Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jokulsarlon (gletsjermeer Ijsland)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jokulsarlon (gletsjermeer Ijsland)

    Deze zomer enkele weken door Ijsland getrokken (schitterend!!!) en heel wat foto's genomen. Al enkele foto's gezien van ginder en dus zin gekregen om er zelf wat te posten (als de tijd me het toelaat komen er nog wel wat).
    Volgens mij showcase-waardig, volgens jullie ??






    Canon EOS 450D + kitlens + 55-250 IS

    Reality says more than 1000 pictures

  • #2
    Re: Jokulsarlon (gletsjermeer Ijsland)

    laatste heeft de beste kleur.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Jokulsarlon (gletsjermeer Ijsland)

      Ik heb geen idee hoe het er ginder uit ziet maar het eerste wat mij opviel was de kleur, die is nogal blauw overaal, straalt het ijs dat daar echt uit?
      Keyki

      When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

      Comment


      • #4
        Re: Jokulsarlon (gletsjermeer Ijsland)

        Oorspronkelijk geplaatst door keyki Bekijk bericht
        Ik heb geen idee hoe het er ginder uit ziet maar het eerste wat mij opviel was de kleur, die is nogal blauw overaal, straalt het ijs dat daar echt uit?
        Ja, de kleuren van het ijs variëren van transparant, wit tot ijsblauw en grijs. (mijn voorkeur gaat uit naar het ijsblauw). Foto's enkel verkleind, bewerken doe/kan ik (nog?) niet. Wel getrokken met polarisatiefilter (een lineaire, ook al wordt dat vaak afgeraden & heb ik gelezen dat een lineaire niet goed werkt met een DSLR - ik merk daar niet echt iets van, maar heb er ook geen ervaring mee). In andere topic nog enkele foto's.
        Canon EOS 450D + kitlens + 55-250 IS

        Reality says more than 1000 pictures

        Comment


        • #5
          Re: Jokulsarlon (gletsjermeer Ijsland)

          mooie reeks, derde is schitterend, laat ze maar komen die andere
          gegroet, Ludo

          Comment


          • #6
            Re: Jokulsarlon (gletsjermeer Ijsland)

            Toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat er een zweem op je foto's zit en dat ze wat onderbelicht zijn.
            Heb je extra belicht, want je weet dat zo een omgeving je ingebouwde lichtmeter compleet in de war stuurt hé...
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

            Comment


            • #7
              Re: Jokulsarlon (gletsjermeer Ijsland)

              Wat bedoel je precies met die zweem? (dat komt wrschl niet door de polfilter? Misschien door het weer? In andere topic foto's van de avond voordien - was nogal bewolkt toen)
              Heb niet extra overbelicht, ik vond/vind dat het blauw goed uitkomt en het wit niet te wit is. Maar ik geef wel toe dat ik ook soms aan het scherm van mijn laptop trek of duw tot het beeld mooi is (soms is het blauw echt donker als mijn scherm 'krom' staat). Misschien heeft het tijdstip er ook mee te maken: 's morgens in de vroegte, dus nog lage zon ?
              Iemand van jullie ervaring met het al dan niet gebruiken van een lineaire polfilter op een DSLR?
              thx voor de reacties !
              Canon EOS 450D + kitlens + 55-250 IS

              Reality says more than 1000 pictures

              Comment


              • #8
                Re: Jokulsarlon (gletsjermeer Ijsland)

                heb hier veel ervaring, met het niet gebruiken van een lineaire polfilter.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Jokulsarlon (gletsjermeer Ijsland)

                  Mooie platen, maar ik zie toch ook een blauwzweem die me wat onnatuurlijk lijkt. Verder staat de laatste iets scheef denk ik.
                  Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                  Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jokulsarlon (gletsjermeer Ijsland)

                    Oorspronkelijk geplaatst door stanman Bekijk bericht
                    Wat bedoel je precies met die zweem? (dat komt wrschl niet door de polfilter? Misschien door het weer? In andere topic foto's van de avond voordien - was nogal bewolkt toen)
                    Heb niet extra overbelicht, ik vond/vind dat het blauw goed uitkomt en het wit niet te wit is. Maar ik geef wel toe dat ik ook soms aan het scherm van mijn laptop trek of duw tot het beeld mooi is (soms is het blauw echt donker als mijn scherm 'krom' staat). Misschien heeft het tijdstip er ook mee te maken: 's morgens in de vroegte, dus nog lage zon ?
                    Iemand van jullie ervaring met het al dan niet gebruiken van een lineaire polfilter op een DSLR?
                    thx voor de reacties !
                    Je hebt je blauwzweem te danken aan de auo witbalans vrees ik.
                    Die heeft zich serieus verslikt.
                    Nu ja, die zweem kan je er af krijgen in fotosoep.

                    Verder had je beter wat overbelicht, nu gaat je interne lichtmeter een te geringe lichtwaarde geven door het vele licht dat weerkaatst op het ijs.
                    Heeft dus niets te maken met polar-filter. Ik neem trouwens bijna al mijn landschapsfoto's met polarfilter.
                    Maar een regel dat je niet mag vergeten is dat je bij sneeuw en ijs altijd wat moet overbelichten om je ijs en sneeuw wit te krijgen !!!
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jokulsarlon (gletsjermeer Ijsland)

                      @ pete: bedankt voor de info - ik leer bij! volgende keer dat ik sneeuw zie probeer ik het met handmatige witbalans... hopelijk moet ik niet al te lang wachten om dat te testen.
                      Canon EOS 450D + kitlens + 55-250 IS

                      Reality says more than 1000 pictures

                      Comment

                      Working...
                      X