Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron AF 18-250mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron AF 18-250mm

    Beste fotografen,
    Ik heb enkele maanden geleden een Zoomlens Tamron AF 18-250mm 1:3.5-6.3 (IF) Macro gekocht en ik ben eigenlijk niet helemaal tevreden met de scherpte van de foto's die er mee gemaakt zijn.
    OK het is geen heel dure lens maar voor 500€ mag het toch wel iets zijn.
    Zijn er nog die niet helemaal tevreden zijn over deze lens? of is er iets op te lossen met enkel maar bepaalde diafragma's te gebruiken?
    Wie heeft er ervaring mee of kan mij goede raad geven.
    Ik gebruik de lens met een Nikon D70.
    Stephaan
    www.stephoto.be – Nikon D90 * AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5 – 5.6 G-ED * AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5 – 4.5 G ED * AF-Nikkor 75-240 mm 1:4.5 – 5.6 D * Tamron AF-18 – 250 1:3.5 – 6.3 (IF) Macro * - Tamron Macro 90mm 2.8 -Nikon Speedlight SB 600.

  • #2
    Re: Tamron AF 18-250mm

    Ik heb geen ervaring met de 18-250 maar wel met de 18-200 en heb deze ook rap weggedaan. Een superzoom is altijd inboeten. Er zat teveel vervorming op de lens en zeer soft op 200mm op f8 viel de scherpte nog enigzins mee. Ik zou zeggen als je kan zet eens een tamron 17-50 f2.8 erop en je zal verschieten hoe scherper die is.

    Maar hoop binnenkort mijn tamron in te kunnen ruilen voor een nikon 17-55 f2.8
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Tamron AF 18-250mm

      Ik heb er eentje voor Pentax. Ben er tevreden over als je je met de beperkingen van de lens kan verzoenen. Wel een ideale all round lens om te wandelen, fietsen,... Kortom als je niet al te graag wisselt (of geen tijd hebt).
      Vignettering op 18 mm en net zoals je zegt niet helemaal scherp over het bereik. Als je ze enkele stops toe draait is ze best scherp.
      Maar je kan die lens absoluut niet vergelijken met een 17-50mm.
      Comfortably numb with my Pentax

      Comment


      • #4
        Re: Tamron AF 18-250mm

        Hoe meer zoom hoe meer problemen. (spijtig genoeg natuurlijk)
        Als je zo een objectief koopt moet je niet verwachten dat ze top prestaties kan leveren het is eigenlijk een comprimie, ze geven aanvaardbare resultaten zonder dat je van objectief moet wisselen.
        Nu komt Tamron zelfs met een 18-270mm 15X zoom, maar ten koste van wat vraag ik me dan af.
        Zelf zal ik nooit zo een groot bereik kopen, ik heb een DSLR en zit er niets mee in van objectief te wisselen (daar koop je ook een DSLR voor vind ik).
        Het zou beter zijn je objectief op te splitsen door bv de genoemde Tamron 17-50mm en daar bv een 70-200mm bij of 70-300mm je zal daar meer kwaliteit mee hebben maar je zal objectieven moeten wisselen.
        Het is aan u of je daar me kunt leven.


        Beste groeten Sus.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #5
          Re: Tamron AF 18-250mm

          Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
          Hoe meer zoom hoe meer problemen.
          Niet altijd natuurlijk . Tamron 18-250 is beter dan 18-200... En een Sigma 50-500 is ook een mooi staaltje techniek/optiek.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Tamron AF 18-250mm

            Oorspronkelijk geplaatst door Merckx Bekijk bericht
            ... ik ben eigenlijk niet helemaal tevreden met de scherpte van de foto's die er mee gemaakt zijn.
            Naar de uitersten toe zou een kleiner diafragma een goeie scherpte moeten opleveren (- dat is bij mij in elk geval zo -). Maar je moet natuurlijk niet vergelijken met de resultaten van een macro-lens...

            Is je gebrek aan scherpte misschien veroorzaakt door te lange sluitertijd ? Hoe er immers rekening mee dat je in jouw geval aan het ene eind met 250mm zonder beeldstabilisatie zit hé .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment

            Working...
            X