Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40d Lens Set-up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 40d Lens Set-up

    Hallo iedereen,

    We hebben nu al een half jaartje een canon 40d in huis gehaald. Daar zat een standaard kitlens op (28-135mm IS).

    Sinds die aankoop ben ik me wat beginnen verdiepen in fotografie en het wordt nu tijd om een deftige set-up aan te schaffen. Ik heb al veel rondgezocht op internet, verschillende review sites maar ben nog steeds niet tot een vast besluit gekomen. Aangezien ik architectuurstudent ben zal ik dus vaak gebouwen/interieurs fotograferen maar kwil me helemaal niet beperken, ook portretten enzo moeten mogelijk zijn.
    Dus ik heb nood aan een goede breedhoek, een deftige standaard en een tele voor op reis te gebruiken enzo.

    Iemand die wat raad heeft over verschillende lenzen?
    Er zijn al twee lenzen waar ik naartoe neig om te kopen:

    50mm EF f1.4
    en
    EF-s 10-22mm

    Kheb veel gelezen over die laatste en het lijkt me een zeer goeie lens vooral voor slecht verlichte plaatsen enzo.

    Kzoek dus vooral meningen en raad van mensen die ook wat aan architectuurfotografie doen

    Budget kan vrij variabel zijn aangezien de lenzen zullen worden aangekocht in USA en de gunstige dollarkoers dus perspectieven biedt

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Canon 40d Lens Set-up

    Ondanks dat de 50/1.4 een super lens is voor portretten, is ie wat limiterend. Ik denk dat je beter af bent met een lichtsterke allround zoomlens. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan de Tamron 17-50/2.8

    Het gat tussen 20mm en 50mm mis ik zelf heel erg, en ben van plan ook binnenkort een goede allround zoom te kopen. Nu is het té vaak lenzen wisselen helaas..

    De canon 10-22 is een prima keuze. De goedkopere Sigma 10-20 zou je ook nog kunnen overwegen.
    Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
    Visit my Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon 40d Lens Set-up

      architectuur ? => tilt en shift lenzen van canon
      dan het "gewone bereik" :
      10-22mm
      24-70 mm
      70-200 mm /100-400 mm

      dan een macrolensje (bv 100mm van canon) en dan zou niets je nog mogen weerhouden om aan alle takken van fotografie deel te nemen

      (misschien nog een 300 mm f2.8 ? )

      Comment


      • #4
        Re: Canon 40d Lens Set-up

        Voor architectuur zeker de EF-S 10-22

        Vermits je met de 28-135 al een normaal tot licht tele hebt met IS, zou ik in het begin niet teveel extra uitgeven in het middenbereik, tenzij je voor een kwaliteitsvervanger van deze lens gaat (de EF-S 17-55 f:2.8 IS schijnt het best te zijn)
        Een zoom vanaf 17mm gaat je "gat" goed opvullen, je kan dan de 10-22 al eens thuis laten

        Voor op reis nog de EF70-200L f:4 IS, met een 1.4 extender

        De EF100-400L IS is hiervoor te groot en te zwaar

        Comment

        Working...
        X