Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Carl Zeiss objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Carl Zeiss objectieven

    Beste.

    Al een hele tijd vraag ik me af of de objectieven van "carl Zeiss" de prijs rechtvaardigen. Kan iemand mij hierop een anfwoord geven?

  • #2
    Re: Carl Zeiss objectieven

    Lang leve de zoekfunctie:

    Zie hier

    Comment


    • #3
      Re: Carl Zeiss objectieven

      Oorspronkelijk geplaatst door L.U.C. Bekijk bericht
      Beste.

      Al een hele tijd vraag ik me af of de objectieven van "carl Zeiss" de prijs rechtvaardigen.
      Voor persoon 1 wel maar voor persoon 2 misschien niet
      Je moet voor je zelf uitmaken welke lenzen je nodig hebt en hoeveel je er wil aan geven.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: Carl Zeiss objectieven

        Kijk eens op photozone naar de prestaties van de Carl Zeiss objectieven. Je zult zien dat ze een heel klein beetje beter presteren dan bijv. de top Nikkors zoals de 50 1.4 en de 85 1.4. Wel zijn het MF objectieven. Wat ik lees van gebruikers is dat het hele kleine kwaliteitsverschil vaak niet opweegt tegen het ongemak van MF. m.a.w. bij het gebruik van de Carl Zeiss mislukken meer foto's omdat deze objectieven niet automatisch scherpstellen.
        groet, Rik

        Comment


        • #5
          Re: Carl Zeiss objectieven

          Carl Zeiss lenzen zijn doorgaands beter, daar zijn veel factoren welke de kwaliteit van de lens bepalen en niet tot uiting komen in de meeste reviews.
          Vergelijkende foto's die ik al gezien heb tussen Carl Zeiss en toplens van Canon op 1dmkIII, voor ik dacht de 135mm versie, zijn opvallend qua contrast en vooral kleurrendering.
          Het zijn geen populaire lenzen en dat maakt dat ze niet goedkoop zijn maar de prijs is te vergelijken met de toplenzen van CaNikon

          De CZ lenzen zijn te vinden in pentax en nikon mount, voor canon heb je een adapter nodig en wordt alles manueel.(lenzen hebben sowieso geen AF)

          Voor de A-mount (Minolta/Sony) heb je de CZ lenzen met AF (85mm en 135mm) en heb je ook een aantal zooms waaronder Carl Zeiss Vario-Sonnar T* 24-70 F2.8 ZA SSM, welke door sommige reviewers als beste zoom ooit wordt bestempelt. Moet je natuurlijk wat relativeren, maar Carl Zeiss Sony plannen nog een breedhoek en tele-zoom op de markt te brengen, en ook een aantal vaste CZ lenzen. (begin september waarschijnlijk meer info.) Dit allemaal in het kader van de 24mp FF camera welke waarschijnlijk op photokina zal voorgesteld worden.

          Comment


          • #6
            Re: Carl Zeiss objectieven

            Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
            Voor persoon 1 wel maar voor persoon 2 misschien niet
            Je moet voor je zelf uitmaken welke lenzen je nodig hebt en hoeveel je er wil aan geven.
            Heel correcte en eenvoudige tip én 'to the point'

            mvg,

            Roland

            Comment


            • #7
              Re: Carl Zeiss objectieven

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              Het zijn geen populaire lenzen en dat maakt dat ze niet goedkoop zijn
              Ik denk dat je't achterstevoren hebt.

              Dave
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: Carl Zeiss objectieven

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Ik denk dat je't achterstevoren hebt.

                Dave
                Klopt wellicht in beide richtingen.

                Comment


                • #9
                  Re: Carl Zeiss objectieven

                  Iedereen, bedankt voor de reacties.

                  Groeten

                  Luc

                  Comment


                  • #10
                    Re: Carl Zeiss objectieven

                    Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                    Lang leve de zoekfunctie:

                    Zie hier
                    Laat die mens toch zijn vraag in de groep gooien

                    Comment


                    • #11
                      Re: Carl Zeiss objectieven

                      Oorspronkelijk geplaatst door rik6230 Bekijk bericht
                      Kijk eens op photozone naar de prestaties van de Carl Zeiss objectieven. Je zult zien dat ze een heel klein beetje beter presteren dan bijv. de top Nikkors zoals de 50 1.4 en de 85 1.4. Wel zijn het MF objectieven. Wat ik lees van gebruikers is dat het hele kleine kwaliteitsverschil vaak niet opweegt tegen het ongemak van MF. m.a.w. bij het gebruik van de Carl Zeiss mislukken meer foto's omdat deze objectieven niet automatisch scherpstellen.
                      T, ja dat zijn objectieven voor de echte fotografen he, als je een 25mm of 21mm gebruikt voor landschappen kan er al niet veel mis gaan, hij staat toch meestal op oneindig, en op den duur ga je dat nog leuk vinden , en word je daar ook goed in en krijg je meer en meer goede foto,s
                      Last edited by koen1950; 13 juli 2009, 16:53.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Carl Zeiss objectieven

                        Oorspronkelijk geplaatst door rik6230 Bekijk bericht
                        Wat ik lees van gebruikers is dat het hele kleine kwaliteitsverschil vaak niet opweegt tegen het ongemak van MF. m.a.w. bij het gebruik van de Carl Zeiss mislukken meer foto's omdat deze objectieven niet automatisch scherpstellen
                        Voor mij hun sterke punt : vanaf statief met MF en Liveview is zalig en de scherpte is navenant
                        Haal die kwaliteit maar eens (in de praktijk) met een AF lensje (ontoereikende AF of gammele manuele scherpstelling)
                        Canikon 40D - D200, D300

                        Comment


                        • #13
                          Re: Carl Zeiss objectieven

                          Oorspronkelijk geplaatst door rik6230 Bekijk bericht
                          ...bij het gebruik van de Carl Zeiss mislukken meer foto's omdat deze objectieven niet automatisch scherpstellen.
                          LOL

                          Zou dat komen omdat je ook je hersens moet gebruiken bij MF? Hoog tijd dat ik hier eens een blogpostje aan wijd.

                          MF is a way of life.

                          G
                          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Carl Zeiss objectieven

                            Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                            LOL

                            Zou dat komen omdat je ook je hersens moet gebruiken bij MF? Hoog tijd dat ik hier eens een blogpostje aan wijd.
                            Misschien wordt bedoelt dat bvb de 100mm f2 een dermate flinterdunne DOF heeft dat een autofocus systeem nauwkeuriger kan zijn dan vele (maar niet noodzakelijk alle) fotografen? Daar zou ik wel kunnen inkomen.
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                            Comment


                            • #15
                              Re: Carl Zeiss objectieven

                              Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                              LOL

                              Zou dat komen omdat je ook je hersens moet gebruiken bij MF? Hoog tijd dat ik hier eens een blogpostje aan wijd.

                              MF is a way of life.

                              G
                              Wat een pretentie wil jij daar mee zeggen, dat je bv. met een 85mm f1.4 Mf je slaagkansen evenhoog inschat als met dezelfde 85mm f1.4 Af.

                              Probeer maar eens een bewegend kind te fotograferen op Bv. f2.0 met een Mf tegenover een Af, heeft weinig met hersens te maken denk ik, niemand kan zo een snelle interactie waarmaken als een goede Af, dan kan je ook gaan zeggen dat de uitvinding van de AF overbodig is geweest.

                              Natuurlijk kan het gebruik van MF eens boeiend zijn, maar geef mij maar de mogelijkheid van AF, deze kan je ook manueel gaan bedienen, maar omgekeerd gaat niet.

                              Ik heb op punt gestaan deze CZ 85mm f1.4 aan te kopen omwille van de zeer mooie onscherpte, maar na een paar uur gebruik en getest heb ik toch gekozen voor de Nikon 85mm f1.4 AF-D.

                              Toegegeven dat die CZ qua optiek en een boterzachte bediening wel heel speciaal is.

                              Comment

                              Working...
                              X