Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

handheld???????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • handheld???????

    Af en toe of hier en daar kom ik op deze forum "Handheld" tegen. Voor mij is dit een nieuwe term en weet begot niet wat het is, wie vertelt het mij eens? Bedankt bij voorbaat
    Last edited by SteFoto; 27 augustus 2008, 12:24.
    Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

  • #2
    Re: handheld???????

    Dat je je toestel met de hand vasthoud, en niet, zoals voor de meeste stervelingen in lang vervlogen tijden, op een driepoot ofte statief zet
    Met de komst van beeldstabilisatie kan je nu ook bij relatief lange sluitertijden op die manier nog beelden zonder bewegingsonscherpte (door je eigen bibberatie, niet vanwege het onderwerp !) bekomen

    Comment


    • #3
      Re: handheld???????

      Goeie vraag, want volgens Wiki betekent het blijkbaar wat anders dan hoe men het hier in dit forum meestal gebruikt.
      Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Handheld
      Via een search in dit forum, b.v. deze post: uit de losse hand


      (taal heeft mij altijd gefascineerd)
      Last edited by LesC; 27 augustus 2008, 13:50.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: handheld???????

        Wel verdorie

        Het klopt dat handheld doorgaans aanduidt dat het een klein (en dus in de hand te houden) toestel is, maar men spreekt toch wel van handheld of hand-held photography in de zin zoals het hier op het forum gebruikt wordt

        (and as I stated in my last post)

        Comment


        • #5
          Re: handheld???????

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Wel verdorie

          Het klopt dat handheld doorgaans aanduidt dat het een klein (en dus in de hand te houden) toestel is, maar men spreekt toch wel van handheld of hand-held photography in de zin zoals het hier op het forum gebruikt wordt

          (and as I stated in my last post)
          troost je hoor....MET losse handen fietsen is ook moeilijk.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: handheld???????

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            troost je hoor....MET losse handen fietsen is ook moeilijk.
            grt,bouk.
            "Zonder handen... zonder tanden!" zei mijn moeder vroeger altijd!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: handheld???????

              @Palombian: let even op de tijd van posten. Toen ik wilde replyen, was er nog niemand die een antwoord gegeven had. Terwijl ik bezig was nog een link op te zoeken, heb jij jouw post gemaakt. Ik geloof niet dat mijn post wat jij zegt tegenspreekt, of wel?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: handheld???????

                Nee hoor, Lesc, ik heb eerst geantwoord zonder iets op te zoeken, intuitief, zoals ik verstond hoe het hier gebruikt werd (wat volgens mij zo is)

                Na jouw repliek viel mijn frank (0.025 EUR) en zag ik dat de vraagsteller SteFoto wel meer wist

                Ik denk dat hij een grapje wilde uithalen

                Allemaal zonder belang hoor

                Comment


                • #9
                  Re: handheld???????

                  En niet te verwarren met "handgeld", natuurlijk, zeker als je naar W-Vl komt

                  Comment


                  • #10
                    Re: handheld???????

                    Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
                    En niet te verwarren met "handgeld", natuurlijk, zeker als je naar W-Vl komt
                    neen dat is daar 'gandgeld'
                    erik, Nikon materiaal

                    'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                    Comment


                    • #11
                      Re: handheld???????

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Goeie vraag, want volgens Wiki betekent het blijkbaar wat anders dan hoe men het hier in dit forum meestal gebruikt.
                      Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Handheld
                      Via een search in dit forum, b.v. deze post: uit de losse hand


                      (taal heeft mij altijd gefascineerd)
                      Volgens wikipedia betekent niets iets(ze hebben geen mening/kennis, slechts een platform), het betekent alleen dat iemand de moeite heeft genomen deze 2 items in te voeren. Als je meent dat 'handheld' voor fotograferen erbij moet: wat let je.

                      Dit is het grote probleem van Wikipedia: niemand en iedereen controleerd/cencureerd hier.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment

                      Working...
                      X