Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma super-tele-objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma super-tele-objectieven

    Ik ben informatie aan het inwinnen over super-tele-objectieven voor mijn Sony Alpha 100. Aangezien hij stabilisatie in de body heeft is dit voor de lenzen niet van toepassing.

    Onderstaande lenzen lijken mij interressant, maar er worden nogal negatieve berichten op dit forum geschreven over de scherpte van de lenzen (minimaal 2 stops diafragma sluiten voor enige scherpte). Is dit terecht?
    Zitten er nog verschillen in kwaliteit van onder genoemde? Dit zal wel, want waarom zou Sigma anders zoveel ongeveer dezelfde lenzen maken????

    Verder begrijp ik dat de code DG betekent dat deze objectieven ook geschikt zijn voor analoge en ff-camera's. Klopt dit?

    APO 50-500mm F4-6.3 EX DG
    APO 120-400mm F4.5-5.6 DG (AF werkt niet bij sony???)
    APO 135-400mm F4.5-5.6 DG
    APO 150-500mm F5-6.3 DG (AF werkt niet bij sony????)
    APO 170-500mm F5-6.3 DG

    wat zijn jullie adviezen?
    Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

    http://ubovdburg.zenfolio.com/

  • #2
    Re: Sigma super-tele-objectieven

    Waarom zou de AF niet werken?
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma super-tele-objectieven

      PS: deze mogelijkheid is er ook: Sigma 100-300 f4 met een 1,4 teleconverter.
      Mijn foto's en fractals
      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma super-tele-objectieven

        Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
        Waarom zou de AF niet werken?
        Ik heb geen idee, maar dat geeft WWW.SIGMA.BENELUX op hun website aan. Of begrijp ik het niet?

        En bedankt voor de tip van een 100-300 met een converter, maar ik vind het al zo moeilijk om tussen al deze in mijn ogen vergelijkbare objectieven te kiezen.
        Maar als een 100-300 met een converter echt beter is, moet ik me daar misschien wat verder in verdiepen.
        Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

        http://ubovdburg.zenfolio.com/

        Comment


        • #5
          Re: Sigma super-tele-objectieven

          Ik heb de vermelding gevonden: "De OS functie en de AF (Auto Focus) werkt niet als de camera geen HSM objectieven kan aansturen."

          Maar volgens mij kunnen alle Sony DSLR's HSM objectieven aansturen (Sony heeft zelf HSM lenzen). Ik vraag me wel af hoe het zit met de combi SSS in de camera en OS in de lens, misschien is dat het probleem? Hopelijk weet iemand hier meer van

          Op www.dyxum.com/lenses kan je anders de reviews nalezen van de lenzen die je interesseren.
          Mijn foto's en fractals
          Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma super-tele-objectieven

            Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
            Ik heb de vermelding gevonden: "De OS functie en de AF (Auto Focus) werkt niet als de camera geen HSM objectieven kan aansturen."

            Maar volgens mij kunnen alle Sony DSLR's HSM objectieven aansturen (Sony heeft zelf HSM lenzen). Ik vraag me wel af hoe het zit met de combi SSS in de camera en OS in de lens, misschien is dat het probleem? Hopelijk weet iemand hier meer van

            Op www.dyxum.com/lenses kan je anders de reviews nalezen van de lenzen die je interesseren.
            De Sony's krijgen de OS niet wel de hsm!

            Die vermelding van mogelijk niet werkend hsm slaat normaal gezien op de analoge A-mount camera's (De analoge Minolta's uitgezonderd de 7, (9),...)
            Bij pentax is het een ander verhaal, daar is het pas mogelijk vanaf de K10D of zo geloof ik, bij pentax zijn er dus digitale body's die geen hsm kunnen aansturen. (dus vanaf KAF3)

            Ik denk dat ze daarom uit voorzorg een veralgemening hebben gemaakt ook voor Sony. Geen zorgen maken dus

            ps: de 2 lenzen die aangehaald zijn waar de AF mogelijks niet van werkt, is nog niet op de markt voor pentax/Sony. Nog eventjes geduld
            Ik zou zeker ook kijken naar de 100-300 van sigma! (het hangt er beetje van af hoeveel mm's je nodig hebt...beter ietsje te lang dan te kort)

            Comment


            • #7
              Re: Sigma super-tele-objectieven

              Tzou mij verbazen moest de sigma lenzen met sonyvatting os hebben. En anders kunde het knopke op off zetten...

              Comment


              • #8
                Re: Sigma super-tele-objectieven

                Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                PS: deze mogelijkheid is er ook: Sigma 100-300 f4 met een 1,4 teleconverter.
                En dit is meteen ook de beste van de sigma lenzen

                lens
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma super-tele-objectieven

                  Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                  Ik zou zeker ook kijken naar de 100-300 van sigma! (het hangt er beetje van af hoeveel mm's je nodig hebt...beter ietsje te lang dan te kort)
                  De sigma 100-300 F4 HSM i.c.m. teleconverter 1,4x gaat over mijn budget.
                  Voor mij is tot nu toe de sigma 50-500 de nummer 1, en met net 1000 euro toch wel de limiet van mijn budget.
                  Maar als 1 van de andere sigma's (of eventueel nog de tamron 200-500mm)met eindbereik van 400 a 500mm een betere optische kwaliteit geven voor minder geld, dan ga ik daar misschien liever voor.
                  Het enige wat ik dan inlever is het enorme zoom-bereik van de 50-500mm.
                  Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

                  http://ubovdburg.zenfolio.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma super-tele-objectieven

                    Ik meen hier al een paar keer gelezen te hebben dat die 50-500 niet echt tot 500mm gaat, kan je misschien ook rekening mee houden (misschien vind je via de zoekfunctie meer info daarover).
                    Mijn foto's en fractals
                    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma super-tele-objectieven

                      Wat ook te overwegen valt is de tamron 200-500...toch wel populair en goed. (K2 kan u er meer over vertellen)

                      Wel handig om te weten: de 50-500 van sigma wordt eigenlijk opgevolgd door de 150-500...deze keer mét HSM...kan best wel handig zijn voor zo'n lens...en goedkoper dacht ik!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma super-tele-objectieven

                        Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                        Wat ook te overwegen valt is de tamron 200-500...toch wel populair en goed. (K2 kan u er meer over vertellen)

                        Wel handig om te weten: de 50-500 van sigma wordt eigenlijk opgevolgd door de 150-500...deze keer mét HSM...kan best wel handig zijn voor zo'n lens...en goedkoper dacht ik!
                        150-500 is inderdaad interressant, maar er zijn mensen op dit forum die aangeven dat dit objectief minder scherp is dan de 50-500mm.
                        En dat is nu precies mijn vraag. Welke van de genoemde objectieven is nu het scherpst. Als ze elkaar niet veel ontlopen is de keuze erg moeilijk. De keuze is dan een groter bereik (50-500) of een lagere prijs (120-400/150-500)
                        Budget ca.1000 euro.
                        Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

                        http://ubovdburg.zenfolio.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma super-tele-objectieven

                          Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                          Wel handig om te weten: de 50-500 van sigma wordt eigenlijk opgevolgd door de 150-500...deze keer mét HSM...kan best wel handig zijn voor zo'n lens...en goedkoper dacht ik!
                          Euh, de 50-500 is ook met HSM maar waarschijnlijk bedoel je OS(stabilisatie).
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma super-tele-objectieven

                            Ik heb ergens eens gelezen dat de Alfha 100 geen USM lenzen kan sturen.
                            Vanaf de Alfha 200 zou dat wel gaan.
                            Ik weet het ook niet zeker daar ik Nikon materiaal heb maar ik zou daar toch eens op doorzoeken.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma super-tele-objectieven

                              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                              Euh, de 50-500 is ook met HSM maar waarschijnlijk bedoel je OS(stabilisatie).
                              De 50-500 heeft voor de Sony vatting geen HSM...de 150-500 wel

                              Comment

                              Working...
                              X