Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede groothoekzoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede groothoekzoom

    Hoi
    Ik zoek een goede, niet al te dure groethoekzoom. Ik heb het liefst dat die zover mogelijk kan zoomen, maar wat minder en goedkoper vind ik ook goed. Eigenlijk zoek ik een zo goedkoop mogelijke maar wel een goede. Van 10 of 12 mm tot... Weten jullie een goede?
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

  • #2
    Re: Goede groothoekzoom

    Sigma 10-20 wordt dikwijls aangeprezen: Zou goede beeldkwaliteit geven.




    Of bij Sony zelf 11-18 mm, maar daar heb ik nog niets over gehoord... even googelen dus.

    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: Goede groothoekzoom

      Ikzelf heb de 10-20mm van Sigma voor Nikon waar ik tot nu toe tevreden van ben. Ik zie op de website van Sigma dat ze blijkbaar ook met Sony-vatting wordt gemaakt (wel zonder HSM blijkbaar). Ik heb ook een hele tijd zitten twijfelen tussen:

      Sigma 10-20: Gaat tot 10 mm, de breedste van alle
      Tamron 11-18: lichste en goedkoopste objectief
      Verder ook maar NIET voor Sony verkrijgbaar stond ook nog in de lijst de Tokina 11-16 en de Nikkor 12-24.

      Wel voor Sony verkrijgbaar is van Sony zelf, de Sony 11-18, zeer gelijkend op de tamron 11-18 qua bouw, bijna tweelingsbroertje, alleen duurder blijkbaar maar lichter. Doch, bij het lezen van enkele reviews blijkt dit toch ook geen topper te zijn. Vervorming, veel CA, bouwkwaliteit en soft in de hoeken zijn de negatieve punten die steeds weer terugkomen.

      Let wel: Tamron is bezig met de ontwikkeling van een nieuwe breedhoek, een 10-24, dit is qua bereik natuurlijk nog interessanter, en het zal ook lichtsterker zijn dan de Sigma (3,5-4,5). Lees eens http://www.tamron.com/news/35mm/1024_pma08.asp
      Wanneer deze precies gereleased wordt en wat de kwaliteit zal zijn????

      Als ik er NU een moest kopen zou ik voor de Sigma 10-20 gaan. Die gaat het breedst en krijgt over het algemeen betere kritieken dan de Tamron of Sony. Wel gaat de ronde dat er in het verleden wel eens maandagochtend-exemplaren verkocht werden. Misschien best bij aankoop het objectief eens testen in de winkel. Mijn objectief is alleszins scherp, focust snel en geluidsloos.

      Success met de keuze

      Comment


      • #4
        Re: Goede groothoekzoom

        lees even dit en je keist een Sigma 10-20, maar wel eerst proberen, want er zitten sosm slechte tussen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment

        Working...
        X