Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Morgen is het de laatste dag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Morgen is het de laatste dag

    Morgen is het de laatste dag dat men foto’s kan insturen voor deelname aan de Challenge Aug 08 met een vrij thema zoals aangehaald in onderstaande link:

    Link naar thema Challenge Aug 08

    Heb je nog geen tijd gevonden of ben je vergeten je mooiste foto welke je nam in Aug 08 in te sturen voor deelname aan de Challenge dan kan je dit nog tot morgen 23 Aug 08 om 23u59.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Morgen is het de laatste dag

    Spooky,

    Ik vond het deze maand weer een hele leuke challenge met hele sterke foto's.
    Prachtig gedaan!

    Het zwaarste vind ik echter het punten geven, omdat je nu met verschillende categoriën door elkaar zit.
    Ik ga alvast mijn best doen, maar elke categorie min of meer gelijkwaardig beoordelen, dit lijkt me nog het moeilijkste aan deze challenge.

    grtz


    Jotto
    Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

    Comment


    • #3
      Re: Morgen is het de laatste dag

      Inderdaad het is een top Challenge.

      Ik zou het ook moeilijk hebben met het correct geven van punten.

      Er zijn zeker meerdere foto's die een 10 verdienen.

      Ben blij joto dat ook jij het een mooie Challenge vind.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Re: Morgen is het de laatste dag

        Oorspronkelijk geplaatst door Jotto Bekijk bericht
        -

        Het zwaarste vind ik echter het punten geven, omdat je nu met verschillende categoriën door elkaar zit.
        Ik ga alvast mijn best doen, maar elke categorie min of meer gelijkwaardig beoordelen, dit lijkt me nog het moeilijkste aan deze challenge.
        -
        Tenzij je niet in categorieën denkt bij je beoordeling natuurlijk.
        Ik heb elke foto individueel bekeken en heb me vooral laten leiden door de totaliteit van het beeld. Op deze basis heb ik punten toegekend.
        Zo zijn er foto's bij die technisch wel wat mankementen vertonen maar die sterk zijn als beeld, of die aantonen dat de fotograaf de moeite gedaan heeft om iets verder te gaan dan het maken van een traditioneel beeld. Die krijgen van mij een hoge quotering.
        Last edited by pendragon; 24 augustus 2008, 18:55.
        Meer foto's op mijn website

        Comment


        • #5
          Re: Morgen is het de laatste dag

          Ik heb zonet de laatste foto van punten voorzien, hoewel, de laatste ?
          Er zouden 89 foto's zijn maar er zijn er maar 88 zichtbaar...
          Wat is er met foto 89 gebeurd of was dat een afgekeurde ?
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Re: Morgen is het de laatste dag

            @ to filipo,

            Bedankt filipo om me te wijzen op de foto welke ik heb moeten weigeren maar die is blijven hangen. Mij was het niet opgevallen.

            Heb de laatste dag van de inzendingen het nogal druk gehad en gelijktijdig had ik hier wat PC problemen waardoor dit aan mijn aandacht is ontsnapt.

            De dagen nadat het afsluiten van de Challenge inzendingen ben ik meestal wat minder op BD. Ik beschouw die week meestal een beetje als een klein verlof. Deze nacht wordt het dan weer druk voor mij. Gelukig ken ik dan zo tot de 4de van de maand terug wat rust om daarna terug volop me bezig te houden met de Challenge.

            Weet je de Challenge is een beetje een volle dagtaak aan het worden. Maar gelukkig ben ik gepensioneerd (en gepensioneerden kennen weinig vrije tijd)en vind ik af en toe nog een gaatje voor de Challenge.

            Maar ben altijd heel tevreden als een Challenge geslaagd mag worden genoemd. Deze Challenge is er eentje die me 100% genoegen heeft verschaft.

            Gelukkig weet ik dat ik altijd kan rekenen op aandachtige deelnemers die een hapering zoals hier me weten te melden.
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

            Comment


            • #7
              Re: Morgen is het de laatste dag

              Ik kreeg steeds de melding "you rated 88 of 89 images", terwijl ik ze allemaal had doorlopen en toen ik ze telde bleken er idd maar 88 zichtbaar. Ik vreesde dat er ergens 1'tje (onterecht) zonder punten zou gebleven zijn ...

              Maar mijn vrees is blijkbaar ongegrond. Bedankt spooky voor de geruststelling

              En sorry dat ik je stoorde tijdens je verdiend verlof
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #8
                Re: Morgen is het de laatste dag

                Hey juppekes

                Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                Ik kreeg steeds de melding "you rated 88 of 89 images", terwijl ik ze allemaal had doorlopen en toen ik ze telde bleken er idd maar 88 zichtbaar. Ik vreesde dat er ergens 1'tje (onterecht) zonder punten zou gebleven zijn ...

                Maar mijn vrees is blijkbaar ongegrond. Bedankt spooky voor de geruststelling

                En sorry dat ik je stoorde tijdens je verdiend verlof
                Waar kan je dat zien hoeveel foto's je punten hebt gegeven
                Bootjes

                Comment


                • #9
                  Re: Morgen is het de laatste dag

                  @ to Mriya,

                  Ik zal het proberen uit te leggen, al is het voor mij niet zo eenvoudig daar ikzelf niet mag stemmen en niet echt vertrouwd ben met de manier van stemmen.

                  Als men via de openingspagina in het boveste kader genaamd

                  op Vieuw pictures klikt kom je op de pagina waar de eerste 12 tumbs van de gevalideerde foto's staan.

                  Klik je op de tumb waar je punten aan wil geven dan koml je in het scherm waar de foto's vergroot worden weer gegeven. Daar heb je de mogelijkheid om je punten aan foto's toe te kennen. Na het geven van je punten aan een foto komt heel even bovenaan op het scherm de vermelding aan de hoeveelste foto je punten hebt gegeven ongeveer in de vorm van:

                  Punten werden teogekend aan foto 1/88.

                  Bij het geven van je punten aan de volgende foto zal bovenaan op het scherm 2/88 vermeld worden.

                  Het is ook niet nodig om in eens alle foto's punten te geven. Je kan gerust de eerste vb 15 foto's punten toekennen en enkele dagen later gewoon verder gan met punten geven.

                  In de pagina's met tumbs kan je rechts boven klikken op "order bij" waar je dan kan instellenop "date" of "mij rating" . Kies je voor "Mij rating" dan verschijnen als ik het goed voor heb eerst de tumbs welke je nog geen punten toekende gevold door de foto's in de rangschikking van jouw gegeven punten.

                  Heb je alle foto's punten gegeven dan krijg je de foto's netjes gerangschikt volgens jouw toegekende punten.

                  @ to filipo

                  Oorspronkelijk geplaatst door filipo
                  Ik kreeg steeds de melding "you rated 88 of 89 images", terwijl ik ze allemaal had doorlopen en toen ik ze telde bleken er idd maar 88 zichtbaar. Ik vreesde dat er ergens 1'tje (onterecht) zonder punten zou gebleven zijn ...
                  gezien ik niet mag stemmen kon ik dit op die manier niet zien.

                  Oorspronkelijk geplaatst door filipo
                  Maar mijn vrees is blijkbaar ongegrond. Bedankt spooky voor de geruststelling
                  Inderdaad Uw vrees was ongegrond de fout lag ergens vrees ik bij mij.

                  Oorspronkelijk geplaatst door filipo
                  En sorry dat ik je stoorde tijdens je verdiend verlof
                  Geen probleem hoor dit verlof is eerder een virtueel verlof
                  Spookys Fotoweb
                  BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                  Comment


                  • #10
                    Re: Morgen is het de laatste dag

                    Maar filipo's observatie (eentje minder dan het exacte aantal) klopt! Ik krijg dat bericht ook telkens.

                    Ik kan natuurlijk niet vragen dat iedereen alle foto's een cijfer geeft, toch valt het mij telkens op dat er foto's zijn met meer dan 80 beoordelingen (voor de augustus challenge), en foto's met misschien maar een zestigtal.

                    De reden waarom ik alle foto's "rate" is omdat, als ik door de hele reeks ga om punten toe te kennen (en ik doe dat verschillende keren, en af en toe wijzig ik een cijfer) degene die geen cijfer hebben meegekregen telkens weer terugkeren... totdat ik ze een beoordeling geef. Voor mijn eigen gemak dus!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Morgen is het de laatste dag

                      @ to LesC,


                      Punten toekennen dat doet U blijkbaar heel secuur zolas we het graag hebben.

                      Citaat van LesC

                      Ik kan natuurlijk niet vragen dat iedereen alle foto's een cijfer geeft, toch valt het mij telkens op dat er foto's zijn met meer dan 80 beoordelingen (voor de augustus challenge), en foto's met misschien maar een zestigtal.


                      Ik meen dat je bedoeld meer dan 80 inzenders die punten werden toegekend i.p.v. beoordelingen.

                      Ja, dat klopt en dit kan. Het is niet verplicht om aan iedereen punten toe te kennen. Al zien we liefst dat iedereen punten wordt toegekend.

                      Het is best mogelijk dat deelnemers gewoonweg aan niemand punten toekent. Aan de andere kant mogen ook Niet deelnemers aan de Challenge hun beoordelingen en punten geven.

                      Verder zijn er ook deelnemers die aan zichzelf geen punten toekennen.

                      Zoals je dus merkt zijn deze verschillen in aantallen mogelijk.
                      Spookys Fotoweb
                      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Morgen is het de laatste dag

                        Misschien moeten we eens wat meer reklame maken voor de Challenge.
                        Ik heb zo de indruk dat vele mensen deze niet kennen
                        .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                        ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                        Comment


                        • #13
                          Re: Morgen is het de laatste dag

                          Wel, in principe maken we al een beetje reclame met de threads die we in de "Challenge v/d maand" starten... (Familiekiekjes, Wat me van het hart moet, Commentaar bij Challenge foto's, Moeten we dit stemgedrag tolereren...), maar hoe de mensen naar dit gedeelte van BD krijgen? Ik heb gisteren wel gepost in de "Cameras" sectie, bij Scherpte probleem EOS 350D, waarin ik o.m. verwijs naar mijn (maar ook naar andere) onscherpe bijdrage voor de augustus challenge. Maar misschien kunnen we nog meer doen?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Morgen is het de laatste dag

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Wel, in principe maken we al een beetje reclame met de threads die we in de "Challenge v/d maand" starten... (Familiekiekjes, Wat me van het hart moet, Commentaar bij Challenge foto's, Moeten we dit stemgedrag tolereren...), maar hoe de mensen naar dit gedeelte van BD krijgen? Ik heb gisteren wel gepost in de "Cameras" sectie, bij Scherpte probleem EOS 350D, waarin ik o.m. verwijs naar mijn (maar ook naar andere) onscherpe bijdrage voor de augustus challenge. Maar misschien kunnen we nog meer doen?
                            1 antwoord ... Zie Signature
                            Zo worden die lijnen ook nog eens nuttig gebruikt
                            .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                            ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                            Comment


                            • #15
                              Re: Morgen is het de laatste dag

                              Nog geen slecht gedacht... als de mensen tenminste de signature lezen....
                              (met de 3-lijnen beperking ben ik een beetje bang aan mijn signature te prutsen. Wilde onlangs wat toevoegen, maar moest daarvoor eerst verwijderen, gezien ik een bepaalde limiet zou overschreden hebben)
                              Last edited by LesC; 2 september 2008, 15:57.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X