Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Lens! Maar welke..?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Lens! Maar welke..?

    Hallo,

    Ik ben reeds in het bezit van een Nikon D70 met een 28-75 f/2.8 lens van Tamron.

    Ik wil mijn camera gaan upgraden maar twijfel een beetje hoe.

    Ik wil graag een goede zoom lens aanschaffen en heb mij een 18-200 mm f/3.5-5.6 van Nikkor laten aanraden.
    Nou ben ik slechts een arme student dus 500 euro is een hoop geld en toen dacht ik: misschien een 18-200mm Sigma (die mét OS).

    Wat raden jullie mij aan?
    Ik fotografeer graag concerten (met mijn 28/75) en natuur (dieren, landschappen, bloemen/planten e.d.) en wil over 1 jaar een reisje naar noorwegen maken, dus wil dan een zoomlens hebben.

    (óf zal ik doorsparen en dan een Nikon D80 of D200 in combi met 18-200mm Nikkor aanschaffen?)
    D70 met Tamron 28-75 f/2.8; nikkor 50 f/1.8; (en spoedig Sigma 70-200 f/2.8!)

  • #2
    Re: Nieuwe Lens! Maar welke..?

    er staat een 18-200 voor 400 onder aangeboden

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Lens! Maar welke..?

      Aangezien je al de tamron hebt, waarom niet aanvullen met een Nikon 70-300 VR. Presteert iets beter dan de 18-200. Echt een hele leuke lens; scherp, snel,... En voor 420 euro bij konijn heb je ze. Indien je natuurlijk iets meer breedhoek (zal zeer handig zijn voor je reis naar Noorwegen) wil dan die 28mm, dan ga je mss mss best voor de nikon 18-200. Met die 18-200 hoef je natuurlijk ook wel minder (of zelfs niet) te wisselen.

      Wat die concerten betreft, daar is je Tamron idd OK voor. Als je meer tele wilt voor concerten, zal die ook lichtsterker moeten zijn dan die 70-300 of 18-200. Nadeel is dat die een serieus stuk meer kosten natuurlijk, ofwel moet die ISO serieus omhoog, wat ook weer niet 1 van de sterke punten van de D70 is. Anders moet je ook hier naar Sigma, Tamron gaan. Gebruik anders eens de zoekfunctie hiervoor.
      Last edited by Tom V; 26 augustus 2008, 11:58.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Lens! Maar welke..?

        Als je meer groothoek wil ga je natuurlijk niet voor een 18-200, maar voor iets als een Sigma 10-20. Ik vind de Nikkor 18-200 geen topper en die zal tegenvallen naast je Tamron.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Lens! Maar welke..?

          Hallo! Alvast bedankt voor de snelle reacties!

          een groot hoek lens wou ik in de loop van het jaar apart gaan aanschaffen dus het is me niet om de groothoek te doen, maar om het grote bereik wat me aanspreekt.

          de 70-300 is inderdaad een goede tip.. en die dan (zodra ik meer geld heb) inruilen voor een 70-200 f/2.8
          D70 met Tamron 28-75 f/2.8; nikkor 50 f/1.8; (en spoedig Sigma 70-200 f/2.8!)

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Lens! Maar welke..?

            Oorspronkelijk geplaatst door LastDays Bekijk bericht
            Hallo! Alvast bedankt voor de snelle reacties!

            een groot hoek lens wou ik in de loop van het jaar apart gaan aanschaffen dus het is me niet om de groothoek te doen, maar om het grote bereik wat me aanspreekt.

            de 70-300 is inderdaad een goede tip.. en die dan (zodra ik meer geld heb) inruilen voor een 70-200 f/2.8
            Dat denk ik ook. Je zal het je niet beklagen. Super objectief!

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Lens! Maar welke..?

              Oorspronkelijk geplaatst door LastDays Bekijk bericht
              de 70-300 is inderdaad een goede tip.. en die dan (zodra ik meer geld heb) inruilen voor een 70-200 f/2.8

              De 70-300 VR is zijn geld waard.
              Ik weet niet voor wat en wanneer je ze zal gebruiken maar indien je het niet ontziet van lenzen te wisselen dan zou ook ik deze kiezen.

              De 18-200 VR is een totaal andere keuze voor andere momenten en andere opdrachten. Die kies je voor het gemak. Voor op reis wanneer ik een ganse dag op stap ben en van alles wil schieten dan twijfel ik geen seconde. Ik neem dan de 18-200 VR mee (+ soms een breedhoek 12-24). Ik wil dan niet slepen en continu wisselen van lens. Ze is ook niet zo slecht als sommigen vermoeden. Je kan ze uiteraard niet vergelijken met een 17-55 2.8 + 70-200 2.8 maar de foto's van de 18-200 mogen er gerust naast gelegd worden. Ze zullen niet vloeken. Ik en velen zullen ze er niet altijd allemaal zonder één fout kunnen uithalen. Je hebt geen 2.8, boukeh is duidelijk minder, er zijn vervormingen maar hij is scherp (toch de mijne) met mooi contrast en kleuren en de VR II is zeer goed.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Lens! Maar welke..?

                Ik heb daarnet nog wat zitten zoeken naar een nieuw objectief voor mijzelf en één vand de objectieven die me aanstonden was de sigma 70-200 F2.8 voor €689 nieuwprijs. Ik weet niet hoe goed dit objectief is of wat je budget is, maar intressant lijkt het mij allezins.
                http://www.mimoza.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Lens! Maar welke..?

                  Grappig dat je net dit objectief noemt, want ik was er zelf ook net informatie over aan het opzoeken..

                  Dus als er iemand is die meer informatie over deze lens heeft?
                  Me de lens juist aanraad of afraad, graag uw mening!

                  Nou is 640 euro wel echt over mijn budget heen, maar misschien 2e hands.
                  D70 met Tamron 28-75 f/2.8; nikkor 50 f/1.8; (en spoedig Sigma 70-200 f/2.8!)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Lens! Maar welke..?

                    Ik zou voor de sigma 70-200 f2.8 gaan. 2dehands zijn er genoeg te vinden.
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Lens! Maar welke..?

                      Dus.. 70-200 van Sigma wordt het!

                      Maar tweedehands, wat is een redelijke prijs?

                      Of is de Tamron vergelijkbaar of duidelijk beter/slechter dan de Sigma?

                      Sorry voor de vele vragen in 1 topic
                      D70 met Tamron 28-75 f/2.8; nikkor 50 f/1.8; (en spoedig Sigma 70-200 f/2.8!)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Lens! Maar welke..?

                        De tamron zul je nog niet tweedehands vinden en de lens krijgt in reviews wat mindere punten vanwege de onzuivere en huntende AF, die daarnaast ook niet van de snelste is. Optisch zou ze geweldig zijn.

                        't Is een beetje schipperen tussen consequenties in het "budget" lichtsterke tele gebied. De Sigma is snel en leuk om mee te werken, maar zou wat softer zijn wijd open dan de merkeigen 70-200 f2.8's.

                        Ik vind het alvast een geweldige lens om mee te werken.
                        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Lens! Maar welke..?

                          Een te koop aangeboden, 450 euro, incl originele koker en zonnekap. In goede staat.

                          Goede prijs?
                          D70 met Tamron 28-75 f/2.8; nikkor 50 f/1.8; (en spoedig Sigma 70-200 f/2.8!)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe Lens! Maar welke..?

                            Voor die Tamron zou ik nu net eens niet voor gaan.. M'n lokale fotoboer is ook gek van die lens, wil nie weten van Nikon, maar die heeft er een percentje op.. Ok, correct, hij is niet slecht. Maar de Nikon 18-200 verdient voor z'n prijs toch de voorkeur: lichtsterker op het lange eind (5.6 ipv 6.3) + supersnelle AF-S & degelijke constructie. Jah, er circuleerden helaas ook wat minder goeie exemplaren rond... maar de mijne functioneert écht goed naast m'n 17-55 wat constructie, scherpte en snelheid betreft.. (lucky me )

                            Goeie universele allround, ik kan je het alleen maar aanbevelen!

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Als je meer groothoek wil ga je natuurlijk niet voor een 18-200, maar voor iets als een Sigma 10-20. Ik vind de Nikkor 18-200 geen topper en die zal tegenvallen naast je Tamron.
                            ---------------------------------------------
                            Nikon D750 + wat glasservies

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe Lens! Maar welke..?

                              Oorspronkelijk geplaatst door LastDays Bekijk bericht
                              Een te koop aangeboden, 450 euro, incl originele koker en zonnekap. In goede staat.

                              Goede prijs?
                              Ik bedoel de Sigma, wel fijn om er bij te vermelden
                              D70 met Tamron 28-75 f/2.8; nikkor 50 f/1.8; (en spoedig Sigma 70-200 f/2.8!)

                              Comment

                              Working...
                              X