Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

peleng 8mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • peleng 8mm

    Hallo ik ben op zoek naar deze lens (peleng 8mm), waar te koop?
    En kan ik deze op een 30D of 450 D zetten, zonder problemen?
    Ik ben wel onder de indruk van de prestaties van deze lens, enkele weken nog een mooi voorbeeld gezien hier in hall of fame

    groeten Rémon
    Last edited by sensor; 9 augustus 2008, 19:00. Reden: typefout
    Groeten Sensor

  • #2
    Re: peleng 8mm

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


    Is wel manueel focussen dacht ik.

    Comment


    • #3
      Re: peleng 8mm

      Ik heb er eentje gehad...was absoluut een prachtig lensje. Ik gebruikte ze op mijn D50.Na de aankoop van mijn D300 heb ik ze echter niet meer durven gebruiken omdat er meldingen waren dat de spiegel tegen de lens kon klappen, met desastrueze gevolgen. Uiteindelijk heb ik ze verkocht aan iemand met een D70, waar ik ook van wist dat er daar geen problemen zouden optreden.
      Ik weet niet hoe dit zit met Canon toestellen....ik zou alleszins eens wat rondvragen alvorens dat je de lens op je toestel zet.

      PS: had ze in Belarus gekocht via ebay.

      JanMetDePet
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

      Comment


      • #4
        Re: peleng 8mm

        Ik heb 'm gebruikt op m'n 350D, 5D en 1D zonder problemen.

        De Peleng 8mm is gemaakt voor FF, dus dat er problemen zouden zijn met spiegels lijkt me onwaarschijnlijk. Ik heb hem destijds gekocht van Trebs, dus die zal misschien weten of dat bij een van z'n Nikon's ook al het geval was.

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: peleng 8mm

          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Ik heb 'm gebruikt op m'n 350D, 5D en 1D zonder problemen.

          De Peleng 8mm is gemaakt voor FF, dus dat er problemen zouden zijn met spiegels lijkt me onwaarschijnlijk. Ik heb hem destijds gekocht van Trebs, dus die zal misschien weten of dat bij een van z'n Nikon's ook al het geval was.

          Dave
          Problemen zijn er zeker. (zelfs met de 5D).. effe gegoogeld

          link
          link
          link

          Alleszins, ik heb het niet meer aangedurfd met mijn Nikon.

          JanMetDePet
          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

          Comment


          • #6
            Re: peleng 8mm

            Zijn er gebruikers van de 30D of 450D met problemen?
            Waar kan men zich het best informeren, bij de fotohandel bijv.of rechtstreeks naar Canon??
            Groeten Sensor

            Comment


            • #7
              Re: peleng 8mm

              Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
              Zijn er gebruikers van de 30D of 450D met problemen?
              Waar kan men zich het best informeren, bij de fotohandel bijv.of rechtstreeks naar Canon??
              Ik denk dat je het beter aan een fotohandel vraagt dan aan Canon. Canon zal wel voorstellen om een Canon fisheye te gebruiken.

              Misschien kun je eens contact opnemen met andram, die gebruikt de peleng om concertfotografie mee te doen.

              Ikzelf heb gekozen voor de Sigma 8mm 3.5 en Sigma heeft nu zelfs een 4.5mm . Nog niet veel foto's gezien van of met deze lens.

              Mvg

              Steven
              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

              Comment


              • #8
                Re: peleng 8mm

                Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                Problemen zijn er zeker. (zelfs met de 5D).. effe gegoogeld

                link
                link
                link

                Alleszins, ik heb het niet meer aangedurfd met mijn Nikon.

                JanMetDePet
                Alle links die je aangeeft tonen aan dat er inderdaad een probleem is, als je een van de filters achteraan het objectief plaatst. Ik heb dikwijls genoeg de Peleng op m'n 5D geplaatst zonder problemen, maar ook zonder die filtertjes.

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • #9
                  Re: peleng 8mm

                  De filtertjes achterop de Peleng zijn misschien wel nodig om op oneindig scherp te kunnen stellen. Bij de Zenitar is dit wel het geva en de laat de spiege van de 5D in ieder geval "hangen". Crop-toestellen zullen hier geen last van hebben.
                  De Peleng heeft overigens wel veel last van flare.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: peleng 8mm

                    Filtertjes erop of niet...ik zou alleszins toch maar oppassen. Zelf heb ik het niet meer aangedurfd .
                    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                    Comment


                    • #11
                      Re: peleng 8mm

                      Op deze link http://stores.benl.ebay.be/East-Wave-BestOptics zie ik namelijk de peleng staan voor canon. voor veel camera's behalve 30D en450D zie ik er niet bijstaan!??
                      Groeten Sensor

                      Comment


                      • #12
                        Re: peleng 8mm

                        Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                        Op deze link http://stores.benl.ebay.be/East-Wave-BestOptics zie ik namelijk de peleng staan voor canon. voor veel camera's behalve 30D en450D zie ik er niet bijstaan!??
                        Als tie gaat op 400D/20D en 40D gaat ie ook op 30D
                        (camerahuis 20D /30D is vrijwel identiek)

                        Comment


                        • #13
                          Re: peleng 8mm

                          Die Peleng 8mm is een gave lens. Ik heb ook op punt gestaan om deze lens aan te kopen. Uiteindelijk de Pentax 10-17mm FishEye gekocht. Heb daarmee een beeldvullende lens, zonder die vervelende zwarte cirkels en een zoom wat toch vrij uniek is in het land van de visogen. Resultaat van deze lens kan je zien in de HoF van deze week.
                          Homo Sapiens Pentaxiensis

                          Comment


                          • #14
                            Re: peleng 8mm

                            In tegenstelling tot de Zenitar heeft de Peleng geen filter nodig om te kunnen werken.

                            Ik gebruikte hem op m'n Pentax *istDS, maar vond 'm toen the zwaar, te omslachtig (je moet het diafragma manueel toedraaien voor de opname) en bovendien erg veel last hebben van flare o.a. door een oneven coating. De beeldhoek was iets te extreem om veelvuldig gebruik toe te laten.

                            Ik heb nooit problemen gehad met de spiegel op m'n Pentax (en veronderstel dat andere APS-C camera's evenmin een probleem zouden zijn). Wel gebruikte ik nooit de filters. Ik zie daar het nut overigens niet van in. Als je een kleureffect wil doe je dat in deze digitale tijden toch op de computer achteraf?

                            Ik kocht de Zenitar nadien en verkocht de Peleng aan een poster hier op BD. Die verkocht 'm voor zover ik begreep intss weer verder, dus ik heb er geen flauw idee van waar m'n Peleng zich nu bevindt...

                            De Zenitar was een pak bruikbaarder, maar toch verkocht ik ook die weer (lichtmeting werd op de recentere bodies een stuk minder accuraat). Nu gebruik ik net als Peter K de Pentax DA10-17. Da's dezelfde als de Tokina 10-17 die voor de andere merken beschikbaar is. Goede kwaliteit (wel enkel voor gebruik op APS-C), maar vooral omwille van de zoomfactor biedt deze een voor fisheye's zeldzame flexibiliteit.

                            Wim
                            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                            Comment


                            • #15
                              Re: peleng 8mm

                              Ik denk dat ik toch maar voor deze ga http://www.examedia.nl/x01/tokina-10...-zoomlens.html
                              Groeten Sensor

                              Comment

                              Working...
                              X