Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gewoon een boom...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gewoon een boom...

    ...of net dat ietsje meer?



    EDIT: zwart-wit versie beter?

    Last edited by Steffen; 18 augustus 2008, 15:54.
    Flickr

  • #2
    Re: Gewoon een boom...

    Het is een waardige poging tot net dat ietsje meer, maar in mijn ogen nog gewoon een boom.
    Het idee dat erachter zit is goed, de plaatsing van de boom binnen het kader ook. Maar je zou nog meer van de stam kunnen tonen, zodat de afhangende tak rechts niet zo tegen de grond plakt. Ik zou ook net iets meer scherptediepte uitproberen, zodanig dat het gras dat tegen de lucht afgetekent wordt ook op en top scherp is. Nu lijkt het me zo nét niet scherp daar...
    Er is ook een nogal grote wazige donkerdere stengel (?) op de voorgrond, die mijn blik wat afleidt van het onderwerp.
    En dan heb ik nog niet gesproken over de nogal vreemde bruin-rozige bewerking...
    But who am I?

    Grtz,
    Palladio
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

    Comment


    • #3
      Re: Gewoon een boom...

      eens met bovenstaande.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Gewoon een boom...

        Jammer van die sepiatoning. Dat is precies weer "hot" de laatste tijd. Kan helaas van een matige foto geen goede maken.

        Comment


        • #5
          Re: Gewoon een boom...

          Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
          Het is een waardige poging tot net dat ietsje meer, maar in mijn ogen nog gewoon een boom.
          Het idee dat erachter zit is goed, de plaatsing van de boom binnen het kader ook. Maar je zou nog meer van de stam kunnen tonen, zodat de afhangende tak rechts niet zo tegen de grond plakt. Ik zou ook net iets meer scherptediepte uitproberen, zodanig dat het gras dat tegen de lucht afgetekent wordt ook op en top scherp is. Nu lijkt het me zo nét niet scherp daar...
          Er is ook een nogal grote wazige donkerdere stengel (?) op de voorgrond, die mijn blik wat afleidt van het onderwerp.
          En dan heb ik nog niet gesproken over de nogal vreemde bruin-rozige bewerking...
          But who am I?

          Grtz,
          Palladio
          Kijk, dat is nog eens commentaar!
          Hier kan ik echt iets mee, en dat is wat ik soms mis in reacties.

          Ik heb een zwart-wit versie toegevoegd in de beginpost, vinden jullie dat -qua kleur- beter?
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Gewoon een boom...

            Oorspronkelijk geplaatst door Steffen Bekijk bericht

            Ik heb een zwart-wit versie toegevoegd in de beginpost, vinden jullie dat -qua kleur- beter?
            Lees deze laatste zin eens opnieuw
            De beide foto's missen volgens mij wat scherpte en details......de wolken lijken leeg(weinig tekening of contrast). Er zit weinig in deze foto's wat mijn aandacht echt kan vasthouden. Een foto maken die iedereen kan smaken is nooit makkelijk.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: Gewoon een boom...

              vind de zwart/wit uitvoering veel beter van kleur.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Gewoon een boom...

                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                Jammer van die sepiatoning. Dat is precies weer "hot" de laatste tijd. Kan helaas van een matige foto geen goede maken.

                En ik wil weer graag van mening verschillen...Het is niet omdat iets hot is,of juist niet,dat 't niet meer mooi is.Deze foto is een natuurfoto,die door haar specifieke compo eigenlijk een symbolistische foto wordt,die gevoelens van mysterie oproept,of verlatenheid.In die zin zou ze een voorflap kunnen zijn van een boek over psychologische problemen.De sepiatoning is daarbij beter dan ZW/W,en zelfs de rare ,bijna tot tegen de grond afhangende tak helpt als je de foto op die manier bekijkt.
                Zo zie je ,zoveel kijkers,zoveel meningen,en uiteindelijk moet je toch voor jezelf uitmaken wat het beste is!


                Walter
                D850

                Comment


                • #9
                  Re: Gewoon een boom...

                  Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  Lees deze laatste zin eens opnieuw
                  Akkoord, maar ik vind de zwart-witversie slechter...


                  @Phororhacos, zo zag ik de foto ook ongeveer, vooral de verlatenheid wou ik in beeld brengen. Vanuit dit standpunt stond de boom op de top van de kleine heuvel, aan de top maar alleen. De bijna rakende tak als -bijna- contactpunt met de aarde onder hem. Maar vermits de meerderheid de foto niet zo zag, is hij in dat opzicht niet geslaagd.
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gewoon een boom...

                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Lees deze laatste zin eens opnieuw


                    En ja, ik vind de tweede versie voor deze situatie beter passen...

                    Grtz,
                    Palladio
                    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gewoon een boom...

                      Een aspect dat nog niet aangehaald werd, maar wat mij onmiddellijk opviel: ik zou de horizon wat lager gelegd hebben, ik vind de grasvlakte nogal rommelig en niet echt een bijdrage aan de sfeer die je wil creeren.

                      En als we echt moeten kiezen tussen sepia en zwart/wit, dan mag het sepia zijn voor mij. Of dat nu een hype is of niet zou ik niet weten en het kan me ook niet schelen.

                      Maar eigenlijk ben ik ook wel benieuwd naar de kleuren versie. Waarom zou die niet nog interessanter zijn?

                      Cheers.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gewoon een boom...

                        Kwestie van alle versies eens te laten zien, op vraag hier de kleurenversie:



                        Horizon lager leggen was niet bepaald een optie in dit geval, het was een nogal langzaam stijgende heuvel en de afspanning van een koeienweide stond dan weer in de weg.
                        Flickr

                        Comment

                        Working...
                        X