    Update 17/10: Ik heb met de uitbater van het restaurant gepraat, en 15 personen is een vrij grote groep. Daarom hebben we afgesproken dat er voor ons een beperkter menu zal aangeboden worden om te garanderen dat iedereen tegelijkertijd bediend wordt. Ook zullen ze de moeite doen om iedereen apart aan de kassa af te rekenen, wat het voor ons allemaal makkelijker maakt. De mensen die met de wagen via Antwerpen komen, kunnen op de terugweg hinder ondervinden van wegenwerken. De snelweg is (enkel richting Antwerpen!) tussen Zoersel en Ranst afgesloten en je moet daar via Massenhoven omrijden. Op zich verwacht ik niet teveel tijdverlies, maar je weet nooit hoe druk het op zondagavond is

    Verder nog wat over het wandelparcours en wat we er kunnen ontmoeten wat de moeite is om te fotograferen: Eerst is er een stukje bos met kans op eekhoorns en paddo's. Dan komen we bij het renovatieproject, waar vooral landschappen de toon voeren, Van daaruit steken we door naar een andere weg via een akker, alwaar we de kempische hoeve en pony's en konikspaarden zullen zien. Daarna duiken we het nat bosgebied binnen met knuppelpaden, riet, paddo's en hopelijk wat spechten en andere kleinere bosvogels. Buizerds cirkelen daar ook geregeld rond. Uiteindelijk komen we langs de grote uitkijktoren, waarvan het zicht spijtig genoeg wel wat door de snelgroeiende bomen belemmerd wordt. Daarna keren we op ons gemak naar het bezoekerscentrum terug.

    Nu ook het aantal deelnemers bekend is, staat de bijdrage voor de gids vast op 1.50 € /deelnemer. Na aankomst zal je hiervoor bij mijn vrouw terechtkunnen.

    10 Deelnemers SD:
    Roland Cuypers
    romulus
    JePe
    Jackske
    zunoel
    woolfie
    pdeco(2p)
    Spanjaart
    netdata
    Silent M


    en 15 Deelnemers SD + eten:
    frank207be(2p)
    lut
    FestinaLente
    jfd
    Chrit(2P)
    LesC(2P)
    Freewillie
    T.Trapper (2P)
    Mbili
    Marl1
    fotosdirk


    MVG,
    Last edited by frank207be; 18 oktober 2008, 07:22. Reden: Update

  • #2
    Re: SD Landschap De Liereman te Oud-Turnhout - 19 oktober 2008

    je mag me dus op de lijst zetten, mocht het me echt niet lukken laat ik tijdig iets weten

    Comment


    • #3
      Re: SD Landschap De Liereman te Oud-Turnhout - 19 oktober 2008

      ...ook de intentie om mee te gaan...onder voorbehoud dan wel...
      de bevestiging volgt.

      mvg,


      Roland

      Comment


      • #4
        Re: SD Landschap De Liereman te Oud-Turnhout - 19 oktober 2008

        Zet mij ook maar op de lijst. Als er geen (natuur)rampen gebeuren ga ik mee

        Comment


        • #5
          Re: SD Landschap De Liereman te Oud-Turnhout - 19 oktober 2008

          ook interesse, de bevestiging en al dan niet eten volgt later

          zet mij maar op de lijst

          groeten
          We all go a little mad sometimes. Haven't you?
          Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

          Comment


          • #6
            Re: SD Landschap De Liereman te Oud-Turnhout - 19 oktober 2008

            Count me in Frank, moest er wat tussenkomen laat ik het bijtijds weten.
            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
            Grtjs, Jacky

            Comment


            • #7
              Re: SD Landschap De Liereman te Oud-Turnhout - 19 oktober 2008

              mij mag je ook bij op de lijst zetten,
              ik zal ook later nog laten weten of ik al dan niet blijf eten
              (hangt er een beetje vanaf hoeveel volk blijft eten...)
              Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
              http://gallery.atsharp.com

              Comment


              • #8
                Re: SD Landschap De Liereman te Oud-Turnhout - 19 oktober 2008

                Onder voorbehoud van stortregens of andere verbintenis mag je me ook op de lijst zetten .
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: SD Landschap De Liereman te Oud-Turnhout - 19 oktober 2008

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Onder voorbehoud van stortregens of andere verbintenis mag je me ook op de lijst zetten .
                  Ik hoop op een zachte herfstdag rond 20°C en een blauwe lucht met een paar voluptueuze witte wolken

                  MVG,

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Landschap De Liereman te Oud-Turnhout - 19 oktober 2008

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Ik hoop op een zachte herfstdag rond 20°C en een blauwe lucht met een paar voluptueuze witte wolken

                    MVG,
                    Meer moet het zeker niet zijn ... toch alvast maar duimen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD Landschap De Liereman te Oud-Turnhout - 19 oktober 2008

                      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                      Onder voorbehoud van stortregens of andere verbintenis mag je me ook op de lijst zetten .
                      voor mij het zelfde eten enz.. zal ik later bevestigen
                      mvg
                      ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                      *BD1034BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD Landschap De Liereman te Oud-Turnhout - 19 oktober 2008

                        Frank

                        Je mag mij en mijn halve trouwboek Marleen ook bijvoegen aan je deelnemerslijst.

                        Patrick
                        BD0694BE
                        http://pdeco.fotopic.net

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD Landschap De Liereman te Oud-Turnhout - 19 oktober 2008

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Ik hoop op een zachte herfstdag rond 20°C en een blauwe lucht met een paar voluptueuze witte wolken

                          MVG,
                          Als je dat besteld hebt, dan doe ik ook een toerke naar Oud-Turnhout.
                          Zet me maar op de lijst en ik ga met Linda mee een lekkere hap eten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD Landschap De Liereman te Oud-Turnhout - 19 oktober 2008

                            Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                            Als je dat besteld hebt, dan doe ik ook een toerke naar Oud-Turnhout.
                            Zet me maar op de lijst en ik ga met Linda mee een lekkere hap eten.
                            frankske blijft ook eten

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD Landschap De Liereman te Oud-Turnhout - 19 oktober 2008

                              Ik kom! Mag ik op de lijst?
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X