Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chateau de Chambord

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Chateau de Chambord

    Foto van de achterkant van het mooiste en indrukwekkendste kasteel van de Loire, waarvan men uitzicht had op de jacht. Jammer van het slechte, donkere weer.
    NB: Gebouwd enkel en alleen omdat Frans I in 1519 zo van de jacht hield.
    156 meter lang, 56 meter hoog, 77 trappen (waarvan de mooiste ontworpen is door Leonardo Da Vinci) 282 schoorstennen en 426 vertrekken;


    Last edited by @Jan; 28 augustus 2008, 17:58. Reden: Minder Unsharp mask toegepast

  • #2
    Re: Chateau de Chambord

    schitterend kasteel, minder dan middelwaardige foto, niet showcasewaardig mijn inziens.

    iedere amateur kan zo'n foto nemen, en er is te veel unsharpmask toegepast, wat je ziet in de details van het gebouw.
    www.wannabes.be ~ www.morlion.net ~ Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Chateau de Chambord

      alleen de compo kan mij bekoren.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Chateau de Chambord

        Bedankt, weer bijgeleerd sé. Ben dan ook maar amateur hé die dacht van een goeie foto te hebben geschoten. volgende beter en niet in showcase maar fotobeoordeling.
        Foto minder unsharpmask meegegeven.
        Last edited by @Jan; 28 augustus 2008, 17:59. Reden: update foto

        Comment


        • #5
          Re: Chateau de Chambord

          was niet beledigend bedoeld trouwens, misschien formuleerde ik het wat te kort maar soms wordt de loftrompet hiet wat te snel bovengehaald, waardoor ik de neiging heb de nadruk op de negatieve elementen te leggen.

          De foto is niet slecht, maar zeker ook niet uitzonderlijk. In zo'n gevallen is het vooral de technische kwaliteit die het 'm doet, en de nabewerking (eventueel wat HDR zodat de wolken er beter uitkomen, etc), want qua perspectief en invalshoek kon je in dat geval idd niet erg veel experimenteren als je het gebouw en zijn symmetrie mooi in beeld wilt brengen.
          www.wannabes.be ~ www.morlion.net ~ Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Chateau de Chambord

            Mooi kasteel, gewone foto.

            Comment


            • #7
              Re: Chateau de Chambord

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              Mooi kasteel, gewone foto.



              Maar,dat geldt dan toch net zo goed hier?! :


              Forum voor het plaatsen van foto's van architectuur, urbex, en door de mens gemaakte constructies. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.




              Twee kastelen,symmetrisch weergegeven,de een krijgt loftuitingen alom,de ander wordt showcase onwaardig bevonden.Een hééél klein beetje meer objectiviteit gevraagd van de beoordelers graag. ( maakt wederom duidelijk dat heel dat showcase/beoordelings gedoe voor een deel applausorganen zijn onder de vlag van technische beoordeling )


              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Chateau de Chambord

                Je ziet ook dat het met een breedhoek gemaakt is, de buitenkanten hellen naar binnen.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #9
                  Re: Chateau de Chambord

                  Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  Je ziet ook dat het met een breedhoek gemaakt is, de buitenkanten hellen naar binnen.
                  Ik vind het wel iets hebben met die hellende hoeken van de breedhoek.
                  Canon EOS 1Ds Mark III, Canon EF 16-35mm F 2.8 L USM, Canon EF 24-70mm F 2.8 L USM, Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Chateau de Chambord

                    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    Maar,dat geldt dan toch net zo goed hier?! :


                    Forum voor het plaatsen van foto's van architectuur, urbex, en door de mens gemaakte constructies. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.




                    Twee kastelen,symmetrisch weergegeven,de een krijgt loftuitingen alom,de ander wordt showcase onwaardig bevonden.Een hééél klein beetje meer objectiviteit gevraagd van de beoordelers graag. ( maakt wederom duidelijk dat heel dat showcase/beoordelings gedoe voor een deel applausorganen zijn onder de vlag van technische beoordeling )


                    Walter
                    Ooit al eens gehoord van compositie, scherpte, kleuren, bewerking, kortom de hele fotografietechniek achter een foto?
                    Ik zie maar 1 ding gemeenschappelijk: er staat een kasteel op, en ja misschien wel centraal maar bij de andere foto's waarnaar je verwijst is het "kasteel" wel een pak kleiner, anders gekadreerd, andere weersomstandigheden, andere omgeving,...

                    Man man, soms lees ik hier toch nogal wat op dit forum, het maakt m'n dag goed . Mensen met zo weinig zelfkritiek, ze bestaan nog altijd.
                    Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Chateau de Chambord

                      Oorspronkelijk geplaatst door Typhon- Bekijk bericht
                      Ooit al eens gehoord van compositie, scherpte, kleuren, bewerking, kortom de hele fotografietechniek achter een foto?
                      Ik zie maar 1 ding gemeenschappelijk: er staat een kasteel op, en ja misschien wel centraal maar bij de andere foto's waarnaar je verwijst is het "kasteel" wel een pak kleiner, anders gekadreerd, andere weersomstandigheden, andere omgeving,...

                      Man man, soms lees ik hier toch nogal wat op dit forum, het maakt m'n dag goed . Mensen met zo weinig zelfkritiek, ze bestaan nog altijd.

                      Hola,je gaat wat te kort door de bocht:
                      Kasteel Echternach is allesbehalve origineel gekadreerd,een toeristenplaat van dertien in een dozijn,waarvan de TS bekend staat dat die zijn foto's zo min mogelijk bewerkt.En nee,als plaatje in een toeristenbrochure zou 't ook niet kunnen dienen,want dan het genomen moeten zijn met beter weer.
                      In dat opzicht biedt in feite foto 2 meer artistiek potentieel,mits rechtrekken en optrekken donkere partijen en doordrukken van de lucht om ze meer dramatisch te maken.
                      En ik vraag me wel af wat dit te maken heeft met zelfkritiek?!



                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • #12
                        Re: Chateau de Chambord

                        Een gemotiveerde beoordeling is een goede beoordeling, zomaar wat roepen zonder achterliggende info vraagt om wederzijdse kritieken op de beoordeling.
                        Dat bederft de stemming op het forum en draagt niets bij.

                        Deze foto? Een gewone maar wel goede foto.
                        Die van Echternach die hier als voorbeeld wordt weergegeven is in mijn ogen een foutloze foto.
                        Wel daar het verschil showcase of niet.
                        Van mij mogen in sommige gevallen objectief afwijkingen zichtbaar zijn.
                        Dit is zo'n geval daar het hier om een heel breed kasteel gaat.

                        Maar ik zie de moeite, de efford van het maken niet doordat dat heggetje er storend voor zit en de illusie van een oneindige oprit/rijlaan/toegangsweg verstoord.
                        Dat is dus een foutje wat weg te werken was en dus hier een goede maar wel "gewone" foto van maakt en als indruk laat zien.
                        Verder is de foto ongemoeid gelaten, Hulde.
                        Er wordt veel te veel geretoucheerd en plaatjes gemaakt zonder te kunnen fotograferen en in showcase gepresenterd als zijnde een foto, wat in werkelijkheid een toppunt is van bewerkingen.
                        Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                        Comment

                        Working...
                        X