Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke EERSTE canon/sigma/tamron lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke EERSTE canon/sigma/tamron lens?

    hallo,

    ik koop waarschijnlijk in de komende 1 of 2 maanden mijn eerste spiegelreflex, en dus ook de eerste lens/lenzen

    Ik ben er van overtuigd dat ik nog wel mijn hele leven met fotografie zal bezig zijn, dus dacht ik dat het mss geen slecht plan is om meteen te investeren in een ietwat duurdere lens,
    (de body wordt de canon 450d of de 40d; ik weet goed dat de 40d in een professioneler segment behoort, maar waarschijnlijk wordt het toch de 450d, zodat ik later (over pakweg 1.5 jaar ofzo, geen idee) kan upgraden naar een professioneler model, als ik de eerste stappen in de SLR-wereld reeds heb verkend.)
    maw, de kosten die ik uitspaar door de 450d te kopen (850 - 650 = 250 €) , kan ik gebruiken voor beter glaswerk.

    ik lees en hoor dat de sigma/tamron wide zoom range lenzen (bvb 18- 200 mm )niet kunnen evenaren aan een beperktere range, maar ik wil toch al wel wat zoombereik.

    wat is het beste dat ik nu kan kopen binnenkort van lens/lenzen?
    budget = pakweg 400 €, (en liefst een wide-end met toch wat groothoek (niet extreem), maar minstens even veel als een 28 mm lens van een compactcamera, rekening houdend met de sensorgrootte-correctiefactor van 1.6 zal dat dan wel op 17.5mm uikomen neem ik aan?)

    de "L" lenzen van canon zijn opmerkelijk duurder, door hun lichtsterkte neem ik aan, is dit verschil dan ZO opmerkelijk? kan iemand dit staven met een vergelijkende foto?

    Ik hoor ook hier en daar dat de sigma 17-70 en de tamron 18-250 behoorlijk goed zouden zijn?

    alle suggesties zijn welkom!
    Canon 5D3 + 5D4 + EOS R ; Canon 16-35 f/2.8 III ; Canon 24-70 f/2.8 II ; Canon EF-70-200 L F2.8 II IS; Canon 35mm 1.4 II ; Sigma 50 mm 1.4 ; Canon EF 85mm 1.8; Canon EF 100mm 2.8 Macro; Sigma 15 mm fisheye ; 3 x 600EX-RT II

  • #2
    Re: Welke EERSTE canon/sigma/tamron lens?

    Ik zou voor het duo EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS en EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS gaan, die bijzonder goede kritieken krijgen (zeker gezien hun prijs):

    http://www.photozone.de/canon-eos/18...report--review
    http://www.photozone.de/canon-eos/19...report--review

    Past nog perfect binnen je budget en hebben beide IS.
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

    Comment


    • #3
      Re: Welke EERSTE canon/sigma/tamron lens?

      Gezien het beperkte budget en de wens voor een breed bereik, zou ik inderdaad de kitlenzen nemen.
      Zeker wanneer je dan ook nog eens een 450D wil kopen.

      Die twee lenzen kun je dan namelijk samen met de 450D goedkoper krijgen in één pakket

      Comment


      • #4
        Re: Welke EERSTE canon/sigma/tamron lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door skateflip Bekijk bericht
        (850 - 650 = 250 €)
        van welk merk is jouw zakjapanner
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Welke EERSTE canon/sigma/tamron lens?

          Oorspronkelijk geplaatst door MilM Bekijk bericht
          Die twee lenzen kun je dan namelijk samen met de 450D goedkoper krijgen in één pakket
          Is niet altijd zo, ik heb ze goedkoper gevonden als je de basiskit en de lens apart kocht. Is afhankelijk van winkel tot winkel, gewoon even kijken wat het voordeligst uitkomt...

          Comment


          • #6
            Re: Welke EERSTE canon/sigma/tamron lens?

            het verschil tussen L en niet-L is opmerkelijk, en niet alleen door lichtsterkte. Evengoed door mooiere bokeh, kleuren, meer detail en véél snellere focus.
            In jouw geval zou ik nu kijken naar de 450D met de 18-55 IS en 55-250 IS. Die zijn best OK. Als je echt betere lenzen wil, zal je er met 400€ niet komen, dus is wat de meesten hier aanraden wel het beste alternatief.

            Oorspronkelijk geplaatst door skateflip Bekijk bericht
            hallo,

            ik koop waarschijnlijk in de komende 1 of 2 maanden mijn eerste spiegelreflex, en dus ook de eerste lens/lenzen

            Ik ben er van overtuigd dat ik nog wel mijn hele leven met fotografie zal bezig zijn, dus dacht ik dat het mss geen slecht plan is om meteen te investeren in een ietwat duurdere lens,
            (de body wordt de canon 450d of de 40d; ik weet goed dat de 40d in een professioneler segment behoort, maar waarschijnlijk wordt het toch de 450d, zodat ik later (over pakweg 1.5 jaar ofzo, geen idee) kan upgraden naar een professioneler model, als ik de eerste stappen in de SLR-wereld reeds heb verkend.)
            maw, de kosten die ik uitspaar door de 450d te kopen (850 - 650 = 250 €) , kan ik gebruiken voor beter glaswerk.

            ik lees en hoor dat de sigma/tamron wide zoom range lenzen (bvb 18- 200 mm )niet kunnen evenaren aan een beperktere range, maar ik wil toch al wel wat zoombereik.

            wat is het beste dat ik nu kan kopen binnenkort van lens/lenzen?
            budget = pakweg 400 €, (en liefst een wide-end met toch wat groothoek (niet extreem), maar minstens even veel als een 28 mm lens van een compactcamera, rekening houdend met de sensorgrootte-correctiefactor van 1.6 zal dat dan wel op 17.5mm uikomen neem ik aan?)

            de "L" lenzen van canon zijn opmerkelijk duurder, door hun lichtsterkte neem ik aan, is dit verschil dan ZO opmerkelijk? kan iemand dit staven met een vergelijkende foto?

            Ik hoor ook hier en daar dat de sigma 17-70 en de tamron 18-250 behoorlijk goed zouden zijn?

            alle suggesties zijn welkom!
            ______
            www.vue.photo

            Comment

            Working...
            X