Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Halve lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Halve lens

    Hallo,

    Vorige week op vakantie en... problemen met mijn lens.

    Welke lens, deze lens, Tamron SP AF 24-135mm macro F/ 3.5-5.6.

    Was enkel nog maar bruikbaar tussen 24 en 70 mm, daarboven kreeg ik een error 01 bericht op mijn scherm.
    Foto's werden niet meer rechtstreeks weergegeven, maar als ik ze opriep via opname weergaveknop kreeg ik ze nog wel te zien? Mogelijke oplossing volgens het boekje, camera af en opzetten. Indien het probleem niet was opgelost, melden aan fabrikant van het merk van de lens.

    Ben naar de winkel geweest, heb probleem uitgelegd en daar waren ze niet verrast. Ook sigma kent blijkbaar dit probleem.
    Canon past zijn toestellen na een tijd aan, waardoor de lensmerken in de problemen komen, en hun lenzen moeten aanpassen.

    Dit vanwegen canon voor de hand liggende reden, om hun eigen lenzen meer te kunnen verkopen.


    De kosten om te herstellen vallen wat hoog uit in dit geval, en kan ik beter uitzien naar een nieuwe lens. Waar ik nu echt niet veel mee inzit se


    Mijn vraag is, is er nog iemand die dit heeft voorgehad?

    Groetjes,

    Erik.
    Go with the flow

  • #2
    Re: Halve lens

    Als die lens altijd heeft gewerkt op die camera, dan is het geen probleem dat iets met aanpassingen van Canon te maken heeft.
    Er is dan gewoon een probleem met die Tamron.


    Als je een nieuwe camera koopt, dan is er altijd wel een kans dat er problemen optreden met lenzen van Sigma, Tamron, Tokina...
    Canon werkt niet samen met die fabrikanten, en daarom weten die ook niet wat de toekomstplannen van Canon zijn. Daardoor is het altijd een beetje afwachten wat de "compatibele lenzen" zullen doen op die nieuwe camerabody...

    De lenzen kunnen dan meestal wel aangepast worden (gerechipped, nieuwe firmware), maar de kosten daarvoor zal je altijd zelf moeten betalen als de lens buiten de garantie valt.

    Ik heb ooit een probleem gehad met een Sigma 18-50 EX DC die perfect werkte op de 300D, maar die daarna scherpstelproblemen had op de 20D in combinatie met het scherpstellichtje van de 580EX. Zonder flitser focuste die lens altijd perfect, met de 580EX had ik heel wat foto's die op het verkeerde punt scherp waren. Daarom heb ik toen een 17-40 f4 L gekocht (en die heb ik ondertussen vervangen door de EF-S 17-55 f2,8 IS).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Halve lens

      Betalen zal ik altijd moeten doen, herstellen of niet, daar de lens 5 jaar is.

      De verkoper stelde als alternatief voor, de 17-85 IS USM, als aansluiting op mijn 70-300 mm.

      Uit de discussies aangaande de 17-85, heb ik toch meer - dan + punten kunnen halen, en er worden er toch ook wel wat te koop aangeboden, zoals ik kan lezen. Daarom, is het dan wel verstandig om tot aankoop van deze lens over te gaan?

      Ik had meer gedacht aan de 28-105 f4 L IS USM, daar deze meer in de lijn ligt van de Tamron aangaande bereik, en ik hier altijd van tevreden ben geweest. Deze twee 17-85 en 28-105 zijn waarschijnlijk ook niet met elkaar te vergelijken, daar er toch een prijs en kwaliteits verschil op zit.

      De bedoeling is ook om zo weinig mogelijk te moeten veranderen van lens.
      Go with the flow

      Comment


      • #4
        Re: Halve lens

        24-105 trouwens...

        de vraag is heb je er het geld voor over en heb je de breedhoek die je daarmee misloopt ook niet nodig?
        als dat niet het geval is zou ik zeker voor de 24-105 gaan
        maar zeggen dat de 17-85 een slechte lens is...
        Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

        Comment


        • #5
          Re: Halve lens

          ekke,

          De breedhoek heb ik nooit gehad, dus kan ik hem ook niet missen

          Als blijkt uit wat ik heb geschreven dat de 17-85 een slecht lens is, is dit zeker mijn bedoeling niet geweest, ( wie ben ik om... ) ik ga enkel maar verder op wat ik lees, en wat het alleen maar moeilijker maakt om een juiste beslissing te nemen.

          En ja ik heb het geld er voor over. ( maar niet direct )
          Go with the flow

          Comment

          Working...
          X