Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

carl zeiss

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • carl zeiss

    er wordt hier veel gewag gemaakt over nikon 50 bestaat daar ook een variant van bij carl zeiss met nikon vatting wel te verstaan

  • #2
    Re: carl zeiss

    Begin al eerst eens met hoofdletters en punctuatie.

    En wat is "de nikon 50"? De Nikkor 50mm, f1.4 of f1.8?

    En ten laatste, als je even de moeite had genomen om een kijkje te nemen om de website van Carl Zeiss, had je onmiddellijk het antwoord gevonden.
    || Photography Blog ||

    Comment


    • #3
      Re: carl zeiss

      Om beleeft op je reactie te antwoorden 50 mm F1,4
      en om je van antwoord te dienen .er wordt volgens mij geen gewag gemaakt of deze lens ook een digitale ondersteuning bied

      Comment


      • #4
        Re: carl zeiss

        Ik zou de links geven, maar de site van CZ ondersteunt dit niet.

        Wanneer je naar de site van Carl Zeiss gaat, bij products op "SLR lenses" klikt, en dan op "Planar T* 1,4/50", krijg je alle informatie te zien over deze lens.

        Als je dan wil weten of de lens op jouw camera werkt, klik dan op "Camera Mounts". Ik neem aan dat je de Nikon-versie wil, dan klik je op "ZF Lenses". En daar zie je in hoeverre de camera om kan gaan met de lens.

        ZF lenses are equipped with the AI aperture coupling as well as the pre AI coupling. They do not include CPU coupling. Due to this, exposure metering and control is possible with all corresponding camera models. Used with camera models without AI or fork coupling the aperture is closed to the pre-selected value, but metering and automatic aperture control is not possible.
        Voor reviews en gebruikerservaringen moet je maar eens op deze site of google kijken.
        || Photography Blog ||

        Comment


        • #5
          Re: carl zeiss

          Bedankt .

          Comment


          • #6
            Re: carl zeiss

            Planar 50 ZF/ 1.4 - manuele lens, gekoppelde lichtmeting enkel mogelijk vanaf D200
            Superlensje, maar minder geschikt voor DX formaat (vind ik toch)
            Distagon 35 ZF/ 2.0 is beter inzetbaar (te vergelijken met een standaardlens op FF)
            Canikon 40D - D200, D300

            Comment


            • #7
              Re: carl zeiss

              Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
              Planar 50 ZF/ 1.4 - manuele lens, gekoppelde lichtmeting enkel mogelijk vanaf D200
              Superlensje, maar minder geschikt voor DX formaat (vind ik toch)
              waarom minder geschikt voor DX

              mvg,

              Roland

              Comment


              • #8
                Re: carl zeiss

                Zoals vermeld mijn persoonlijke mening én mijn genre fotografie : 50 mm in DX is een onhandige brandpuntsafstand; bovendien vrij moeilijk scherp te stellen vanuit de vrije hand
                Vanaf statief echter voorbeeldje http://farm3.static.flickr.com/2107/...6db56ed3_o.jpg
                Canikon 40D - D200, D300

                Comment


                • #9
                  Re: carl zeiss

                  Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                  Zoals vermeld mijn persoonlijke mening én mijn genre fotografie : 50 mm in DX is een onhandige brandpuntsafstand; bovendien vrij moeilijk scherp te stellen vanuit de vrije hand
                  Vanaf statief echter voorbeeldje http://farm3.static.flickr.com/2107/...6db56ed3_o.jpg
                  De opname van de beelden in tegenlicht zijn alvast héél mooi te noemen... zeer mooi lichtinval...

                  mvg,

                  Roland

                  Comment

                  Working...
                  X