Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor doop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor doop?

    Hallo,

    Ik ben gevraagd om een doop te fotograferen, maar ik twijfel of ik met mijn lenzen wel een goed resultaat kan bekomen zonder te flitsen.

    Ik heb een canon 400D met de kitlens 18 - 55mm en de canon EF - S 55 - 250mm f4.0 - 5.6 IS.

    Ik zou eventueel wel iets willen bijkopen in het genre zoals de sigma 28 - 70 mm EX DG f: 2.8.

    Iemand suggesties of tips?

    Thanx
    Last edited by Koen L; 11 augustus 2008, 21:33.

  • #2
    Re: Welke lens voor doop?

    gewoon je 18-55mm hoor, maar gooi je ISO wat omhoog, niet tè hoog dan krijg je weer ruis.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor doop?

      wil je wat bijkopen zou ik eerst voor een degelijk flits gaan moest je die nog niet hebben
      Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor doop?

        koperplaat en etsnaald...
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor doop?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          koperplaat en etsnaald...
          toch nog iemand die het ziet
          http://blackletterday.wordpress.com

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens voor doop?

            ik zeg het niet vaak.. maar 50mm f1.8
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens voor doop?

              Oorspronkelijk geplaatst door ekke Bekijk bericht
              wil je wat bijkopen zou ik eerst voor een degelijk flits gaan moest je die nog niet hebben
              met weinig lichtsterk spul is dit een goede oplossing, komt regelmatig van pas en eerst veel mee oefenen...
              groetjes
              350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
              http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens voor doop?

                koop u gewoon een degelijke flits en je bent meer dan gesteld en wss goedkoper af dan een nieuwe lens.. een goeie speedlight.. En negeer het sarcasme
                poof

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens voor doop?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ekke Bekijk bericht
                  wil je wat bijkopen zou ik eerst voor een degelijk flits gaan moest je die nog niet hebben
                  Heb ik inderdaad nog niet. Welk flits is dan een degelijke flits?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens voor doop?

                    En misschien een waterdichte behuizing
                    "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
                    Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens voor doop?

                      430EX (I of II) 550EX, 580EX`(I of II)
                      maar mer een beetje kennis en goefenen kun je ook uitstekende resultaten behalen met oudere flitsers met middenkontakt die op A werken. Wel even nagaan of het beoogde type veilig is voor je electronica natuurlijk, heel oude flitsers geven soms te veel schakelspanning.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens voor doop?

                        de 580EX is momenteel heet beste voor Canon.. buiten metz misschien.. maar deze heb je voor een 400 euro.. Anderzijds zijn er de goedkopere modellen van dezelfde reeks.. Kan je ook perfect mee werken..
                        poof

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens voor doop?

                          Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                          de 580EX is momenteel heet beste voor Canon.. buiten metz misschien.. maar deze heb je voor een 400 euro.. Anderzijds zijn er de goedkopere modellen van dezelfde reeks.. Kan je ook perfect mee werken..
                          Even gekeken (als Nikon-adept ken ik "jullie" merk niet zo goed ;-) en dat lijkt me inderdaad een top-flash. Zelf heb ik een Metz 58 AF-1. Het voordeel t.o.v. van Canon en Nikon is dat deze een 2de "invulflitsje" heeft om bij indirect flashen de schaduwen op te lichten. En ik zie dat ie weer in prijs gezakt is! http://www.konijnenberg.be/product/2...f-1_canon.html
                          Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens voor doop?

                            ik heb zondag een doop gefotografeerd;
                            had meest aan mijn SB800 (filts).
                            Voor portretten kwam mijn lichtsterke 85mm1.4 van pas, maar een 50mm1.8 zal het evengoed doen!
                            Photography helps people to see
                            -Berenice Abbott-
                            BD1050BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens voor doop?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                              ik heb zondag een doop gefotografeerd;
                              had meest aan mijn SB800 (filts).
                              Voor portretten kwam mijn lichtsterke 85mm1.4 van pas, maar een 50mm1.8 zal het evengoed doen!
                              Maar om de TS het meest van dienst te zijn heeft hij alleen een flits nodig en kan hij daarmee perfect alles doen wat maar nodig is. Als hij daarnaast ook nog eens in een boel glas moet gaan investeren gaat hij voor 1 doop er toch duur van af komen.

                              Je moet niet altijd het beste glas hebben ect.. je moet gewoon de juiste keuze kunnen maken voor de juiste persoon en de juiste job. In dit geval denk ik dat hij het goedkoopst gaat uitkomen door alleen een degelijke flits erbij te halen.. Deze gaat hij altijd nodig hebben en vaak gebruiken daarmee een goede investering.

                              terwijl als hij nu een pak geld in glas steekt.. heeft hij nog steeds geen flits en gaat hij nog steeds problemen ondervinden in een donkere kerk of huiskamer ect.. zelfs met een lichtsterke lens van 2k.
                              poof

                              Comment

                              Working...
                              X