Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon toeter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon toeter

    Ik zou me graag een witte Canon toeter aanschaffen, 70-200, twijfel nog tussen 2.8 of F4.
    Maar nu heb ik me laten vertellen dat de objectieven zonder IS, scherper zijn dan die met image stabiliser.
    Klopt dat ?
    Last edited by JeBi; 14 augustus 2008, 21:57. Reden: foutje in titel
    Jean

  • #2
    Re: Canon toeter

    De 4.0 versies is de IS iets scherper, bij de 2.8 is het gemiddeld andersom.
    Een 4.0 is ook zeker geen toeter. Licht en makkelijk mee te nemen.
    Mis ik nog steeds bij Nikon, behalve dan dat ik dat wit nog altijd foeilelijk vind'...
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Canon toeter

      Daar is al veel over geschreven. Voor de f4 wordt algemeen aangenomen dat die met is scherper is dan die zonder. Voor de 2,8 wordt er over het algemeen gezegd dat het omgekeerde is. de F4 IS zou één van de scherpste lenzen zijn
      Bij mij was het simpel: 2.8 heb ik soms nodig en IS is verdomd handig in het uit de hand schieten. Heb een pak meer gelukte foto's ivm mijn oude sigma 70-200 2.8. Heb nog nooit een opmerking gekregen op een afdruk over niet scherp of softness.
      Voor de echte pixel peepermaar opgelet want je gaat direct de 2.8 IS niet meer willen: http://www.the-digital-picture.com/R...0&LensComp=103
      Wat ik wel nog altijd een nadeel vind is de witte kleur, mensen zijn een pak meer op hun hoede. Maar dat telt voor alle 4 de lenzen. Nu ja een zwarte panty heeft dat opgelost

      Comment


      • #4
        Re: Canon toeter

        Voor het prijsverschil tussen een 2.8 en een 4.0 koop je nog een 2.0 100mm erbij, zoiets kan ook een overweging zijn. Het is helemaal afhankelijk van je gebruik.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Canon toeter

          Ik heb momenteel de 70-200mm f/4 met IS en ook deze zonder IS.
          Die met IS is inderdaad ietsje scherper als je "pixels peept". Op gewone kleine afdrukken zie je geen verschil.
          Mocht je interesse hebben, ik verkoop deze zonder IS.
          Je kan ze eventueel beide eens testen. PM me maar.
          Jan

          Comment


          • #6
            Re: Canon toeter

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Voor het prijsverschil tussen een 2.8 en een 4.0 koop je nog een 2.0 100mm erbij, zoiets kan ook een overweging zijn. Het is helemaal afhankelijk van je gebruik.
            Zo ga ik dat ook doen, en kom ik dan nog wat tekort, dan koop ik me de 135 mm f 2.0 erbij.

            Comment

            Working...
            X