Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoeklenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groothoeklenzen?

    Ben van plan een nieuwe lens aan te schaffen, een groothoeklens. Door alle soorten en varianten zou je door het bos de bomen niet meer zien. Na wat filter werk blijf ik met volgende modellen over. Kan iemand me nog wat inside informatie of ervaring met een van de lenzen meegeven.

    1. Sigma 20mm F 1.8 EX DG ASF RF Nikon
    2. Sigma 24mm F 1.8 EX DG ASF Macro Nikon/F
    3. Nikon AF-D 24mm F:2.8
    4. Nikkor AF-D 20mm F 2.8

    Alle lenzen zitten in dezelfde prijs klasse.
    Heb als body een Nikon D50

    Mvgr
    stephanus
    Nikon D90 sigma 17-35 f2.8-4, nikkor 18-200 VR 3.5-5.6, sigma 70-200 f2.8, converter 2.0, SB900

  • #2
    Re: Groothoeklenzen?

    je vergeet de mss de cropfactor...

    1. 30mm
    2. 36mm
    3. 36mm
    4. 30mm

    als dit genoeg wideangle is voor jou.......

    Comment


    • #3
      Re: Groothoeklenzen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Djonah Inc. Bekijk bericht
      je vergeet de mss de cropfactor...

      1. 30mm
      2. 36mm
      3. 36mm
      4. 30mm

      als dit genoeg wideangle is voor jou.......
      Inderdaad,

      Dit zijn niet echt breedhoeklenzen op een DX camera.
      De standaard kitlenzen(18 tot 16mm) zijn breder.
      (omgerekend 27 tot 24mm)
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Groothoeklenzen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Stephanus Bekijk bericht
        1. Sigma 20mm F 1.8 EX DG ASF RF Nikon
        2. Sigma 24mm F 1.8 EX DG ASF Macro Nikon/F
        3. Nikon AF-D 24mm F:2.8
        4. Nikkor AF-D 20mm F 2.8
        Blijkbaar kies je ervoor om lichtsterke primes te gebruiken. Ik heb zelf de Nikkor AF-D 20mm F 2.8 besteld (verwacht het einde van de week) als "breedhoek" aanvulling op de 35 f/2 (standaardlens in de buurt van de 50mm voor full-frame) en de 50mm f/1.4.

        Ik zet breedhoek tussen haakjes omdat alhoewel het breed is (~30mm), niet echt superbreed en zelfs minder breed dan de kitlenzen (~27mm). Hoe dan ook, onder de 20mm worden de primes erg duur en voor mij is 20mm breed genoeg. Zeker als binnen X aantal jaar die lenzen mooi zullen passen mijn tegen-dan-betaalbare FX toestel...

        C.

        Comment


        • #5
          Re: Groothoeklenzen?

          Heb dit al meerder malen gepost, het is zinloos van lenzen te selecteren naar hun prijs, en dan te vragen wat ga ik kopen want hun prijs is gelijk.

          De keuze is 100 % bij U, maar wat wens je te kopen een prijs en de lens der bij pakken, of een lens en de prijs der bij pakken.

          Goede optiek kost geld, maar blijft in zekere mate zijn waarde behouden in vergelijk van een DSLR body.


          Het is nog steeds belangrijker van goede optiek te hebben op een goede body
          omgekeerd werkt het niet hoor, de lens maakt de beeldkwaliteit !

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Groothoeklenzen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Heb dit al meerder malen gepost, het is zinloos van lenzen te selecteren naar hun prijs, en dan te vragen wat ga ik kopen want hun prijs is gelijk.
            Ik denk niet dat je de post van Stephanus zo moet lezen. Hij stelt lenzen voort die zowel qua mm (alle breedhoek) als snelheid (alle lichtsterk) dicht in de buurt zijn.

            Groeten,

            C.

            Comment

            Working...
            X