Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compressie pixels en resolutie behouden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compressie pixels en resolutie behouden

    het lukt me nu wel om foto's te uploaden, maar volgende probleempje heb ik nog :

    ik downsize naar gewenste grootte en resolutie met zoombrowser, geen probleem
    ik zet die foto dan op telenet foto site (in eigen "album')

    maar als ik de foto daarin dan aanclick voor url adres, dan is de size toch weer aangepast door telenet programma. Neem ik de foto uit de slide show , dan kan ik wel originele size kiezen en krijgen , maar niet de originele resolutie..

    Dan ben ik maar naar tinypic gegaan omdat jullie die o.m. aanbevelen, maar daar lukt blijkbaar -vandaag en gisteren - het registreren niet. Iemand een tip om binnen telenet foto album toch mijn originele gecomprimeerde foto terug te vinden ? Of moet ik dan maar weer een andere site aandoen ?
    Ik heb ook gekeken naar de 50MB webruimte die ik bij telenet heb, maar dan moet ik een website maken, wat ik ook nooit eerder heb gedaan...heb hem nu wel maar is blanco natuurlijk....

  • #2
    Re: compressie pixels en resolutie behouden

    Montis probeer www.photobucket.com eens. Werkt volgens hetzelfde principe als Tinypic.

    Registreren, foto uploaden en kiezen voor de 'IMG code' onderaan de upgeloade foto.
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: compressie pixels en resolutie behouden

      Dank je Tim

      Comment


      • #4
        Re: compressie pixels en resolutie behouden

        Ik gebruik nu photobucket... Merk dat je de foto kunt uploaden naar daar zonder comprimeren omdat dat vanzelf gebeurt. Maar ik krijg hem dan niet naar vb 900 of zelfs 800 pixels size, ook al staat dat als optie aangeduid. Hoe kan ik zelf de precieze afmeting bepalen ? (om dan te linken naar Belgiumdigital)

        bedankt

        Comment


        • #5
          Re: compressie pixels en resolutie behouden

          ik gebruik imageshack
          als je daar als image size 800 x 600 kiest
          wordt ie ineens gerizezed
          en dan eens de foto geuploaded
          de link voor "direct image" kiezen

          Comment


          • #6
            Re: compressie pixels en resolutie behouden / photobucket

            bedankt voor tip, maar dat zou dan al de zoveelste andere site zijn die ik probeer. Van dit forum gebruiken er veel mensen photobucket, dus moet er toch ook een oplossing zijn zou ik denken...?

            Comment


            • #7
              Re: compressie pixels en resolutie behouden

              Eerst zelf resizen alvorens te uploaden naar Photobucket/Imageshack/..., door bijvoorbeeld gebruik te maken van BD-sizer.

              Dan hou je alles zelf in de hand.
              Mvg Tim

              Comment


              • #8
                Re: compressie pixels en resolutie behouden

                Dank je Tim,

                het is nu gelukt...

                Mvg

                Comment


                • #9
                  Re: compressie pixels en resolutie behouden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                  Eerst zelf resizen alvorens te uploaden naar Photobucket/Imageshack/..., door bijvoorbeeld gebruik te maken van BD-sizer.

                  Dan hou je alles zelf in de hand.
                  ook mijn volgorde.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment

                  Working...
                  X