Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag advies...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graag advies...

    Ik wil graag een nieuwe lens kopen.

    Hoofdzakelijk voor allround gebruik.

    Heb een Canon 400D met kitlens 18-55 en wil deze mss wel behouden.

    De lens die ik mss wil kopen is de Sigma 70-200


    Wat vinden jullie van deze lens.

    Ik trek meestal gezinsfoto's icm landschap, vogels, dieren enz.
    Bv als we op vakantie gaan naar de Ardennen.

    70 is daarvoor niet echt geschikt vrees ik maar een lens met grotere breedhoek en f 2.8 is niet voor mijn geldbeugel of bestaat deze ook binnen dat budget?

    Andere suggesties eventueel...?

    Momenteel ben ik heel tevreden van de kitlens. De resultaten zijn goed maar het stoort me dat ik niet meer kan inzoomen. Ik heb nog nooit gewerkt met een lichtsterke lens zoals deze dus ik weet niet of dat werkelijk zo'n verschil is omdat ik niet anders gewent ben.

    Loont het de moeite om een 2.8 aan te schaffen of kan ik beter minder lichtsterkte nemen en meer zoombereik?

    Alvast bedankt voor de reacties
    | Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

  • #2
    Re: Graag advies...

    Wel een F2.8 is wel handig als je in donkere omgeving bent maar een groot verschil om mee te werken is dat niet. Alleen weegt een f2.8 glas meer dan andere.

    Jou omschrijving is heel ruim. Voor actiefoto's zal die goed zijn voor natuurfoto's ook alhoewel die voor vogels aan de korte kant zal zijn.

    Misschien is een canon 100-400 is usm iets voor jou? Je hebt meteen meer mm's en de lichtsterkte zal je niet zo missen. Je Hebt op deze trouwens ook anti bibber.

    Als dit boven jou budget is kan je ook kijken naar de canon 70-200 F4 usm, Niet veel geld voor topglas.

    Groeten Davy
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Graag advies...

      Thanks voor de reactie.

      Nog wat zoeken levert me deze op:


      Meer alround en al gehoord dat de reslutaten goed zijn.

      Iemand ervaring mee?

      Ducaudi jij bedoelt deze... http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._zonnekap.html

      Lijkt me een degelijke lens. Waarom is deze wit eigenlijk. Zo mega-zoom is ze toch niet??
      Ik heb angst om lenzen te veranderen op de body. Vandaar mijn zoektocht naar een allround lens. Of is dat veranderen van lenzen wat overroepen?
      Last edited by anak; 17 augustus 2008, 14:44.
      | Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

      Comment


      • #4
        Re: Graag advies...

        Ik had vroeger ook en all round maar dan meer een 18-200. Zeer handig voor op reis maar voor mij was de vervorming te groot en de scherpte liet ook wat te wensen over.
        En bij nikon is de kitlens toch beter dan die superzoom die je naar verwijst. Ik weet niet hoe dit zit bij canon?

        Je haalt hier wel 2 verschillende lenzen aan. De eerste in jou link de 70-200 is een zeer goed objectief en kan je aan geen kanten vergelijken met de sigma 28-300 niet van scherpte niet van bouw en niet van AF.

        De canon 70-200 f4 usm is nog scherper en heeft denk ik nog een vluggere AF dan de sigma 70-200 en kan ik alleen maar van dromen voor mijn nikon. Betaalbaar Topglas.

        Waarom is ze wit?
        Wel als je een witte lens ziet is ze uit de professionele reeks van canon. Je bent ervoor of niet. Bij nikon kan je kiezen maar bij canon niet.
        (Ik vind dat niet slecht en hebt voor mijn nikon ook een witte )


        En lenzen wisselen is natuurlijk niet altijd leuk en soms vervelend als de verkeerde lens opzit, maar dat valt reuze mee. Zo zit de kitlens op voor stedenbezoekjes en de zoomlens als je de natuur in trekt.
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment


        • #5
          Re: Graag advies...

          Maar de Canon 70-200 heeft geen IS lees ik. Op mijn kitlens staat dat wel op. Is dat echt een grote handicap? Ik kan me inbeelden op 200mm dat je dan wel problemen kan krijgen als je uit de hand gaat foto's nemen...?
          | Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

          Comment


          • #6
            Re: Graag advies...

            Niet noodzakelijk, als je de sluitertijd klein genoeg houdt is IS niet nodig.

            Comment


            • #7
              Re: Graag advies...

              Je hebt die ook met IS maar je betaald er wel het dubbele voor. En voor een 200mm valt dit nog reuze mee. Ik heb een nikon 300mm die ook geen anti bibber heeft en dat is toch te doen hoor.
              Alleen voor 400mm en meer heb ik nu graag VR of OS of IS
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: Graag advies...

                Oorspronkelijk geplaatst door anak Bekijk bericht
                Maar de Canon 70-200 heeft geen IS lees ik. Op mijn kitlens staat dat wel op. Is dat echt een grote handicap? Ik kan me inbeelden op 200mm dat je dan wel problemen kan krijgen als je uit de hand gaat foto's nemen...?
                Tot een jaar of 10 geleden had nog nooit iemand van IS gehoord.
                Ook toen werden prima foto's gemaakt op ISO 200 of hooguit 400!

                Comment


                • #9
                  Re: Graag advies...

                  Oorspronkelijk geplaatst door anak Bekijk bericht
                  een lens met grotere breedhoek en f 2.8 is niet voor mijn geldbeugel of bestaat deze ook binnen dat budget?
                  Bij extreme breedhoek lenzen heb je die 2.8 eigenlijk niet echt nodig, een beperking van de scherptediepte is bij deze lenzen bijna toch niet mogelijk.
                  Juist door de beeldhoek kan je zelfs uit de hand met redelijk lage sluitertijden zonder bewegingsonscherpte. Betaalbare alternatieven zijn de tokina 12-24 of de sigma 10-20.

                  Oorspronkelijk geplaatst door anak Bekijk bericht
                  Loont het de moeite om een 2.8 aan te schaffen of kan ik beter minder lichtsterkte nemen en meer zoombereik?
                  Een lichtsterke lens is nuttig als je veel in moeilijke lichtomstandigheden werkt, maar ze zijn wel duurder en zwaarder.

                  Oorspronkelijk geplaatst door anak Bekijk bericht
                  Ik heb angst om lenzen te veranderen op de body. Vandaar mijn zoektocht naar een allround lens. Of is dat veranderen van lenzen wat overroepen?
                  Met een beetje voorzichtigheid is dit geen probleem.
                  Ikzelf heb (omwille van de schikking in de rugzak) altijd de tele op de body zitten. Dus als ik een andere beeldhoek wil gebruiken moet de lens er al af, wil ik de camera terug opbergen dan moet ik terug wisselen.
                  Ik wissel dus zeer dikwijls van lens, af en toe heb je dan toch een stofje dat je met de blaaspeer kan wegblazen. de keren dat ik de sensor dan toch nat moest reinigen (omdat het niet met de blaaspeer lukte) beperkt zich tot nu toe tot 2x in 3jaar.
                  Zolang je geen lenzen wisseld in een omgeving waar je het stof in de lucht ziet vliegen is dit niet dramatisch.
                  Vriendelijke groeten,Raf

                  www.rafvandenbogaert.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Graag advies...

                    Thx voor de raeacties! Hier ben ik zeker wat mee.

                    Ondertussen heb ik nog verder Gegoogled en ben tot de conclusie gekomen dat ik met de Canon EF 70-200m F 4.0 L USM geen slechte keuze kan maken. De reviews op tal van site's liegen er niet om. Hier en daar een paar details maar dat heb je wel bij elke lens. Het lage gewicht vor zulke lens is ook een factor voor aanschaf.

                    Ik ben ook nog maar een klein half jaartje bezig met fotograferen en heb altijd maar gewerkt met mijn kitlens Canon 18-55, waarvan ik uiterst tevreden ben!
                    Alleen het zoombereik van deze kitlens heeft al dikwijls gezorgd voor frustraties.

                    De Canon 70-200 lijkt me kwa prijs/kwaliteit een zeer goede keuze en zeker icm mijn huidige kitlens dan.

                    Nog even verder sparen en ik ga ze aankopen via internet. Prijzen varieren zeer sterk!

                    Ben erg benieuwd naar de resultaten
                    | Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

                    Comment

                    Working...
                    X