Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens?

    Ik heb zonet geboekt voor de rondreis 'the musts van thailand' begin november.

    Ik verwacht er heel veel van maar tips en mooie plaatsen zijn altijd welkom.

    Onze laatste 3 dagen verblijven we in phuket meerbepaald pattong beach.

    Ook ivm met bescherming/rugzak? voor mijn fototoestel en toebehoren tijdens de rondreis zoek ik ook ng naar info.

    Ik zou ook nog een lens willen kopen en statief..(aanraders??)

    Ik heb een canon eos 350d met standaard lens...(niet veel maar ben nog maar begonnen met hem uit te testten..)

    Het is vooral de bedoeling om beter in te kunnen zoomen , met de standaardlens kan ik best wel aardige landschap foto's enzo nemen
    prijsngeveer rond de 300euro.

    Alle info is welkom

    nele
    CANON EOS 350D + kitlens + SIGMA DC 18-200mm 1:3.5-6.3

  • #2
    Re: welke lens?

    Als je niet teveel lenzen wil meezeulen, kan je opteren voor een compromis lens. Met name de Sigma 18-200mm. Dit is een lens die zich goed leent voor vakantiefotografie. Je hebt hiermee een mooi bereik. Super lichtsterk is deze lens niet, dat kan een beperking zijn als je bvb binnen in donkere tempels foto's wil maken. Ik gebruik deze Sigma 18-200mm al een tijdje en ik ben best tevreden met de resultaten. Gezien je budget kan je gaan voor de versie zonder optische stabilisatie. Ik kan je natuurlijk nog andere lenzen aanpraten, maar dan spreken we over een ander budget .
    Een fijne rugzak is de slingshot van Lowepro. Je hebt die in verschillende formaten 100, 200 of 300AW.
    Statief. Tja als je de ganse reis zo'n ding wil meesleuren kan je best voor die lichte carbonstatieven gaan. Vergis je niet dat zijn dure dingen. Misschien is een monopod een interessante oplossing?
    Homo Sapiens Pentaxiensis

    Comment


    • #3
      Re: welke lens?

      Lijkt me dat je dan prima af bent met een 55-250 IS, kun je ook gelijk je statief vergeten.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: welke lens?

        Ik heb die reis enkele jaren geleden ook gemaakt. Met een panasonic dmc-fz20, 5mp, 6-72mm ofte equivalent 35-420mm. Tele is altijd te kort, of het nu 200, 400 of 800mm is, dus dat speelt eigenlijk geen rol.
        In de breedte zou een 24mm of 28mm beter geweest zijn.

        In termen van 1.6 crop (de 350d) dus 18-300mm (of 200mm) als ideale toeristenlens.
        En zet daaronder een gorillapod (weegt niets) van 50 euro, zodat je zelf ook eens op de foto kan.

        Geniet van je reis. Tip: probeer niet elk toeristisch plaatje na te maken. Kom terug met pakkende details, of met persoonlijke dingen.
        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

        Comment


        • #5
          Re: welke lens?

          Hey,


          Ik heb in maart ook 3 weken rondgereisd in thailand. Ik heb alles afgehandeld met 2 lenzen. 300mm f4 IS, en de 24-105 f4 IS. Als reserve had in de 50mm 1.8 mee. Op geen enkel moment mijn statief gebruikt. Op volgende link vind je een inpressie terug http://www.vogelsvanbelgie.be/Thailand_rondreis.html

          groeten,

          Rudy


          Mvg,
          Rudy
          www.vogelsvanbelgie.be

          Comment


          • #6
            Re: welke lens?

            Ik heb me onlangs een statief gekocht, nl. Manfrotto 190B Tripod + 804RC2 Head. Deze is niet in carbon maar alluminium. Ik ben daar zeer tevreden van. En is ook zeer geschikt voor Macro-fotografie.
            Van rugzak heb ik Lowerpro Slingshot 300 AW...onmisbaar. Ga eens een kijkje nemen op http://products.lowepro.com/product/...-AW,2036,4.htm
            Last edited by SteFoto; 16 augustus 2008, 15:59.
            Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

            Comment

            Working...
            X