Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor lenzen voor digitale camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor lenzen voor digitale camera

    Wie weet waar ik manuele non-CPU met een diafragma koppelinghaakje kan laten ombouwen voor gebruik op Nikon DSLR? Ook enig idee van kostprijs?
    Nikon en Canon

  • #2
    Re: Nikkor lenzen voor digitale camera

    Oorspronkelijk geplaatst door Andre Bekijk bericht
    Wie weet waar ik manuele non-CPU met een diafragma koppelinghaakje kan laten ombouwen voor gebruik op Nikon DSLR? Ook enig idee van kostprijs?
    Met welk toestel werk je
    Vanaf D200 moet je helemaal niks 'ombouwen'...

    mvg,

    Roland

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor lenzen voor digitale camera

      Om welke lens gaat het?

      Overigens sluit ik me aan bij het advies om voor een D200 te gaan; zelf heb ik momenteel een Fuji S5 erbij naast de Kodak slr/nx
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor lenzen voor digitale camera

        Het gaat om een 105 mm F2.5 Nikkor, die ongeveer 40 jaar oud is, die bajonet gaat gewoon niet op een D200. Ik heb ooit op een Amerikaanse site gelezen, maar weet niet meer welke dat die lenzen hoeven omgebouwd te worden.
        Nikon en Canon

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor lenzen voor digitale camera

          Oorspronkelijk geplaatst door Andre Bekijk bericht
          Het gaat om een 105 mm F2.5 Nikkor, die ongeveer 40 jaar oud is, die bajonet gaat gewoon niet op een D200. Ik heb ooit op een Amerikaanse site gelezen, maar weet niet meer welke dat die lenzen hoeven omgebouwd te worden.
          Dat is dus een pre ai lens. Niet om laten bouwen is het devies. Zeker als het objectief er nog mooi uitziet. Laat me het zo zeggen, dat komt de waarde niet tegoede. Misschien is het wel mogelijk om een D3 om te laten bouwen. Met de F5 en F6 kon dat althans wel.

          Misschien is het de overweging waard om een Nikkor 105mm/f2,5 AI(S) lens te kopen tweedehands. Voor zo'n 100 euro is zo'n objectief wel te krijgen.

          Dit is de link trouwens, waar je het kan laten doen.

          Last edited by Kiekvogel; 11 augustus 2008, 07:10.
          Ik ben op zoek naar een MB-20.

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor lenzen voor digitale camera

            Met een pré AI objectief zul je de elektronische contacten in de objectiefmond van elke AF of latere camera beschadigen.

            Er zijn geen originele omwisselsetjes meer.

            Wat rest is de bajonet af te vrezen.
            Vraag de Nikon importeur of zij dit nog doen. De Duitse importeur deed het tot kort geleden nog wel, maar je moest zelf nog met schuurpapier de braampjes weg halen.

            De tweedehands verzamelwaarde van je objectief gaat naar de helft, als je het laat aanpassen.
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

            Comment

            Working...
            X