Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem scherpstellen af-s nikkor 55-200mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem scherpstellen af-s nikkor 55-200mm

    Ik heb een nikon d40 met de af-s nikkor 18-55mm en de 55-200mm
    Met de 55mm kan ik zonder problemen handmatig scherpstellen door de schuiver op de lens te verlplaatsen naar m.
    Met mijn 200mm lukt het echt niet om handmatig scherp te stellen. ik kan er gewoon niet aan draaien... als ik de schuiver dan op m zet kan ik in het menu geen enkele optie kiezen...

    iemand enig idee aan wat dit ligt?
    I freeze beauty

  • #2
    Re: probleem scherpstellen af-s nikkor 55-200mm

    als jij de lens op m zet kun je niets meer instellen wat met scherpstellen te maken heeft. dat klopt ik heb precies dezelfde combinatie gehad
    Patrickstroobach.nl
    Nikon D80 + MB-D80 Grip, Sigma 10-20, Nikkor 18-70, Sigma 70-200 2.8 , Tamron 90mm F2.8 Macro, Metz 48

    Comment


    • #3
      Re: probleem scherpstellen af-s nikkor 55-200mm

      Oorspronkelijk geplaatst door patrick.s Bekijk bericht
      als jij de lens op m zet kun je niets meer instellen wat met scherpstellen te maken heeft. dat klopt ik heb precies dezelfde combinatie gehad
      Als op het objectief een knopje zit A - M wil dat wel zeggen dat als je dat knopje op M manueel zet je ook manueel kan scherpstellen.
      Ik heb niet het betrefende objectief maar volgens mij kan je het scherpstellen door aan het front van de lens te draaien (niet op de frontlens pakken aub)

      Jasmina schreef: Ik heb een nikon d40 met de af-s nikkor 18-55mm en de 55-200mm
      Kan je bij de 18-55mm wel manueel (je doet dit door het front te verdraaien IN DE STAND M) scherpstellen.
      Bij de 55-200mm is dat volgens mij juist het zelfde.
      Draai eens aan de gekartelde rand voor op het objectief.
      Het objectief wel in de stand M zetten omdat je niet automatis en manueel tezamen kunt bij deze objectieven.
      Er zijn er wel waar de stand A - AM opstaat en dan kan je dat wel je hebt dan ook een ring voor scherpstellen en een ring om te zomen (bij een zoom objectief natuurlijk). Je kan dan automatis scherpstellen en manueel bijstellen indien nodig.

      Groeten Sus
      Last edited by Sus; 14 augustus 2008, 19:20.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment

      Working...
      X