Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron voor potret ? 70-300 vs 18-200 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tamron voor potret ? 70-300 vs 18-200 ?

    Hey,

    Ik bezit de D80 met 18-200 vr dx nikkor.

    Voor potret en ook voor iets verder te kunnen zoomen ,

    Zou ik van de Tamron 70-300 veel gebruiken ?

    Hoe is ie qua kwaliteit en lichtinval , focussnelheid, als ik de Tamron op 70 MM zet voor potret ?

    mvg,

    Valentino
    Met mijn nikon in de hand, kom ik door het land

  • #2
    Re: tamron voor potret ? 70-300 vs 18-200 ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Valentino Bekijk bericht
    Hey,

    Ik bezit de D80 met 18-200 vr dx nikkor.

    Voor potret en ook voor iets verder te kunnen zoomen ,

    Zou ik van de Tamron 70-300 veel gebruiken ?

    Hoe is ie qua kwaliteit en lichtinval , focussnelheid, als ik de Tamron op 70 MM zet voor potret ?

    mvg,

    Valentino
    Oh, ja, het heeft ook macro 1/2 , is het qua macro beter dan de gewone lens, voor dichtbij t fotograferen ?

    het kost 199 € bij mediamarkt :-)
    Met mijn nikon in de hand, kom ik door het land

    Comment


    • #3
      Re: tamron voor potret ? 70-300 vs 18-200 ?

      Ik zou eerder eens naar een 50/1.8-tje zien...
      Prima voor portret, en voor bij weinig licht in het algemeen...
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: tamron voor potret ? 70-300 vs 18-200 ?

        Ik ben in het bezit van die tamron en die bevalt me wel (prijs/kwaliteit)
        Autofocus is niet erg snel en durft wel eens te weigeren.
        Beelden zijn wel mooi scherp.
        Is niet echt een lens om binnen te gebruiken, min. F4 !
        Hieronder vind je een link naar een beknopte review op Pbase: (is wel van de canonversie maar eigenschappen zijn dezelfde)
        http://www.pbase.com/jpwii/tamron_70...est_and_review
        ____________________________________________
        Nikon D7000 met 10-20/35/16-85/80-200/70-300

        Comment


        • #5
          Re: tamron voor potret ? 70-300 vs 18-200 ?

          Ik heb nog zo eentje te koop. 1 jaar oud, in perfecte staat.
          Mag je hebben voor 100 €.

          Autofocus is inderdaad niet extreem snel, maar toch vrij vlot. Vanaf f 5.6 op 70 mm en vanaf f 8.0 boven 150 mm toch verrassend scherp voor zijn prijs.
          Nikon D90 - Nikon D50 - Nikon F90x - Nikon AF-S DX 18-55mm f3.5~5.6 G ED - Nikon AF 28-105mm f3.5~4.5D - Sigma 28-70mm EX DG f2.8 - Nikon AF 80-200mm f2.8D - Nikon AF 50mm f1.8D - Tamron 70-300mm f4.0~5.6 - Nissin DI622 - Metz 32 CT3

          Comment


          • #6
            Re: tamron voor potret ? 70-300 vs 18-200 ?

            De beste lens voor Portretfotografie is zo rond 85mm en dan lekker lichtsterk.
            Ik praat hier dan over de echte 85mm zonder crop.
            De 18-200 valt als range hier goed in. Een groter range voor portretfotografie is dan niet echt noodzakelijk.

            Een 50mm 1,8 geeft hiervoor veel beter resultaat.

            Als jij bedoeld mensen te fotograferen op afstand (snapshot) ja dan is een grotere tele wel handig.

            Er wordt naar mijn mening veels te vlug uit gekeken naar een andere lens zonder goed te overwegen of het wel een goede aanvulling is op hetgeen je bezit.
            Het is beter maar 1 goede lens te hebben dan een hele hoop mindere.

            Dit is niet persoonlijk tegen jou bedoeld, maar meer in het algemeen.

            Het geld kun je maar een keer uitgeven dus doe het dan goed of spaar door.

            mvg
            Antoine

            Comment


            • #7
              Re: tamron voor potret ? 70-300 vs 18-200 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
              De beste lens voor Portretfotografie is zo rond 85mm en dan lekker lichtsterk.
              Ik praat hier dan over de echte 85mm zonder crop.
              De 18-200 valt als range hier goed in. Een groter range voor portretfotografie is dan niet echt noodzakelijk.

              Een 50mm 1,8 geeft hiervoor veel beter resultaat.

              Als jij bedoeld mensen te fotograferen op afstand (snapshot) ja dan is een grotere tele wel handig.

              Er wordt naar mijn mening veels te vlug uit gekeken naar een andere lens zonder goed te overwegen of het wel een goede aanvulling is op hetgeen je bezit.
              Het is beter maar 1 goede lens te hebben dan een hele hoop mindere.

              Dit is niet persoonlijk tegen jou bedoeld, maar meer in het algemeen.

              Het geld kun je maar een keer uitgeven dus doe het dan goed of spaar door.

              mvg
              Antoine
              Vandaar ook die vraag hier op forum
              2 mensen weten meer dan 1
              Het gaat ook om lichtsterkte, idd.
              Mss, ook qua geld , over weeg ik die tamron 60 mm macro F2,8
              voor macro evenals potret te kunnen maken .
              t's moeilijk.
              Want ik wil goede potret foto's kunnen maken (lichtsterk )en zoek daarom iets lichtsterkers ( ja die f1,8 50 mm lens heb ik al ) en waarbij je ook macro foto's kunt maken.
              Heb me laten wijsmaken dat je met een macro lens bv 105 mm heel mooie potretfoto's kunt maken.
              Wat is jullie menig erover ?
              zou ik die 70-200 dan maar laten en die Tamron SP 90MM F2.8 AF DI MACRO NIKON € 350,00 nemen ?

              of Nikon AF 60mm f/2.8 D MC €449,00
              :-)

              mvg,

              Valentino
              Met mijn nikon in de hand, kom ik door het land

              Comment


              • #8
                Re: tamron voor potret ? 70-300 vs 18-200 ?

                Zoveel wartaal zien we zelden in een bericht.

                Natuurlijk levert een Tamron 70-300 rond de 70 mm geen betere resultaten dan de Nikon 18-200.
                Ook is de 60 mm micro lens van Nikon prima voor portetten en macro, maar voor portret ook niet zoveel beter dan de 50mm lens die je al hebt.
                Misschien is dan de 90mm Tamron geschikt, maar qua bereik kun je dat beter eerst testen met de eigen lens. Bevalt dat op 90mm dan zal die Tamron 90mm vast prima resultaten opleveren voor portretten; 105mm is op een crop camera wel erg lang.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: tamron voor potret ? 70-300 vs 18-200 ?

                  [QUOTE=Spanjaart;1946274]Zoveel wartaal zien we zelden in een bericht.

                  had haast
                  Met mijn nikon in de hand, kom ik door het land

                  Comment


                  • #10
                    Re: tamron voor potret ? 70-300 vs 18-200 ?

                    Voor portret is mijn inziens een 70-300mm lens op APS-c minder geschikt. Natuurlijk heeft ieder zijn stijl van fotograferen, je kunt ook mooie portretten maken met breedhoek en tele, maar algemeen mag je aannemen, dat je op APS-C, binnnen de range van ongeveer 40 a 70 mm de mooiste portretten maakt. Een zeer geschikte lens is de tamron 28-75mm 2,8f of als je macro ook wilt de sigma macro 70mm F 2,8 (prachtige lens). Veel hoger zou ik niet gaan voor portret.
                    Je hebt ook nog de sigma 24-70 f2,8 welke zeer goed is en ik dacht dat deze lens ook close focus heeft.

                    De 18-200 is ook bruikbaar maar dan toe je toegevingen aan de kwaliteit, maar heeft het grote voordeel van een groot zoombereik en tele, is meer geschikt voor algemeen gebruik.
                    Dat is een keuze die je zelf moet maken, een typische portret lens of tele.

                    Comment


                    • #11
                      Re: tamron voor potret ? 70-300 vs 18-200 ?

                      mercikes voor je meningen.
                      :-)
                      nu ga ik erover nadenken .

                      mvg,

                      Valentino
                      Met mijn nikon in de hand, kom ik door het land

                      Comment

                      Working...
                      X