Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnebloemveldje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonnebloemveldje

    Ergens in de Lot (Frankrijk)

    Nikon D3 & 27-70 f11, 1/200 sec., 70mm ISO200


  • #2
    Re: Zonnebloemveldje

    mooi, maar het groen overheerst meer dan het geel.
    grt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Zonnebloemveldje

      Denk dat je vanuit een lager standpunt een meer boeiende foto had kunnen maken.
      Digi-Steve

      Comment


      • #4
        Re: Zonnebloemveldje

        Oorspronkelijk geplaatst door Digi-Steve Bekijk bericht
        Denk dat je vanuit een lager standpunt een meer boeiende foto had kunnen maken.
        of bijsnijden zodat de bomen naast het huis er nog juist opstaan, dan ligt de nadruk meer op de bloemen
        Groetjes Vicky

        Comment


        • #5
          Re: Zonnebloemveldje

          Denk dat je vanuit een lager standpunt een meer boeiende foto had kunnen maken.
          Ik zat net hetzelfde te denken
          Homo Sapiens Pentaxiensis

          Comment


          • #6
            Re: Zonnebloemveldje

            De bloemen en bomen staan er mooi scherp en kleurrijk op.....de lucht is echter nagenoeg leeg ( bleek ,weinig struktuur). Ik denk dat deze foto heel wat aangenamer om naar te kijken en beter in balans zou zijn indien er wat meer blauw en doortekening in de bovenste helft zou zitten. Er lijkt toch meer blauw in de echte lucht geweest te zijn op die lokatie dan wat je in de foto laat zien.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: Zonnebloemveldje

              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
              De bloemen en bomen staan er mooi scherp en kleurrijk op.....de lucht is echter nagenoeg leeg ( bleek ,weinig struktuur). Ik denk dat deze foto heel wat aangenamer om naar te kijken en beter in balans zou zijn indien er wat meer blauw en doortekening in de bovenste helft zou zitten. Er lijkt toch meer blauw in de echte lucht geweest te zijn op die lokatie dan wat je in de foto laat zien.



              Inderdaad,lucht is bijna uitgebrand.En de boompartijen zou ik iets meer oplichten.



              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Zonnebloemveldje

                Zoiets bedoel je ?

                Last edited by Guest42; 20 augustus 2008, 12:47.

                Comment


                • #9
                  Re: Zonnebloemveldje

                  yep, dat is mooi.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonnebloemveldje

                    Naar mijn oordeel is deze foto technisch heel goed uitgevoerd.
                    Voor dit landschap heb je een scherpte die rijkt van helemaal vooraan
                    tot oneindig. Er zijn absoluut geen sporen van onderbelichting; de
                    bomen hebben nog voldoende doortekening en dienen zeker niet opgelicht
                    te worden. In de luchtpartij zijn er zeer minimale sporen van "lost highlights'
                    maar eigenlijk te verwaarlozen. De lucht is wel weinig contrastrijk doch
                    dit kan zeker een weergave zijn van de werkelijke omstandigheden.
                    Dit kan natuurlijk softwarematig bijgestuurd worden maar is dan wel een
                    keuze van de fotograaf.
                    De kleuren zijn zeer realistisch en levendig.
                    Compositorisch had ik persoonlijk een ander standpunt gekozen.
                    Ergens opgesteld rechts van de struik ( boom ) midden links in beeld en
                    een ietsje lager standpunt. Het huisje in de verte had ik minder centraal
                    gepositioneerd, maar eerder wat naar rechts.
                    Zo zou de klemtoom wat meer gelegen hebben op de zonnebloemen ( lager
                    standpunt ) en de prominente struik links valt weg.
                    Tja, nu zie ik een tweede beeld. Dit commentaar gaat wel over het eerste.
                    Terloops; de lucht van het tweede beeld, misschien een beetje overdreven?
                    Last edited by dyafani; 18 augustus 2008, 19:22.
                    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonnebloemveldje

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Zoiets bedoel je ?
                      Heu, nu heb je wel een heldere, sprankelende (misschien wat overdreven) lucht, maar je zonnebloemen zijn grauw, contrastloos geworden. Moeilijk, moeilijk...
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonnebloemveldje

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                        Heu, nu heb je wel een heldere, sprankelende (misschien wat overdreven) lucht, maar je zonnebloemen zijn grauw, contrastloos geworden. Moeilijk, moeilijk...
                        Greetz, Kariboe
                        Inderdaad moeilijk,

                        En ik denk voor dit soort opnames, dat ik beter de Actieve D-lighting uitzet, voor binnenopnames is deze best OK, maar voor buitenopnames gaat deze de heldere partijen blijkbaar toch tot tegen het Max. optrekken, zelfs op de stand normaal.

                        Bij de tweede foto heb ik de lucht wel wat teveel bijgestuurd in Nikon Capture NX2 via kleur sturingspunt, maar ik moet zeggen dat het wel goed werkt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonnebloemveldje

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Inderdaad moeilijk,

                          En ik denk voor dit soort opnames, dat ik beter de Actieve D-lighting uitzet, voor binnenopnames is deze best OK, maar voor buitenopnames gaat deze de heldere partijen blijkbaar toch tot tegen het Max. optrekken, zelfs op de stand normaal.

                          Bij de tweede foto heb ik de lucht wel wat teveel bijgestuurd in Nikon Capture NX2 via kleur sturingspunt, maar ik moet zeggen dat het wel goed werkt.


                          Ik vind capture NX de absolute max,voor sommige dingen véél makkelijker dan het obligate photoshop!En nu kun je toch evengoed je zonnebloemen bewerken met je control points?


                          Walter
                          D850

                          Comment

                          Working...
                          X