Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografie, schrijven met licht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotografie, schrijven met licht

    Hey

    Het was donker in m'n kamer en ik verveelde me tot ik plots m'n gsm toestel zag liggen.

    Gsm op bureau gelegd, camera ingesteld op een sluitersnelheid van +-3seconden en "schrijven" maar.

    Dit is het resultaat:



    Plots merkte ik ook het LED-lampje van m'n stekker op


    Last edited by KevinC1991; 25 augustus 2008, 08:41. Reden: foto2 aangepast
    Groetjes

    CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

  • #2
    Re: Fotografie, schrijven met licht

    Ah zo maken ze die psychedelische windows achtergronden!

    Het idee om te tekenen of schrijven met een lichtbron en lange sluitertijd is natuurlijk niet nieuw. Om dat met een gsm te doen waarschijnlijk ook niet echt. De derde foto vind ik de meest geslaagde, puur omwille van de gasblauwe kleur.
    Maar ik zie dat je de creatieve tour opgaat in foto twee, met stippellijntjes e.d. Al bij al zeggen deze foto's me vrij weinig, maar het is een concept dat met heel wat meer aanscherping van het idee toch zeer fraaie resultaten kan opleveren. Kijk een paar dagen rond: wat geeft er licht op welke manier en op welke frequentie? Wat reflecteert licht op welke manier? Experimenteer met andere opstellingen en probeer gewaagdere composities, die gerust mogen afwijken van een 2 dimensionaal vlak.
    Enfin, daar zou ik me toch mee amuseren...

    Grtz,
    Palladio
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

    Comment


    • #3
      Re: Fotografie, schrijven met licht

      Bedankt voor de reactie

      Ik ga me hier de komende dagen zeker mee amuseren.
      Groetjes

      CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

      Comment


      • #4
        Re: Fotografie, schrijven met licht

        mooie reeks voor mij de 3de
        ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
        *BD1034BE

        Comment


        • #5
          Re: Fotografie, schrijven met licht

          Thnx voor de reactie!

          Lol, jullie vinden de derde allemaal de mooiste, ik vond hem de minst mooie omdat het hart geen goede vorm heeft. :P

          Heb vanmorgen nog een goed hart met het blauwe licht kunnen tekenen, die plaats ik nog wel eens. :P
          Groetjes

          CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

          Comment

          Working...
          X