Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

brandpuntkeuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • brandpuntkeuze

    hallo , er is blijkbaar een programma om te kijken welk je meest gebruikte brandpunten zijn in je fotoverzameling, kan iemand mij helpen en zeggen welk dat is aub.
    ik moet kiezen tussen een 17/55 en een 24/70

    alvast bedankt

    Joske
    D800 en een goed glasservies

  • #2
    Re: brandpuntkeuze

    Kijk eens naar ExposurePlot.
    Comfortably numb with my Pentax

    Comment


    • #3
      Re: brandpuntkeuze

      Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
      hallo , er is blijkbaar een programma om te kijken welk je meest gebruikte brandpunten zijn in je fotoverzameling, kan iemand mij helpen en zeggen welk dat is aub.
      ik moet kiezen tussen een 17/55 en een 24/70

      alvast bedankt

      Joske
      heu...dat hangt af van je huidige en je toekomstige body's, niet? De 17-55 2.8 DX en de 24-70 2.8 zijn in feite gelijkwaardige lenzen op een DX en een FF body. Je kan wel een 24-70 op een DX-body zetten (het wordt dan een equivalent 36-105), een 17-55 op een FF body vergooit meer dan de helft van je pixels.
      erik, Nikon materiaal

      'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

      Comment


      • #4
        Re: brandpuntkeuze

        hoi, het is voor op een D300, en ik wou dat programma eens proberen om te zien welke brandpuntafstanden ik het meest gebruik, min 28 of plus 50 mm, ik heb net mijn 35/70 2.8 verkocht omdat die ( omgerekend 52.5mm) echt niet wijd genoeg was .( spijtig want de kwaliteit was top)
        Maar die 70mm (105 dus) gebruikte ik wel al eens voor een portretje en ik wou dus eens zien of ik het beste zou zijn met de 24/70 of de 17/55, de FX of FF discussie is bij mij niet aan de orde , tegen dat mijn D300 versleten is ( of FF betaalbaar) zal de gekochte lens haar geld wel opgebracht hebben.

        grtjs Jos
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: brandpuntkeuze

          Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
          tegen dat mijn D300 versleten is
          dat is over 100 jaar

          Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
          of FF betaalbaar
          dat zou wel eens véél sneller kunnen gebeuren dan je denkt. Mijn gedacht: soit over één maand (nieuwe D90???), soit over één jaar (D90x??)
          erik, Nikon materiaal

          'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

          Comment


          • #6
            Re: brandpuntkeuze

            Aan pink floyd fan ; bedankt , werkt perfect

            Aan erikdk , het is natuurlijk maar wat men betaalbaar noemt hé , ik vind mijn D300 al duur genoeg voor een hobby ,met wat glas en een flitske is dat al een flink spaarcentje. maar ja , het moest zo plezant maar niet zijn.
            100 jaar is wat veel maar hij gaat toch een tijdje moeten dienen.
            D800 en een goed glasservies

            Comment

            Working...
            X