Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de waarde van deze lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is de waarde van deze lenzen?

    Wat denken jullie dat volgende lenzen waard zijn? Een bevriend fotograaf doet ze weg en we mogen zelf onze prijs zetten - maar ik wil die natuurlijk niet te weinig geven...

    1. De 80-200 2.8 AFS-D Push-Pull (midden jaren 90)



    Ik vind weinig over deze lens (Enkel een vermelding uit 2003 dat hij voor 300 dollar op ebay te vinden is). Het is het push-pull type. Volgens een aantal reviews zou de latere versie ver superieur zijn (zie b.v. hier http://www.yourlensreview.net/lens_d...F-2-8D-ED.html )

    En de 85mm 1.8 D (zelfde periode)



    Volgens Ken Rockwell (...) erg goed, maar niet beter dan een 80-200 2.8 op 85mm...

    Wat denken jullie?

    moderator, kan je de titel aanpassen naar "wat is de waarde van deze lenzen"?
    Last edited by Franciskine; 17 augustus 2008, 11:16.

  • #2
    Re: Wat is de waarde van deze lenzen?

    Die 85mm is wel een mooie

    Over de prijs kan ik weinig zeggen. Dit hangt
    een beetje af van de staat waarin de lenzen
    verkeren.
    CANON Inc. Made In Japan

    Comment


    • #3
      Re: Wat is de waarde van deze lenzen?

      Die 85mm lens moet ergens rond de €250 hangen denk ik als deze nog in goede staat is (geen stofin de lens, geen schimmel in de lens, krasvrij, ...

      De 80-200 Nikon lens draait rond de €430 (schuifzoom)

      Comment


      • #4
        Re: Wat is de waarde van deze lenzen?

        De eerste heb ik nog gehad. Het is jammer genoeg geen af-s maar een af-d maar van scherpte had ik zeker geen klagen. Spijtig genoeg heb ik deze weggedaan Had deze gekocht voor 250 euro maar dat was dan wel eentje met gebruikssporen. Voor een exemplaar in orde denk ik dat de prijs 300 a 350 euro is. Meer zou ik er toch niet voor geven.

        De 85mm f1.8 is ook een super objectief Maar prijs ken ik er niet van.
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment


        • #5
          Re: Wat is de waarde van deze lenzen?

          Het hangt erg van de staat af denk ik. Als de lenzen goed in orde zijn zowel optisch als mechanisch zullen ze samen tussen rond de 600 euro waard zijn. Dit mits de schuifzoom inderdaad het opgegeven type is waarvan de filter aan de voorzijde niet meedraait.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Wat is de waarde van deze lenzen?

            Op deze Duitse site vind je een overzicht van gangbare prijzen
            Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

            Comment

            Working...
            X