Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

    Pre-Photokina 2008: Nikon has today launched the AF-S DX NIKKOR 18-105mm F/3.5-5.6G ED VR zoom lens. This lens incorporates features such as Nikon's Extra Low Dispersion (ED) glass, Silent Wave Motor technology (SWM) and Enhanced Vibration Reduction (VR II) and will be supplied as the kit lens with the Nikon D90.
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

  • #2
    Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

    Kan misschien interessant zijn als kitlens bij een D90 omwille van de prijs maar om te antwoorden op uw vraag : nee, daar zat ik in ieder geval niet op te wachten.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

      De serie lenzen waar niemand zit op te wachten wordt idd altijd maar langer

      16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX NIKKOR
      18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX Zoom-NIKKOR
      18-55mm f/3.5-5.6GII AF-S DX Zoom-Nikkor
      18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX Zoom Nikkor
      18-135mm f/3.5-5.6 ED-IF AF-S DX Zoom-Nikkor
      18-105mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX NIKKOR
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

        Voor lenzen waar niemand op zit te wachten, lees ik er toch opmerkelijk veel berichten over.......
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

          Weer DX en f5.6 - inderdaad overbodig.
          Nikon zit dan wel goed met zijn nieuwe camera's en prof f2.8 lenzen, maar in het middensegment van zijn lensgamma is het armoe troef.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

            dat nikkon eens werkt maakt van een macro lens zoals de canon MP-E 65 maw groter dan 1:1
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

              Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              Weer DX en f5.6 - inderdaad overbodig.
              Nikon zit dan wel goed met zijn nieuwe camera's en prof f2.8 lenzen, maar in het middensegment van zijn lensgamma is het armoe troef.
              Dat vind ik nu ook zie !

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

                Maak idd alle typische kitlenzen overbodig en dwing iedere amateur een 1300 euro neer te tellen voor de 17-55 2.8.

                Perfecte strategie om aan klantenbinding te doen als je het mij vraagt...

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                  De serie lenzen waar niemand zit op te wachten wordt idd altijd maar langer

                  16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX NIKKOR
                  18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX Zoom-NIKKOR
                  18-55mm f/3.5-5.6GII AF-S DX Zoom-Nikkor
                  18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX Zoom Nikkor
                  18-135mm f/3.5-5.6 ED-IF AF-S DX Zoom-Nikkor
                  18-105mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX NIKKOR
                  Mischien is de bedoeling om juist enkele van bovenstaande te schrappen, en uit productie te nemen.

                  Bovendien, zolang er geen prijs/kwaliteit bekend is, kan je er ook moeilijk over oordelen.
                  Maar ik zat er alvast niet op te wachten, ik wacht nog steeds op een nieuwe 50mm topper

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door B&W Bekijk bericht
                    Maak idd alle typische kitlenzen overbodig en dwing iedere amateur een 1300 euro neer te tellen voor de 17-55 2.8.

                    Perfecte strategie om aan klantenbinding te doen als je het mij vraagt...
                    Dat is inderdaad de kern van de zaak. De kitlenzen zijn nodig. Niet iedereen weet wat een snelle lens is, of kan met extreme DOF werken of wilt een halve kilo meesleuren...

                    Daarenboven zijn sommige van deze lenzen echt wel goed (zoals de 18-70) en voldoen aan de verwachtingen van de meeste SLR gebruikers (denk aan het succes van de d40*, d60, d70, d80...).

                    C.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
                      Dat is inderdaad de kern van de zaak. De kitlenzen zijn nodig. Niet iedereen weet wat een snelle lens is, of kan met extreme DOF werken of wilt een halve kilo meesleuren...

                      Daarenboven zijn sommige van deze lenzen echt wel goed (zoals de 18-70) en voldoen aan de verwachtingen van de meeste SLR gebruikers (denk aan het succes van de d40*, d60, d70, d80...).

                      C.
                      Ik heb nooit gezegd dat kitlenzen niet nodig zijn of dat iedereen maar moet lenzen kopen van +1000 Eur.
                      Maar we hebben nu al een serie 6 (kit) lenzen die +/- dezelfde specs hebben. (heel duidelijk voor een beginnend fotograaf )
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                        Ik heb nooit gezegd dat kitlenzen niet nodig zijn of dat iedereen maar moet lenzen kopen van +1000 Eur.
                        Maar we hebben nu al een serie 6 (kit) lenzen die +/- dezelfde specs hebben. (heel duidelijk voor een beginnend fotograaf )
                        Ik begrijp de problematiek wel. Het is natuurlijk de vraag of Nikon de intentie heeft om een hele f/4 reeks op de markt te brengen... Gezien het succes van de 300mm f/4 lijkt het me toch een mogelijkheid.

                        Met de komst van dit nieuw objectief zullen er wel een aantal gelijkaardige wegvallen. Ik zie bijv. nog weinig nut voor een 18-70mm wanneer je voor een gelijkaardige prijs de 18-105mm VR kunt kopen.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                          Ik begrijp de problematiek wel. Het is natuurlijk de vraag of Nikon de intentie heeft om een hele f/4 reeks op de markt te brengen... Gezien het succes van de 300mm f/4 lijkt het me toch een mogelijkheid.
                          De 300mm F/4 bestaat al 10 jaar (of meer) ondertussen heeft Nikon niet veel laten merken dat ze net als Canon een F/4 serie zou uitbrengen.
                          Het is nu wel zo dat beide merken mekaar goed beginnen na te apen want Canon komt nu ook met een 18-200 IS
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                            dat nikkon eens werkt maakt van een macro lens zoals de canon MP-E 65 maw groter dan 1:1
                            Dat zegt me wel iets.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

                              Adviesprijs 299€

                              Bron: Nikon België.

                              Specificaties


                              Brandpuntsafstand18-105 mm Max./min. diafragmaf/3.5-5.6 Objectiefconstructie15 elementen in 11 groepen (met één lens van ED-glas en één hybride asferische lens) Beeldhoek 76° , 15°20’ (DX-format) Minimale scherpstelafstand 0.45 m Max. reproductiemaatstaf 0,2x (1/5) Aantal diafragmalamellen7 (afgerond) ScherpstellingAutofocus met ingebouwde SWM en handmatige scherpstelling Maat voor filters/voorzetlenzen67 mm Diameter x lengte Approx. φ76-89 mm GewichtCirca 450 gram De AF-S DX NIKKOR 18-105 mm f/3.5-5.6G ED VR is verkrijgbaar in een speciale kit met de Nikon D90.

                              De AF-S DX NIKKOR 18-105 mm F/3.5-5.6G ED VR is te koop vanaf eind september voor een verwachte verkoopadviesprijs van EUR €299.

                              De AF-S DX NIKKOR 18-105 mm f/3.5-5.6G ED VR is tevens verkrijgbaar in een speciale kit met de nieuwe Nikon D90, deze kit zal vanaf oktober beschikbaar zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X