Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro lens

    Beste mede hobbyisten,

    Ik ben een beginnend amateur en heb me onlangs een sony alpha 700 aangeschaft met standaardlens 16/105, graag zou ik mij nu nog een macro lens aanschaffen voor insecten fotografie wat me uiterst boeit.

    Graag had ik van jullie vernomen welke lens nu echt geschikt is voor dit soort fotografie in combinatie met mijn toestel.

    Alvast bedankt voor jullie reactie.
    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
    https://500px.com/marnix_photography

  • #2
    Re: Macro lens

    De sony 100mm f2.8 macro is een kandidaat maar ook de sigma 150 2.8 macro. Voor insecten is de langere brandpuntafstand van de sigma wellicht wat geschikter.
    Lees eens, op bijvoorbeeld photozone over deze objectieven.
    groet, Rik

    Comment


    • #3
      Re: Macro lens

      Gezien je standaardlens is wellicht de Sigma 150mm extra interessant om ook te gebruiken als erg scherpe telelens.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Macro lens

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Gezien je standaardlens is wellicht de Sigma 150mm extra interessant om ook te gebruiken als erg scherpe telelens.
        Daar is deze lens zaalig voor geschikt.
        Als je wat goedkoper wil werken want zo'n marcro lens kost natuurlijk wel wat, dan is een +2 of +3 voorzet lens (van een beter merk) ook al heel leuk voor veel minder geld.
        Als je zoekt hier op het forum op sigma 150 of 180 dan vind je genoeg lovende kritieken over deze lenzen.
        Vriendelijke groeten,Raf

        www.rafvandenbogaert.be

        Comment


        • #5
          Re: Macro lens

          Bedankt voor deze snelle reactie, ik ga nu even verder rondneuzen voor de sigma 150 of 180 mm lens
          Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
          https://500px.com/marnix_photography

          Comment

          Working...
          X