Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop van een lensje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop van een lensje

    Hoi,

    Zou dus graag beke investeren in mijne fotografie hobby, volg nu al een jaartje fotografie les dus het tijd voor een leuk lensje. Ik heb nen Nikon D80. Nu zit ik wat te twijfelen tussen de volgende lenzen en had graag wat gebruikers ervaringen/advies gekregen. Mss dan vooral op het kleine verschil tussen de 17-55 en 24-70 lens. En waar ik het meeste plezier ga aan beleven als beginnend fotograaf'ke. En ook ja is het de moeite om te gaan voor tweedehands lenzen van fotokonijnenberg of is het prijsverschil eigenlijk niet echt de moeite. Of weet er iemand nog beter/goedkoper winkels?

    Nikkor Lenzen High End:

    Nikkor AF-S 70-200 mm F 2.8 VR Zwart 77s Lens

    Nikkor AF-S 17-55 mm F 2.8 G DX IF-ED 77s Lens


    Nikkor AF-S 24-70 mm 2.8 G ED Lens
    • Kostprijs: 1504.87 EUR
    • Tweedehands beschikbaar: Ja
    • Kostprijs: 1398.11 EUR
    • Ouderdom: "Ze hebben er geen idee van."
    • Kleur: Witte lens (smaak:Ugly as hell dus op nen zwarte body)
    • Voor wat gebruiken: standaard lenske met iets meer bereik, dus voor van alles en nog wat.
    • Informatie: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...f_28_g_ed.html


    Sigma Lenzen High End?

    Natuurlijk bestaat er voor iedere High End Nikkor lens een Sigma "High End" Lens. Daar zit natuurlijk een redelijk prijs verschil op zodat een lensje meer kopen één van de mogelijkheden is. Maar de grote vraag is natuurlijk als deze hun mindere geld waard zijn. De Sigma 70-200 staat op de review toch redelijk zijn mannetje tegen nikon zijn pareltje.

    Sigma 70-200 F2.8 II EX DG APO HSM Nik

    Sigma 24-70 F 2.8 EX DG Macro Nikon-D
    • Kostprijs: 417.91 EUR
    • Voor wat gebruiken: standaard lenske, dus voor van alles en nog wat.
    • Informatie: (Konijn website ligt plat)

  • #2
    Re: Aankoop van een lensje

    Wil je binnen afzienbare tijd (paar jaar?) naar FX overgaan?
    -> 24-70
    Nadeel: je verlies deftig wat groothoek
    Als je centen hebt: eventueel aanvullen door een breed prime (20mm f/2.8) of een goedkoper lens. De prime wordt ultra-wide op je toekomstig FX toestel.

    Blijf je met DX werken?
    -> 17-55
    Nadeel: moet je van de hand doen als je naar FX overstapt. De prijs van DX lenzen dan is koffiedik kijken (al vermoed ik dat de D40-60 klassen lang DX gaat blijven).

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop van een lensje

      Sorry maar daar zitten geen lensjes bij.......het zijn allemaal joekels van lenzen....net zoals jouw onnodige kapitalen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop van een lensje

        Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
        Wil je binnen afzienbare tijd (paar jaar?) naar FX overgaan?
        -> 24-70
        Nadeel: je verlies deftig wat groothoek
        Als je centen hebt: eventueel aanvullen door een breed prime (20mm f/2.8) of een goedkoper lens. De prime wordt ultra-wide op je toekomstig FX toestel.

        Blijf je met DX werken?
        -> 17-55
        Nadeel: moet je van de hand doen als je naar FX overstapt. De prijs van DX lenzen dan is koffiedik kijken (al vermoed ik dat de D40-60 klassen lang DX gaat blijven).
        Wel ja heb nen DX camera, mee bepaald nen nikon D80, nieuwe camera kopen zit er nog niet direct in (toch nie binnen de 6 maanden). Dan lijkt me de 17-55 wel de beste optie om het meeste plezier mee te hebben. Maarja mss toch best alle twee testen in de winkel , alvast bedankt

        Iemand die zo'n 70-200 van sigma gebruikt? en enige ervaring wilt sharen?

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Sorry maar daar zitten geen lensjes bij.......het zijn allemaal joekels van lenzen....net zoals jouw onnodige kapitalen.
        Indien ge niks zinnig te zeggen heb...zwijg dan?

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop van een lensje

          Oorspronkelijk geplaatst door Zottekes Bekijk bericht
          Wel ja heb nen DX camera, mee bepaald nen nikon D80, nieuwe camera kopen zit er nog niet direct in (toch nie binnen de 6 maanden). Dan lijkt me de 17-55 wel de beste optie om het meeste plezier mee te hebben. Maarja mss toch best alle twee testen in de winkel , alvast bedankt
          je vergeet dat de levenscyclus van een lens en van een body mijlenver uit elkaar liggen: een body is tegenwoordig na één jaar oud nieuws, een (Nikon)lens gaat je hele leven mee.
          erik, Nikon materiaal

          'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop van een lensje

            ook ik heb een d80, en ben ook niet van plan vlug een andere te kopen

            ik heb gekozen voor de 17-55/2.8 en geloof me , dit is een schitterende lens!

            ik ga bij een crop blijven en dat moet je voor jezelf uitmaken
            Nikon D80, Nikon 85mm/1.4, Nikon 17-55/2.8 & Nikon SB900

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop van een lensje

              Oorspronkelijk geplaatst door vke Bekijk bericht
              !

              ik ga bij een crop blijven en dat moet je voor jezelf uitmaken
              voor zolang het nog te koop is dan...... zou zelf ook liever willen dat de crop sensor blijft in de toekomst maar durf er geen geld op te zetten, ik koop alleen daarom al geen DX objectieven meer, als ik toch nieuw koop dan maar gelijk een FF lens.
              In je keuze mis ik wel een optie, 2e hands maar dan niet bij Konijn..... je kan serieus besparen door een 28-70 2e hands te kopen, de prijzen hiervan zijn echt flink gekelderd na de komst van de 24-70 (wie zei er dat objectieven waarde vast zijn? ) en het is echt een geweldig objectief! Denk dan ook eens aan een 2e hands 80-200 AFS 2.8 2e hands, het verschil ga je echt niet merken met de 70-200...
              De 28-70 (Nikkor) en de 80-200 (Nikkor)heb je samen voor minder dan de prijs van een 70-200 nieuw...... kun je er misschien nog een 12-24 bij kopen......
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop van een lensje

                Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                voor zolang het nog te koop is dan...... zou zelf ook liever willen dat de crop sensor blijft in de toekomst maar durf er geen geld op te zetten, ik koop alleen daarom al geen DX objectieven meer, als ik toch nieuw koop dan maar gelijk een FF lens.
                Same here.

                Comment

                Working...
                X