Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Commentaar bij Challenge foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Commentaar bij Challenge foto's

    Het lijkt alsof mijn thread van vorige maand ("Wat mij van het hart moet...") toch enige invloed heeft gehad. Niet dat ik het daarom gepost heb ( ), maar toch is het goed om af en toe stil te staan, en eens na te denken over hetgeen waar we allemaal mee bezig zijn.
    Nu met het vrije onderwerp van augustus, zijn we nog enkele dagen v́ó́or afsluiting, en heb ik al een aantal mooie tot zeer mooie dingen gezien. Ook ik probeer rekening te houden met gemaakte opmerkingen ivm fotobeoordeling, enz.
    Er zijn momenteel nog een tiental fotootjes zonder enige commentaar. Mensen, laten wij ons best doen en ook die niet-becommentarieerde foto's van iets bemoedigends, iets opbouwends, of iets verbeterends... voorzien.

    Natuurlijk kan niet iedereen alle foto's beoordelen (b.v., omwille van de anonimiteit), maar we kunnen beter! Akkoord?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Commentaar bij Challenge foto's

    Nog een paar dagen en dan ga ik aan de slag dan zijn alle foto's binnen en heb je het beste overzicht
    Dan zal ook ik mijn commentaren geven aan bepaalde foto's. Het kan zijn dat er dan nog tussen zitten die geen comentaar hebben en er dan eentje krijgen maar ieder heeft zijn smaak en daar kan je niets aan veranderen.Want van sommige opmerkingen krijg ik het nog steeds op mijn heupen maar wie ben ik om iemands commentaar te beoordelen.Dus zullen we maar afwachten tot op het laatste van de maand en moge de beste winnen.
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • #3
      Re: Commentaar bij Challenge foto's

      Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
      Nog een paar dagen en dan ga ik aan de slag dan zijn alle foto's binnen en heb je het beste overzicht
      Dan zal ook ik mijn commentaren geven aan bepaalde foto's. Het kan zijn dat er dan nog tussen zitten die geen comentaar hebben en er dan eentje krijgen maar ieder heeft zijn smaak en daar kan je niets aan veranderen.Want van sommige opmerkingen krijg ik het nog steeds op mijn heupen maar wie ben ik om iemands commentaar te beoordelen.Dus zullen we maar afwachten tot op het laatste van de maand en moge de beste winnen.
      het is niet altijd voordelig om opmerkingen te geven als de inzenddatum is afgesloten. Als je opbouwende opmerkingen geeft voor de afsluitdatum , geef je inzender te kans om zijn inzending alsnog te verbeteren.
      To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
      Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Commentaar bij Challenge foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Het lijkt alsof mijn thread van vorige maand ("Wat mij van het hart moet...") toch enige invloed heeft gehad. Niet dat ik het daarom gepost heb ( ), maar toch is het goed om af en toe stil te staan, en eens na te denken over hetgeen waar we allemaal mee bezig zijn.
        Nu met het vrije onderwerp van augustus, zijn we nog enkele dagen v́ó́or afsluiting, en heb ik al een aantal mooie tot zeer mooie dingen gezien. Ook ik probeer rekening te houden met gemaakte opmerkingen ivm fotobeoordeling, enz.
        Er zijn momenteel nog een tiental fotootjes zonder enige commentaar. Mensen, laten wij ons best doen en ook die niet-becommentarieerde foto's van iets bemoedigends, iets opbouwends, of iets verbeterends... voorzien.

        Natuurlijk kan niet iedereen alle foto's beoordelen (b.v., omwille van de anonimiteit), maar we kunnen beter! Akkoord?
        Net zoals bij de vorige challenges is uit je opmerkingen zeer duidelijk op te maken dat je een enorme voorkeur hebt voor natuur- , landschapfotografie en dergelijke. En dat je het niet zo zeer kan vinden met studio en macrofotografie. Ik vind dit zeer spijtig, vooral omdat dit ook niet altijd even gemakkelijk is en er meestal ook heel wat tijd en moeite in gestoken wordt.
        Al hoop ik van niet maar ik vrees een beetje dat dit zich zal reflecteren in uw puntenbeoordeling.

        Het is normaal dat smaken verschillen en niet alles is voor mij ook even mooi. Maar vermits alle aspecten van fotografie mogen deelnemen, zal ik altijd elke foto objectief beoordelen en niet enkel af gaan op persoonlijke voorkeuren.


        Tigo
        To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
        Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

        Comment


        • #5
          Re: Commentaar bij Challenge foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
          Net zoals bij de vorige challenges is uit je opmerkingen zeer duidelijk op te maken dat je een enorme voorkeur hebt voor natuur- , landschapfotografie en dergelijke. En dat je het niet zo zeer kan vinden met studio en macrofotografie. Ik vind dit zeer spijtig, vooral omdat dit ook niet altijd even gemakkelijk is en er meestal ook heel wat tijd en moeite in gestoken wordt.
          Al hoop ik van niet maar ik vrees een beetje dat dit zich zal reflecteren in uw puntenbeoordeling.

          Het is normaal dat smaken verschillen en niet alles is voor mij ook even mooi. Maar vermits alle aspecten van fotografie mogen deelnemen, zal ik altijd elke foto objectief beoordelen en niet enkel af gaan op persoonlijke voorkeuren.


          Tigo

          Ik probeer mijn best te doen. De spontane foto (Nu en Nooit meer!) zal ik altijd meer waarderen dan een "opgezet" ding. Toch zal ik voortaan serieuzer te werk gaan (trouwens al vanaf deze "Vrij Onderwerp" challenge). Daarom heb ik ook die commentaren van de kenners nodig, en kan ik tenminste beoordelen qua scherpte, compo, DOF, enz. Maar ik meen al zeker drie-vier bijen geteld te hebben... Moeilijk om bij allemaal iets toe te voegen (als ze me eigenlijk de strot uitkomen).
          Ik weet dat jij wel voorstander bent van macro- en studiowerk (opgelet, ik spreek hier niet over de beestjes geschoten in de "vrije natuur"). Je mag het moeilijk noemen voor mijn part, maar ik blijf wat vorige uitspraken betreft bij mijn stelling dat je de foto op eender welk tijdstip van de dag of nacht kunt nemen, en zo vaak kunt overdoen tot ie goed zit. Nogmaals: er zal een dag komen dat ik ook het huis niet meer kan verlaten en zal ik waarschijnlijk ook in mijn knutselhoekje kruipen. Maar tot dan: de rugzak vol met teveel lensen, en erop uittrekken. Een wolkbreuk op mijn kop krijgen en drie-vier keer moeten terugkeren (zoals voor mijn bijdrage aan de "Driehoeken" challenge), of enkele dagen na mekaar om het uur een foto maken (zoals mijn bijdrage aan de "Lente" challenge).
          Maar ik leer heel wat van jullie, studiogasten.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Commentaar bij Challenge foto's

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ik weet dat jij wel voorstander bent van macro- en studiowerk (opgelet, ik spreek hier niet over de beestjes geschoten in de "vrije natuur").
            Maar ik leer heel wat van jullie, studiogasten.

            80% van mijn foto's zijn buitenshuis genomen ( en geloof me , ik trek heeeeel wat foto's ) , elke uitstap , wandeling fietstocht of dergelijke staat bij ons in functie van de fotografie. Dus ik begrijp best wat je bedoeld met het leuke aan buiten fotograferen.

            maar zeker voor fotowedstrijden besteed ik graag heel wat tijd aan het perfectioneren van een foto. Dit is dan meestal wel een vorm van studiofotografie. Het gebruiken van allerhande materialen, belichtingen , tip en trucs maken dit zo leuk. Het is voor mij dan ook van groot belang dat de foto die ik wil inzenden in mijn ogen goed is. Als ik zelf ook maar een beetje twijfel , maak ik hem gewoon opnieuw.

            Het kan mss raar klinken maar zelfs mijn foto van vorige maand was min of meer een studio foto als je het zo wil bekijken. alvorens de echte foto was genomen heb ik een hele dag bezig geweest met de juiste compo , camera positie , belichting, instellingen enz. De dag zelf heb ik meer dan 400 foto's genomen voor ik tevreden was.

            Dat is voor mij deelnemen aan een wedstrijd. Maar geloof me , ik trek maar al te graag de wijde wereld in met m'n loodzware rugzak om kiekjes te nemen

            tigo
            To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
            Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Commentaar bij Challenge foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
              het is niet altijd voordelig om opmerkingen te geven als de inzenddatum is afgesloten. Als je opbouwende opmerkingen geeft voor de afsluitdatum , geef je inzender te kans om zijn inzending alsnog te verbeteren.
              Tigo ,
              daar geef ik je volkomen gelijk in wat het betreft in opbouwende opmerkingen.
              maar dat laat ik liever over aan de kenners onder ons. Of het moet me zo storen dat ik het dan toch maar even doe. Echter meestal zijn deze foto's dan ook al voorzien van opbouwdende opmerkingen en sommige zijn daarna dan ook aangepast wat ze meestal te beste komt.
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment


              • #8
                Re: Commentaar bij Challenge foto's

                Ik moet toegeven dat ik LesC betrapt heb.
                Ook al is hij niet voor Macro, hij heeft zichzelf uitgelaten met een onmiskenbare 'WAUW' ... en dat over een Macro foto.

                OK. Toegeven.. Het was het oog van een vrouw en dat doet al veel natuurlijk.
                Het zag er misschien niet macro genoeg uit
                Bovendien heb ik ergens een foto gezien van LesC in horizontale toestand met zijn camera... Hmmm

                Voor je 't weet zal ook LesC Macro opnamen maken
                Hij is volgens mij al stiekem aan 't oefenen ... Maar beseft het zelf nog niet
                .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                Comment


                • #9
                  Re: Commentaar bij Challenge foto's



                  Ik vrees toch dat macros (je weet wel, een of ander vies beestje op een stokje, met een blurry achtergrond), toch echt mijn ding niet is.

                  Ik vond dat oog wel iets compleet verschillends, magnifiek gewoon. Ik wilde gewoon antwoorden met "Wauw", maar hoewel ik de boodschap kreeg "email sent", mijn commentaar kwam niet in het rijtje tevoorschijn. Tweede keer evenmin, dus heb ik mijn commentaar een beetje uitgebreid.

                  Zoals in een andere post (een antwoord aan Tigo, denk ik) vermeld: hoewel ik er niet van houd, leer ik toch bij (van jullie "studiogasten") aangaande compo, belichting, kleur, scherpte.
                  Ik heb zelf enorme problemen met scherpte...


                  PS1: wanneer krijgen we jou eens te zien, Decapix, in ons zelfportret thread?
                  PS2: ik lag inderdaad languit op mijn buik om een close-up te maken van een militair grafsteen. Maar gezien de lens die ik voor de hele uitstap gebruikte een uwa was, moest ik er bijna bovenop gaan zitten om het graf een beetje vooraan in beeld te krijgen.
                  Last edited by LesC; 27 augustus 2008, 13:44.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Commentaar bij Challenge foto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Ik vrees toch dat macros (je weet wel, een of ander vies beestje op een stokje, met een blurry achtergrond), toch echt mijn ding niet is.
                    Wees gerust ... Macro is veel meer dan alleen maar viese beestjes
                    Ik heb hier prachtige foto's liggen van computermuizen, potloden (ja die fameuze), voeten, handen, ogen, neuzen.... maar slechts weinig van die beestjes.

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Zoals in een andere post (een antwoord aan Tigo, denk ik) vermeld: hoewel ik er niet van houd, leer ik toch bij (van jullie "studiogasten") aangaande compo, belichting, kleur, scherpte.
                    Ik ben geen studiogast hoor ... Nog geen 5% van mijn foto's zijn (door jou zogenoemde) studio foto's.

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    PS1: wanneer krijgen we jou eens te zien, Decapix, in ons zelfportret thread?
                    Ik had deze thread toevallig vandaag nog maar gezien (die zat dus nog fris in't geheugen
                    Ik zal hier zeker binnenkort ook wel eens iets in dumpen...
                    .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                    ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                    Comment


                    • #11
                      Re: Commentaar bij Challenge foto's

                      Het mooie aan deze thread, vind ik, is dat we onze mening (kunnen) vertolken, zonder daarbij in een heen-en-weer gescheld los te barsten (zoals C vs N of PC vs M, of -voor de vzw-leden, een recente thread over de Canon-persconferentie).
                      Er moesten me gewoon een paar dingen "van het hart" in die andere thread.

                      Ben benieuwd naar een mugshot van jou, Decapix!


                      Maar die "prachtige foto's ... van computermuizen, potloden...", maak je die dan niet in je IKEA bakje op de zolder dan? Dat soort foto's maak je volgens mij toch niet na een te zware rugzak over berg en door dal gesleept te hebben, onder een stortregen, of in de brandende zon. Of wel?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Commentaar bij Challenge foto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Maar die "prachtige foto's ... van computermuizen, potloden...", maak je die dan niet in je IKEA bakje op de zolder dan? Dat soort foto's maak je volgens mij toch niet na een te zware rugzak over berg en door dal gesleept te hebben, onder een stortregen, of in de brandende zon. Of wel?


                        Ikea bakje gebruik ik niet. Als 't nodig is heb ik een volwaardige studio ter beschikking.

                        Ik kan je trouwens gerust aangeven dat ik al op de raarste plaatsen macro foto's gemaakt heb (computer muizen waren op mijn werk, de handen waren in de noorse bergen, na een tocht door vrieskou, ...)

                        Mooie foto's maak ik trouwens NOOIT na een zware rugzak door berg en dal gesleept te hebben.. Dan lig ik eerder plat
                        .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                        ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                        Comment


                        • #13
                          Re: Commentaar bij Challenge foto's

                          @ decapix, ik heb op mijn tanden moeten bijten om te wachten, maar nu de challenge-resultaten bekend zijn mag ik toch wel zeggen: Het oog is wel degelijk van een man.
                          Keyki

                          When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Commentaar bij Challenge foto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door keyki Bekijk bericht
                            @ decapix, ik heb op mijn tanden moeten bijten om te wachten, maar nu de challenge-resultaten bekend zijn mag ik toch wel zeggen: Het oog is wel degelijk van een man.
                            ... Tja .. Ik kon toch moeilijk zeggen dat LesC de foto apprecieerde omdat het van een man was hé
                            MAAR .. Ik kan mij voorstellen dat je ondertussen lang genoeg gelachen hebt
                            Mooie foto trouwens.
                            .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                            ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                            Comment


                            • #15
                              Re: Commentaar bij Challenge foto's

                              Van een man of van een vrouw... gek genoeg heb ik me die vraag niet eens gesteld.
                              Wondermooie foto. 't Was niet mijn persoonlijke numero uno, maar toch in de top drie... v́ó́or de Hawkeye van Decapix trouwens. Ra...ra...
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X