Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(zoom) lens voor alpha 200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (zoom) lens voor alpha 200

    Hoi

    Een tijdje geleden heb ik een sony alpha 200 gekocht met tamron 17-50 f2.8.

    Nu zoek ik nog een lens met wat meer zoom. Ik zou vooral graag hebben dat de lens niet te traag is omdat ik in de jeugdbeweging vaak (lopende) kindjes wil fotograferen. De ideale lens zou de tamron 18-250 zijn maar deze schijnt zeer traag te zijn .

    Een snellere lens zou dan de sigma 70-200 2.8 zijn maar deze is zo groot en kost toch al snel 700 euro. Of misschien wel de nieuwe 70 -300 G van sony?

    Mijn budget is 400 a 500 euro. Het mag eventueel een tweedehands zijn of een oudere koninka minolta maar daar ben ik zo niet in thuis.

    Wat stellen jullie voor?

    Alvast bedankt!
    50d + 17-55 2.8 :)

  • #2
    Re: (zoom) lens voor alpha 200

    Hey,

    Waarom probeer je geen Minolta 70-210 f4 (aka beercan) op de kop te tikken ? Deze zijn erg goed en voor 100 à 150 euro tweedehands te vinden ... klik HIER voor een heel pak reviews en voorbeeldfoto's.

    Verder heb je natuurlijk (zoals je zelf al aangaf) de 70-300 G SSM van Sony die ik zelf vorige week heb gekocht. Superlens maar gaat wel tegen de 800 euro dus iets boven jouw voorziene budget. Je mag de mijne echter altijd eens een dagje uitproberen mocht je in de buurt van Limburg komen maar aangezien je volgens je profiel van Maldegem bent lijkt me dit niet voor de hand liggend.

    Als je dan nog een categorie hoger gaat kom je bij de Sony 70-200 f2,8 of de minolta 80-200 f2,8 (zoals ik er pas eentje verkocht heb om mijn 70-300 en 11-18 te bekostigen). Beide lenzen zullen zeker aan de verwachtigen voldoen maar zijn erg zwaar en kosten ook minstens 1000 à 1500 eurootjes.

    Hopelijk heb je er iets aan,
    Peter
    Sony A99 + Sony 24-70 mm F2.8 ZA SSM Carl Zeiss Vario-Sonnar T*
    Sony NEX7 + SEL 10-18 + Tamron 18-200

    Comment


    • #3
      Re: (zoom) lens voor alpha 200

      Bedankt voor de uitleg peter. Ik woon idd in maldegem dus die lens even lenen zal er niet inzitten

      Ik heb een zoekertje geplaatst voor een minolta 70 - 210. Dit lijkt mij de beste en goedkoopste oplossing. Als ze mij niet aanstaat kan ik ze dan nog altijd doorverkopen.

      Hopelijk vind ik er snel eentje
      50d + 17-55 2.8 :)

      Comment


      • #4
        Re: (zoom) lens voor alpha 200

        Als je op marktplaats.nl een search doet op 'beercan' kan je er alvast 3 recente aanbiedingen terugvinden ...

        Suc6 met je zoektocht
        Sony A99 + Sony 24-70 mm F2.8 ZA SSM Carl Zeiss Vario-Sonnar T*
        Sony NEX7 + SEL 10-18 + Tamron 18-200

        Comment


        • #5
          Re: (zoom) lens voor alpha 200

          Oorspronkelijk geplaatst door PeterMac Bekijk bericht
          Hey,

          Waarom probeer je geen Minolta 70-210 f4 (aka beercan) op de kop te tikken ? Deze zijn erg goed en voor 100 à 150 euro tweedehands te vinden ...
          Peter
          Die tijden zijn helaas voorbij.
          De meesten weten nu dat de beercan van zeer goede bouw en kwaliteit is en diegenen die hem hebben doen hem niet graag weg.

          Voeger waren deze inderdaad te koop voor 150 euro, maar nu zal je er toch meer voor moeten neertellen.

          Door de heropleving van de A-mount is er nu veel vraag achter en de wet van vraag en aanbod dicteert de prijs
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: (zoom) lens voor alpha 200

            Oorspronkelijk geplaatst door PeterMac Bekijk bericht
            Als je op marktplaats.nl een search doet op 'beercan' kan je er alvast 3 recente aanbiedingen terugvinden ...

            Suc6 met je zoektocht
            Dankjewel. Ik heb reeds een bod uitgebracht. Maar je weet toch nooit als de verkoper de lens effectief zal opsturen?
            50d + 17-55 2.8 :)

            Comment


            • #7
              Re: (zoom) lens voor alpha 200

              Nog een vraagje: Passen alle lenzen van minolta op sony? Dus alle 70-210 F4 lenzen. Ik zie ook vaak de 70- 210 F3.5 -5.6 passeren...

              Er staat ook vaak bij MD vatting. Is dit de juiste?

              Kristof
              50d + 17-55 2.8 :)

              Comment


              • #8
                Re: (zoom) lens voor alpha 200

                Oorspronkelijk geplaatst door lix Bekijk bericht
                Er staat ook vaak bij MD vatting. Is dit de juiste?

                Kristof

                Nee, heb je niks aan.

                Comment


                • #9
                  Re: (zoom) lens voor alpha 200

                  Welke vatting moet het dan wel zijn?
                  50d + 17-55 2.8 :)

                  Comment


                  • #10
                    Re: (zoom) lens voor alpha 200

                    Ik weet dat de lens op een Minolta X-300 toestel past, misschien ben je daar iets extra mee.


                    Kristof
                    50d + 17-55 2.8 :)

                    Comment


                    • #11
                      Re: (zoom) lens voor alpha 200

                      Enkel AF lenzen van Minolta passen op DSLR camera's van Sony, met MD ben je niets.
                      Mijn foto's en fractals
                      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                      Comment

                      Working...
                      X