Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Old mill

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Old mill

    Even wat gefotosoept op een voor mij toch leuke foto.
    Hopelijk vinden jullie het ook wat of juist ... Zeg het maar

    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

  • #2
    Re: Old mill

    Het effect zou wel passen op de silo alleen, maar het is onlogisch dat deze gewoon doorloopt in de lucht... zoek misschien twee zo'n foto's, één met barsten en een andere met een ander effect, en mask deze zodat 1 het vat en de ander de lucht dekt.

    de ronding van de silo overbrengen in de barsten zou ook niet misstaan, met de perspectief / distort tool zou je al ver moeten komen.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Old mill

      Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
      Het effect zou wel passen op de silo alleen, maar het is onlogisch dat deze gewoon doorloopt in de lucht... zoek misschien twee zo'n foto's, één met barsten en een andere met een ander effect, en mask deze zodat 1 het vat en de ander de lucht dekt.

      de ronding van de silo overbrengen in de barsten zou ook niet misstaan, met de perspectief / distort tool zou je al ver moeten komen.
      Je hebt wel gelijk, maar ik wou eigenlijk enkel het effect bekomen van een oude foto met basten in... Misschien had ik wel ongelijk
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

      Comment


      • #4
        Re: Old mill

        Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
        Je hebt wel gelijk, maar ik wou eigenlijk enkel het effect bekomen van een oude foto met basten in... Misschien had ik wel ongelijk
        ik zie direct afbladerende verf en geen "oude foto" ... maar ik ben hier vroeger ook wel enkele jaren mee bezig geweest

        Ik dat geval zou ik de kleuren van de foto nog wat afbleken en de barsten wat duidelijkere maken, zo lijkt het op een muurschildering die loskomt.

        om dit overtuigend te brengen zal je wel in de barsten (en gaten waar de verf al helemaal weg is) alle kleur/tekening van de foto van de silo moeten weg-masken...

        hier zijn enkele van men dingen uit lang vervlogen tijden. trouwens, er staan op Deviantart massa's super interessante tutorials om zo'n zaken snel bij te leren,
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment

        Working...
        X