Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SIGMA 18-200mm F3.5-6.3 DC OS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SIGMA 18-200mm F3.5-6.3 DC OS

    Iemand ervaring met de SIGMA 18-200mm F3.5-6.3 DC OS ?
    't Is voor een CANON 40D.

    Ik zoek een all round lens, met zowel ietwat breedhoek als (krachtige) zoom. Blijkbaar is deze lens vrij geschikt voor opnames in beperkte lichtomgeving (wat voor mij een voordeel is).

    Blijkbaar valt deze lens wel in de smaak van de forumgebruikers (cfr andere postings).

    Zijn er alternatieven ? Tamron ?
    Last edited by konkel; 25 augustus 2008, 08:20.

  • #2
    Re: SIGMA 18-200mm F3.5-6.3 DC OS

    Ik heb zo een lens, maar gebruik ze nooit, mijn zus heeft ze nu, een kameraad van mij, een zeer ervaren fotograaf heeft ze uitgetest en kan er geen haarscherpe foto's mee maken.
    Dus mijn zus 'leent die nu tijdelijk', maar die is er ook niet wild van.
    Als je ze perse wil, ze is te koop of ruilbaar voor iets anders, bvb een Tamron 28 75 2.8 XR DI

    Grtz
    Pat

    Comment


    • #3
      Re: SIGMA 18-200mm F3.5-6.3 DC OS

      vind 3.5 nou niet echt lichtsterk hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: SIGMA 18-200mm F3.5-6.3 DC OS

        Lichtbeperkte omgeving en een diafragma van 6,3 gaan niet samen, sorry.

        Aan de breedhoekkant heb je 3,5, wat nog doenbaar is als lichtsterkte, maar de telekant zal er om vragen om de iso serieus op te drijven, en dan nog.

        De stabilisatie zal je enkel helpen bij stilstaande objecten. Als je aan 6,3 werkt tijdens bijvoorbeeld een concert of donkere huiskamer, zal je met zo'n lange sluitertijden zitten dat je bewegingsonscherpte van het onderwerp krijgt en die wordt niet beperkt door de OS.

        Ik denk dat deze lens vooral bedoeld is als buitenlens, tijdens mooie dagen.
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

        Comment


        • #5
          Re: SIGMA 18-200mm F3.5-6.3 DC OS

          Deze is genomen met de sigma

          Comment


          • #6
            Re: SIGMA 18-200mm F3.5-6.3 DC OS

            Oorspronkelijk geplaatst door konkel Bekijk bericht

            Zijn er alternatieven ? Tamron ?
            Net uitgebracht: een Canon alternatief : 18-200 en IS, prijskaartje: 600 euro
            Nog geen gebruikerservaringen / reviews beschikbaar denk ik.

            Comment


            • #7
              Re: SIGMA 18-200mm F3.5-6.3 DC OS

              Even wachten dus op de prestaties van de Canon variant en ondertussen nadenken of een vakantielens in je behoefte zal voorzien.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X