Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Fieldscope 60 ED III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Fieldscope 60 ED III

    Heeft iemand ervaring hiermee? Wat meg ik verwachten van de kwaliteit?
    Of koop ik beter de Bigma?
    Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

  • #2
    Re: Nikon Fieldscope 60 ED III

    Beide kan je toch onmogelijk vergelijken?
    De voormelde Nikon fieldscope is een kijker en geen cameraobjectief. Er moet een tussenstuk geplaatst worden tussen de scope en de camera - de prestaties blijven ondermaats.
    De Bigma is een goede lens bij correct gebruik (goede lichtomstandigheden, hogere sluitertijden en statief).
    Vraag is waar je het voor wilt gebruiken: om te observeren of om te fotograferen?
    Indien het om observatie alleen gaat zou ik kiezen voor Kowa: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...elescopen.html.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Fieldscope 60 ED III

      Het is echt de bedoeling om te fotograferen (dieren, vogels in de vrije natuur). De vraag was dus of de kwaliteit van de foto's genomen met een Nikon fieldscope kwalitatief goed zijn. Indien dit niet echt zo is zou ik toch overwegen om de Sigma 150-500mm DG OS HSM F:5.0-6.3 te nemen. Ik maak niet echt een vergelijking tussen de 2 alleen heb ik met een fieldscope een veel groter bereik. Een lens met eenzelfde bereik zou veel duurder zijn.
      Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Fieldscope 60 ED III

        Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
        ... Een lens met eenzelfde bereik zou veel duurder zijn...
        dat heeft dus zijn redenen. Je ogen zijn maar een klein deel van je observatieapparaat. Je hersenen corrigeren heel wat fouten die je ogen doorsturen. Vandaar dat je hersenen het beeld van een verrekijker serieus corrigeren. Een foto daarentegen staat er voor eeuwig op, zonder correcties, dus alle fouten van je apparatuur staan daar op te pronken. De technische vereisten voor een verrekijker zijn dus veel minder stringent dan die voor een foto-objectief.
        erik, Nikon materiaal

        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Fieldscope 60 ED III

          Als je kwaliteit wilt, dan van boven naar beneden krijg je steeds minder kwaliteit:

          - Nikkor prime objectief, voor vogeltje 400mm of meer
          - Nikkor zoom objectief
          - er zijn nog heel veel meer objectief merken
          - Sigma Bigma, wordt 2de hands veel aangeboden, kennelijk geen tevreden gebruikers
          Nikkor Spiegel objectief 500, 1000, 2000mm
          - Nikon Fieldscope ED 82
          - Nikon Fieldscope ED 60
          Bij de Fieldscopes heb je het nadeel dat alle lensfouten die je in een camera objectief ook hebt, zeer goed zichtbaar zijn.
          - Nikon Fieldscope ED50

          - Nikon Fieldscope met W DS oculair en Coolpix

          Het slechts ben je waarschijnlijk uit om een telefoon camera voor je verrekijker te houden. probeer maar, beide heb je waarschijnlijk al wel.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

          Comment

          Working...
          X