Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vakantiehuisje HDR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vakantiehuisje HDR

    Ons vakantiehuisje in Oostenrijkse alpen
    is het wat?

    Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

  • #2
    Re: vakantiehuisje HDR

    mooier perspectie, maar ik vind de lucht iets te donker

    Comment


    • #3
      Re: vakantiehuisje HDR

      Waar komt de heldere rand rond het dak vandaan ?
      Dit lijkt me geen HDR-halo maar eerder een selectie van de lucht die je donkerder hebt proberen te maken.

      HDR omzetting op zich vind ik OK.

      De zware lensvertekening die je vooral op het gebouw ziet (scheve muren) vind ik persoonlijk maar niks, ik had alles lievere recht zien staan.
      Waarschijnlijk komt dit door het standpunt en het gebruik van een groothoeklens.

      Groeten,
      Wim

      Comment


      • #4
        Re: vakantiehuisje HDR

        inderdaad nogal groothoek lens en hoger dan dit kon ik niet gaan staan... misschien moest ik hem eens wat proberen recht te trekken

        buiten HDR omzetting is hier niets aan gebeurd dus die rand is wel degelijk van HDR omzetting... hoe die daar komt weet ik niet maar ik vind het anders niet mis. mijn zus noemde het direct "the holy house"...
        Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

        Comment


        • #5
          Re: vakantiehuisje HDR

          Dit lijkt me geen HDR-halo
          Toch wel, het is hier serieus fout gegaan tijdens de tonemapping! Dit moet je veel subtieler aanpakken:
          Kies een andere 'Light smooting' setting, en veel minder strenght.
          Een gouden regel: zodra je HDR-halo's ziet moet je andere settings zoeken tijdens het tonemappen om dit te vermijden. Ook die donkere gedeelten in, wat een blauwe lucht zou moeten zijn, verraden de verkeerde instellingen.
          Succes, Peter.
          Homo Sapiens Pentaxiensis

          Comment


          • #6
            Re: vakantiehuisje HDR

            Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
            Toch wel, het is hier serieus fout gegaan tijdens de tonemapping! Dit moet je veel subtieler aanpakken:
            Kies een andere 'Light smooting' setting, en veel minder strenght.
            Een gouden regel: zodra je HDR-halo's ziet moet je andere settings zoeken tijdens het tonemappen om dit te vermijden. Ook die donkere gedeelten in, wat een blauwe lucht zou moeten zijn, verraden de verkeerde instellingen.
            Succes, Peter.
            volledig me eens
            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
            *BD1034BE

            Comment

            Working...
            X