Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens..

    Hoi,
    Ik zoek een zoomlens voor de Canon EOS 400D, omdat ik nog maar een beginner ben, weet ik daar niets vanaf. Ik fotografeer meestal dieren, mensen, en landschappen. De prijs mag tussen de 200-300€ liggen. Ik weet wel niet om je daar een goeie zoomlens voor kunt krijgen :P

  • #2
    Re: Lens..

    Oorspronkelijk geplaatst door Cruysberghs__ Bekijk bericht
    Hoi,
    Ik zoek een zoomlens voor de Canon EOS 400D, omdat ik nog maar een beginner ben, weet ik daar niets vanaf. Ik fotografeer meestal dieren, mensen, en landschappen. De prijs mag tussen de 200-300€ liggen. Ik weet wel niet om je daar een goeie zoomlens voor kunt krijgen :P
    U heeft reeds de kitlens?

    Dat is een zoomlens.

    Comment


    • #3
      Re: Lens..

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      U heeft reeds de kitlens?

      Dat is een zoomlens.
      Hij bedoeld telelens denk ik.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • #4
        Re: Lens..

        Alles wat genoemd wordt, kan goed met de kitlens. Voor landschappen heb je meer groothoek en voor dieren waarschijnlijk meer tele nodig, dus het wordt een moeilijke keuze, zeker voor het budget.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Lens..

          Koop je een lens ? Of koop je een prijs ?

          Bij aankoop van lenzen komt bij mij "kwaliteit" eerst, pas daarna ga ik zien hoe ik die kwaliteit ga betalen. Mijn aanbeveling voor uw gebruik de EF 70-200mm F4 L USM, is iets boven uw budget maar met een beetje zoeken te koop tweedehands voor om en bij de 500 Euro.

          Daar ga je jarenlang tevreden van zijn.

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Lens..

            Mss de Canon 55-250 IS? voor iets van 290euro.. volgens de previews en dergelijke ziet het er goed uit vind ik, ik heb ook ene besteld!
            Kost de helft van die 70-200 en kwalitatief is er niet overdreven veel verschil denk ik.. mss ben ik mis, maar voor die prijs is het zeker de moeite..
            Yannick Desmet 2021
            yannickdesmet.com

            Comment


            • #7
              Re: Lens..

              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Koop je een lens ? Of koop je een prijs ?

              Bij aankoop van lenzen komt bij mij "kwaliteit" eerst, pas daarna ga ik zien hoe ik die kwaliteit ga betalen. Mijn aanbeveling voor uw gebruik de EF 70-200mm F4 L USM, is iets boven uw budget maar met een beetje zoeken te koop tweedehands voor om en bij de 500 Euro.

              Daar ga je jarenlang tevreden van zijn.

              MVG, Jeff
              Dus jij gebruikt enkel prime's?

              Ik vond de post van de ts heel goed, als je maar een beperkt budget hebt is het toch handig dat je dat meegeeft bij het starten van de topic. Wat schiet hij ermee op dat we hier gaan zeggen:
              Voor dieren: 400mm 2.8 IS
              Mensen een 85mm 1.2
              landschappen 14mm 2.8
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • #8
                Re: Lens..

                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                Hij bedoeld telelens denk ik.
                Neen,
                Waarschijnlijk een TeleZoomLens. Ik denk dat 90-95% zoomlenzen ipv primes kiest.
                Ik weet niet welke kitlens TS heeft maar vermoed dat dit iets in de orde grootte van de 18-55 zal zijn en een leuke aanvullen, binnen budget, zou de Sigma 70-300 kunnen zijn voor een goede €200.
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Lens..

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Neen,
                  Waarschijnlijk een TeleZoomLens. Ik denk dat 90-95% zoomlenzen ipv primes kiest.
                  Ik weet niet welke kitlens TS heeft maar vermoed dat dit iets in de orde grootte van de 18-55 zal zijn en een leuke aanvullen, binnen budget, zou de Sigma 70-300 kunnen zijn voor een goede €200.
                  Dan zou ik toch nog net iets meer uitgeven en een 50-250 IS kiezen, zal toch wel een pak betere kwaliteit geven
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens..

                    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Dan zou ik toch nog net iets meer uitgeven en een 50-250 IS kiezen, zal toch wel een pak betere kwaliteit geven
                    En VR(sorry, IS ) er ook bij.
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens..

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                      Mss de Canon 55-250 IS? voor iets van 290euro.. volgens de previews en dergelijke ziet het er goed uit vind ik, ik heb ook ene besteld!
                      Kost de helft van die 70-200 en kwalitatief is er niet overdreven veel verschil denk ik.. mss ben ik mis, maar voor die prijs is het zeker de moeite..
                      Ik heb dat lensje sinds kort ook (150€ afkomstig uit kit)
                      en naast de verbazend goede IS is tie ook nog klein en licht en dus de ideale begeleider van de 18-55, past samen in een vrij bescheiden tasje....

                      Comment

                      Working...
                      X