Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sig-dilem-ma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sig-dilem-ma

    hallo,

    ik twijfel tussen Sigma AF 24-70/2.8 EX DG MACRO Canon en Sigma AF 28-70/2.8 EX DG COMPACT Canon.

    zijn er grote verschillen los van de 215gr, het aantal groepen in de lensopbouw en de afmetingen en het prijsverschil?

    hij/zij/het zou niet zo zeer voor macro dienen. Eerder als "upgrade" van de basis 18-55, reislens, en vooral als hoofdzaak indoorconcertfotografie (voor de grotere podia heb ik de canon 70-200 2.8)

    help me
    http://fotomoes.wordpress.com

  • #2
    Re: sig-dilem-ma

    als het voor indoor concertfotografie is zou ik misschien voor een andere lens gaan afhangend van je budget? of zelfs de 70-200 2.8 die je hebt?

    afhangend van verschillende factoren..

    -algemeen concertfotografie waar je tussen het volk staat? of effectief waar je vrije bewegingsruimt hebt in de perszone, of vlak voor het podium ect?
    -budget?

    Geen idee wat de sigmas kosten tegenover de canons maar als je 24-70 gaat zou ik toch de Canon verkiezen boven de sigma.
    poof

    Comment


    • #3
      Re: sig-dilem-ma

      de versie van canon is me voorlopig te duur. Ik wil ook nog wat reizen en als student fotografie, reizen en het studentenleven combineren is budgettair niet echt makkelijk. dit even terzijde

      Het gaat me om een zaal zoals Het Depot in Leuven of de AB in Brussel. Het depot is zeer donker en als je tegen het podium staat is een 70-200 echt wel te dicht. Als je dan wat verder af gaat staan, zit je weer met mensen op de voorgrond etc...
      http://fotomoes.wordpress.com

      Comment


      • #4
        Re: sig-dilem-ma

        Tja, 't is altijd wat zoeken tijdens concerten, maar ik heb toch ook graag mijn 70-200 mee, want eens lekker dicht bij je onderwerp kruipen is fijn op zijn tijd.

        Ik zou voor de 24-70 kiezen, want die 4 mm extra breedhoek kunnen echt wel nuttig zijn.

        Vergeet ook de klassieker niet, de Canon 50 f1.8. Lekker goedkoop en lichtsterk!

        Canon L lenzen zullen vast wel betere kwaliteit bieden, maar ik herhaal wat ik al een paar maal vertelde, mijn 24-70 en 70-200 kosten samen evenveel als een 70-200 f2.8 L ( zonder IS). Ideaal om alles te leren en de investeringen wat te spreiden...
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

        Comment

        Working...
        X