Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

betere lens (inzoomen+landschap)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • betere lens (inzoomen+landschap)

    Ik heb zonet geboekt voor de rondreis 'the musts van thailand' begin november.

    Ik verwacht er heel veel van maar tips en mooie plaatsen zijn altijd welkom.

    Onze laatste 3 dagen verblijven we in phuket meerbepaald pattong beach.

    Ook ivm met bescherming/rugzak? voor mijn fototoestel en toebehoren tijdens de rondreis zoek ik ook ng naar info.

    Ik zou ook nog een lens willen kopen en statief..(aanraders??)

    Ik heb een canon eos 350d met standaard lens...(niet veel maar ben nog maar begonnen met hem uit te testten..)

    Alle info is welkom

    nele
    CANON EOS 350D + kitlens + SIGMA DC 18-200mm 1:3.5-6.3

  • #2
    Re: betere lens (inzoomen+landschap)

    op die rondreis ( Best Tours ? ) is alles eigenlijk al op voorhand geregeld en kan je zelf ontspannen genieten en foto's nemen ...wel veel uurtjes op de bus . Standaard lens , wat bedoel je daarmee ?
    Neem kaartjes genoeg mee en als je nog geen tele of flits hebt , spendeer daar een deel van je budget aan...Prachtig land en vriendelijke mensen .
    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

    Comment


    • #3
      Re: betere lens (inzoomen+landschap)

      je vermeldt best ook nog eens je budget, want anders zullen we je niet veel kunnen aanraden.

      enkele dingen die je zeker niet mag missen zijn: (ik ga ervan uit dat het zo goedkoop mogelijk moet blijven)
      • statief (licht en goedkoop,doet zijn werk ook en je hebt toch een licht toestel/lens)
      • breedhoek (is al wat vervuld door jou standaardlens(18-55?)) als je meer wil, zal je heel snel boven de 300-400 en meer euro voor een lens uitkomen (sigma 10-20,canon 10-22, tokina 12-24 & 11-16.....)
      • tele (een goedkope sigma 75-300 kan dit al goed oplossen)
      • flits zal niet meteen zo essentieel zijn denk ik, in noodgevallen heb je nog altijd de interne flits
      • en rugzak is het makkelijkst om rond te wandelen. in jou geval kan je kijken naar bvb lowepro fastpack aan gezien je toch niet zoveel materiaal hoeft te dragen
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: betere lens (inzoomen+landschap)

        Oorspronkelijk geplaatst door Nele en kristof Bekijk bericht
        Ik zou ook nog een lens willen kopen en statief..(aanraders??)

        Ik heb een canon eos 350d met standaard lens...(niet veel maar ben nog maar begonnen met hem uit te testten..)
        Hi Nele,

        Ik weet niet hoe het zit met Canon lenzen, maar ik ben er zeker dat er gelijkaardige lenzen bestaan als voor Nikon. Ik zou een snelle lens meepakken, liefst breed genoeg. Betaalbaar voor Nikon is iets als de 50mm f/1.4 of 1.8, 35mm f/2 en wat breder de 20mm f/2.8. Breder begint wat te duur te worden.

        Waarom deze snelle lenzen? Soms mag je geen statief gebruiken en is flash erg storend voor de sfeer en getuigt van weinig respect (in tempels bijvoorbeeld).

        Groeten,

        C.

        PS: Wat niet wilt zeggen dat een flash overbodig zou zijn...
        Last edited by cra; 12 augustus 2008, 18:32. Reden: flash

        Comment


        • #5
          Re: betere lens (inzoomen+landschap)

          Fotografie in Thailand

          "flits zal niet meteen zo essentieel zijn denk ik, in noodgevallen heb je nog altijd de interne flits."

          Een goede raad, gebruik "altijd" waar mogelijk invulflits in Thailand, de lichtkontrasten zijn erg extreem. De verschillen tussen de lichte en donkere partijen zijn enorm. Voor de must van Thailand, waarschijnlijk bezoek je dan ook de drijvende markt ... zonder flits is het een ramp, door de diepe schaduwen (overdekte markt) en het heel felle zonlicht (bootjes op het water). Idem voor Bangkok, straat in fel zonlicht,huizen en onderwerpen in diepe schaduw.

          Laatste keer had ik al universeel objectief een 18-200mm VR meegenomen 'zware fotoapparatuur meezeulen in een soms verzengende hitte is soms teveel) en is prima goed voor algemene fotografie.
          Nog een kleine tip, de bezoekjes die je doet met Best Tours zijn prima, maar geloof maar niet dat je rustig de tijd hebt om foto's te nemen zoals je dat hier doet, het gaat snel als je fotografeert en je wordt overdonderd door de vele onderwerpen ...
          Dus een goede raad, neem een goede flis mee en voldoende batterijtjes, dan maak je niet de fout die ik maakte.



          Groetjes
          Alex

          Comment


          • #6
            Re: betere lens (inzoomen+landschap)

            Bedankt voor jullie reacties!!
            Een (stom) vraagje?
            invulflits=altijd flits gebruiken?

            sorry maar ik ben nog een echte beginner hierin en heb wel al mijn boekje uit maar soms is het verwarrend daarmee...



            Het zou de bedoeling zijn om een nieuwe lens zowiezo te kopen want ik heb al een paar keer foto's genomen van familie en voetbal enzo en vond dat ik tekort kwam bij het inzoomen vooral met de standaarlens.

            Vandaar mijn vraag wat ik het beste zou kunnen gebruiken, mijn standaarlens is goed genoeg voor de landschappen denk ik voor het moment.


            alvast bedankt!!

            nele
            CANON EOS 350D + kitlens + SIGMA DC 18-200mm 1:3.5-6.3

            Comment


            • #7
              Re: betere lens (inzoomen+landschap)

              [QUOTE=Nele en kristof;1951322]Bedankt voor jullie reacties!!
              Een (stom) vraagje?
              invulflits=altijd flits gebruiken?

              sorry maar ik ben nog een echte beginner hierin en heb wel al mijn boekje uit maar soms is het verwarrend daarmee...



              Het zou de bedoeling zijn om een nieuwe lens zowiezo te kopen want ik heb al een paar keer foto's genomen van familie en voetbal enzo en vond dat ik tekort kwam bij het inzoomen vooral met de standaarlens.

              Vandaar mijn vraag wat ik het beste zou kunnen gebruiken, mijn standaarlens is goed genoeg voor de landschappen denk ik voor het moment.


              alvast bedankt!!

              nele[/QUOTEi

              ik ben tevreden over mijn Tamron 18-250 voor gewone reisfotografie , zoals hierboven vermeld maakt vlug reageren op iets dat je ziet soms het verschil tussen een mooie foto en een gemiste kans ...veel wisselen is soms niet aangeraden in de drukte van die floating market of in Chinatown Bangkok ; en die tip over de flits : 100 % gelijk ...ook voor de shows 's avonds .
              Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

              Comment

              Working...
              X