Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tip me

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tip me

    Ik beschik momenteel over 2 lenzen:

    18-55mm f/3.5-5.6GII AF-S DX Zoom-NIKKOR
    en
    55-200mm f/4-5.6G ED AF-S DX Zoom-NIKKOR

    deze zaten beiden als kitlens bij mijn D40
    Nu ben ik van plan een neiuwe body te kopen (D80 of opvolger van).

    Maar ik vroeg me af indien deze lenzen kwalitatief genoeg waren voor dergelijke body's.

    Ik heb het toch juist dat er in deze 2 lenzen een AF moter zit...geeft dit dan geen problemen met de AF moter in de D80/ opvolger van D80 body?

    Velen raden het mij af en raden mij de
    18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX Zoom-NIKKOR
    aan maar dan kom ik net wat centen tekort als ik er een fisheye lens wil bij nemen.

    Is het effectief negatief mijn oude lenzen te behouden?
    Indien ja dan zal ik deze moeten verkopen en de 18-200 VR aankopen en dan zal die fisheye maar even moeten wachten (liever niet natuurlijk )

    groetjes
    Nikon D300

  • #2
    Re: tip me

    Oorspronkelijk geplaatst door Matheww_1 Bekijk bericht
    Ik beschik momenteel over 2 lenzen:

    18-55mm f/3.5-5.6GII AF-S DX Zoom-NIKKOR
    en
    55-200mm f/4-5.6G ED AF-S DX Zoom-NIKKOR

    deze zaten beiden als kitlens bij mijn D40
    Nu ben ik van plan een neiuwe body te kopen (D80 of opvolger van).

    Maar ik vroeg me af indien deze lenzen kwalitatief genoeg waren voor dergelijke body's.

    Ik heb het toch juist dat er in deze 2 lenzen een AF moter zit...geeft dit dan geen problemen met de AF moter in de D80/ opvolger van D80 body?

    Velen raden het mij af en raden mij de
    18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX Zoom-NIKKOR
    aan maar dan kom ik net wat centen tekort als ik er een fisheye lens wil bij nemen.

    Is het effectief negatief mijn oude lenzen te behouden?
    Indien ja dan zal ik deze moeten verkopen en de 18-200 VR aankopen en dan zal die fisheye maar even moeten wachten (liever niet natuurlijk )

    groetjes

    Wat ik zou doen in jouw plaats ?

    - D80 aankopen (gunstige prijs op dit moment, zeker niet wachten op de duurdere D90)
    - kitlenzen behouden en zeker geen 18-200 aanschaffen
    - doorsparen voor kwalitatieve lenzen genre 24-70 2.8
    - na verloop van tijd/ERVARING body genre D300 aanschaffen
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #3
      Re: tip me

      héhé... das een hele mooie opsomming vooral wat die D3OO betreft... i wish i could... mijn vriendin zit nu al keihard ambetant te doen gezien ik die D40 nog maar pas een jaartje heb...

      ik ging eigenlijk voor een 2e hands D200 gaan maar ik mocht niet van haar omdat zij er dan niet meer mee kon fotograferen... ik citeer: dan kan ik geen foto's meer nemen op da groen knopke...

      dus speciaal voor haar die iets minder professionele D80 (waar je naar het schijnt toch mooie prestaties mee levert) en waar da groen knopke wel nog op zit
      mss, heel mss zit die upgrade naar meer pro erin maar dan zal dat voor binnen een jaar of 10 zijn

      Dus de oudere kitlenzen gaan geen problemen geven met die D80 body? sweet... dan kan ik idd voor lichtsterkere lenzen gaan...al zal die fisheye er toch moeten bijzijn

      veel te veel smylies in deze post maar alé kom, bedankt voor de reactie!
      Nikon D300

      Comment


      • #4
        Re: tip me

        Oorspronkelijk geplaatst door Matheww_1 Bekijk bericht
        ik ging eigenlijk voor een 2e hands D200 gaan maar ik mocht niet van haar omdat zij er dan niet meer mee kon fotograferen... ik citeer: dan kan ik geen foto's meer nemen op da groen knopke...
        De D200 heeft een P-stand, dat is dus automatisch (waar je instellingen desgewenst kan aanpassen).

        Groeten,

        C.

        Comment


        • #5
          Re: tip me

          Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
          De D200 heeft een P-stand, dat is dus automatisch (waar je instellingen desgewenst kan aanpassen).

          Groeten,

          C.
          Was ook mijn eerste reactie maar 't is toch niet hetzelfde als de "groene stand". 'k Heb ook zo eens mijn camera laten gebruiken in P door iemand die voor groen is en de EV stond nog op -2 ...

          Comment


          • #6
            Re: tip me

            Creatief groene verf......dat is de oplossing.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: tip me

              Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
              De D200 heeft een P-stand, dat is dus automatisch (waar je instellingen desgewenst kan aanpassen).

              Groeten,

              C.
              Neen, dat is niet hetzelfde. In de P stand moet je nog op een knopke drukken om de flash eruit te krijgen. In de groene Auto stand moet je dat niet.
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: tip me

                Oorspronkelijk geplaatst door Matheww_1 Bekijk bericht
                ik ging eigenlijk voor een 2e hands D200 gaan maar ik mocht niet van haar omdat zij er dan niet meer mee kon fotograferen... ik citeer: dan kan ik geen foto's meer nemen op da groen knopke...
                Hou gewoon de D40 bij voor je vriendin en ga zelf voor de D200 zoals je van plan was? Allebei gelukkig en je kan allebei tegelijk foto's nemen dan
                Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

                Comment

                Working...
                X