Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Audreselles

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Audreselles

    Op het strand van Audreselles ligt een soort van kleiplaat die grillig van vorm is en overal barsten en niveauverschillen heeft. In de late uurtjes krijgt deze vochtige kleiplaat een mooie warme kleur....bij daglicht is ze zwart-grijs.De warme kleur word hier nog wat extra versterkt door een Cokin 173 Yellow-blue filter. Deze filter geeft een gouden gloed aan al wat reflecteerd.






















    Canon 1DmarkIIn + Efs 10-22(@13mm) + Cokin 173 Y/B.
    Iso 100 , f 13 , 1/40sec.
    Last edited by RUPSELKOPKE; 16 augustus 2008, 23:08.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Audreselles

    Tja.............wat moet je hier nog op zeggen.
    dus.............sprakeloos.
    Toch een woord gevonden..........fabelachtig!
    gr.ron.
    http://exhi-fotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Audreselles

      Kijk kijk, nog iemand die Cokin filters gebruikt, in plaats van in Photoshop te foefelen. Erg mooi gedaan. Ik ken die kleiplaat, ook geschikt om zwartwitten van te maken.

      Comment


      • #4
        Re: Audreselles

        Tja, prachtig gewoon

        En toch... meer twijfelend dan voorzichtig - laat mij eventjes luidop denken...
        De uitgebrande vlek, die de zon voorstelt, vind ik in dergelijke beelden - hoe zal ik het zeggen - misschien jammer ? - storend ? - ambetant ?
        Ik betrap mij er op dat ik bij dergelijke platen altijd wat probeer te scrollen om te kijken wat er met de plaat gebeurt als ik de zon uit het beeld scroll...
        Ik weet het, de zon hoort er - en zeer zeker in deze prent - gewoon bij, en toch... Ben ik nu paranoia ???

        Misschien nog dit : ik knijp spontaan een beetje mijn ogen dicht bij het kijken naar dit beeld... Misschien toch de werkelijkheid goed vastgelegd ???
        Knap werk, ik wou dat ik naast je stond toen je dit opnam. Zwijgen... gewoon kijken... Een fijn compliment voorwaar
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #5
          Re: Audreselles

          prachtige plaaten ik maar mijn cokin filters weggeborgen.Vrienden zeiden me dak ouderwets was,je kan alles met PS veel beter.Wel die zend ik dan maar eeens lekker door

          Comment


          • #6
            Re: Audreselles

            Weerom een prachtige plaat in typische Rupselkopke stijl... Ook eem mooi bewijs dat portret formaat wel degelijk werkt voor een landschap en diepte kan geven. mooi hoor
            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

            Comment


            • #7
              Re: Audreselles

              Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
              Tja, prachtig gewoon

              En toch... meer twijfelend dan voorzichtig - laat mij eventjes luidop denken...
              De uitgebrande vlek, die de zon voorstelt, vind ik in dergelijke beelden - hoe zal ik het zeggen - misschien jammer ? - storend ? - ambetant ?
              Ik betrap mij er op dat ik bij dergelijke platen altijd wat probeer te scrollen om te kijken wat er met de plaat gebeurt als ik de zon uit het beeld scroll...
              Ik weet het, de zon hoort er - en zeer zeker in deze prent - gewoon bij, en toch... Ben ik nu paranoia ???

              Misschien nog dit : ik knijp spontaan een beetje mijn ogen dicht bij het kijken naar dit beeld... Misschien toch de werkelijkheid goed vastgelegd ???
              Knap werk, ik wou dat ik naast je stond toen je dit opnam. Zwijgen... gewoon kijken... Een fijn compliment voorwaar
              Greetz, Kariboe
              Tja...die zon......ik heb zoals steeds meerdere foto's gemaakt om het volledig bereik van deze zonsondergang te kunnen vatten. Ik heb er zelfs ééntje zo donker gemaakt dat enkel de zon nog als een rood bolletje zichtbaar was...dit met het gedacht om achteraf alle kanten uit te kunnen. Na een paar pogingen om er meerdere te blenden bleef de foto er onnatuurlijk uitzien indien de zon minder bleek in beeld kwam. Ik heb een poging gedaan om de zon net niet volledig wit te laten uitbranden door te wachten totdat ze achter een wolkensluier zat. De extra filter geeft een warmere tint aan het ganse beeld ..... in het echt was de omgeving heel wat koeler. Weerom bedankt voor uw mening
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: Audreselles

                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                Kijk kijk, nog iemand die Cokin filters gebruikt, in plaats van in Photoshop te foefelen. Erg mooi gedaan. Ik ken die kleiplaat, ook geschikt om zwartwitten van te maken.
                Ik heb met beiden weinig problemen....ik durf met ps ook een heel eind gaan hoor. ......maar dan vertel ik het er bij het plaatsen van een foto wel bij.
                Verscherpen, contrast & kleuraanpassingen en vuiltjes wegclonen is er altijd wel gedaan. Bedankt voor de reactie
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #9
                  Re: Audreselles

                  Knap werk, en die zon het is zoals Kariboe zegt in werkelijkheid ook wel zo dat je je ogen half moet toeknijpen.
                  Zolang het niet heviger is dan in jouw beeld vind ik het niet storend.
                  mvg,
                  Ludo V.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Audreselles

                    Heel mooi, echt waar......ik heb die filter ook, Die Cokin filters geven een echt mooi resultaat.
                    Goed gedaan!



                    Grtz R.
                    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Audreselles

                      Echt een prachtig beeld
                      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Audreselles

                        Prachtige foto, super compo
                        ...Nikon D70S, Nikon D300, hoop glaswerk, flitsje...

                        http://www.esveaa.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Audreselles

                          Héél mooie plaat!

                          Grtz,Fabienne
                          Er is een verschil tussen je levenspad kennen en het ook daadwerkelijk bewandelen.
                          BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                          The name of the game is to fill the frame!
                          http://Fabke.fotopic.net

                          Comment


                          • #14
                            Re: Audreselles

                            Een zeer mooie opname qua compo en kleuren, prachtig.



                            Met vriendelijke groeten,
                            Chrit
                            Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Audreselles

                              Amai, weeral een hele mooie en evenwichtig belichte foto
                              Een zon blijft een zon. Je kan die toch niet donkerder maken, dan zou't niet meer natuurlijk ogen. Voor mij is hij perfect zo
                              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                              Comment

                              Working...
                              X