Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 18-125 OS of sigma 18-200 OS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 18-125 OS of sigma 18-200 OS?

    Hallo,

    Ik heb sinds kort een tweedehands Canon EOS 350D met een kitlens 18-55 en een telezoom Sigma 70-300 gekocht.
    Door er enkele malen op uit te trekken om het toestel te leren kennen, ben ik tot de conclusie gekomen dat de kitlens te beperkt is voor de zaken waar ik mijn toestel voor zou gebruiken( allround).
    Aangezien een allround lens van Canon momenteel serieus buiten het budget valt, heb ik even wat rond gesurft en kwam bovenstaande lenzen tegen. Van beide lenzen waren positieve en negatieve reacties te lezen, waardoor ik nog steeds in het ongewisse ben.
    Daarom mijn vraagje: Welke van deze 2 lenzen (met Optical Stabilizer) is kwalitatief de beste keuze (zonder naar het bereik te kijken, aangezien ik voor die noodgevallen toch nog de sigma 70-300 heb) ?

    Ik ben me ten zeerste bewust dat deze lenzen niet te vergelijken zijn met de Canon's maar aangezien ik toch veel plezier wil beleven van mijn toestel, zonder iedere keer van lens te moeten wisselen, lijkt me dit de beste optie. (Of iemand moest een ander ideetje hebben voor een allroundlens in de zelfde prijscategorie)

    groetjes

  • #2
    Re: sigma 18-125 OS of sigma 18-200 OS?

    In ieder geval de 18-125 NIET!
    In testen die te vinden zijn op internet presteert die lens zeer zwak. De 18-200 is voor zijn geld een aanrader! Ik heb ze zelf ook, zij het op een Sigma SD14.

    Vroeger had ik de 18-200 zonder OS op een Canon 350D, ik was aangenaam verrast door de kwaliteit van de lens.
    SKurt.be
    www.SKurt.be

    Comment


    • #3
      Re: sigma 18-125 OS of sigma 18-200 OS?

      Oorspronkelijk geplaatst door SKurt Bekijk bericht
      In ieder geval de 18-125 NIET!
      In testen die te vinden zijn op internet presteert die lens zeer zwak.
      Ondertussen is er van de 18-125 een nieuwe versie op de markt, met HSM. Deze lens scoort in testen veel beter dan de oude versie (ook optisch), beter dan de 18-200 ook trouwens (dacht ik).

      Ben zelf ook al een tijdje aan het twijfelen tussen deze 2 objectieven...

      Heb hier ergens (verleden week) een topic zien passeren waarin een nieuwe 18-200 van Canon wordt aangekondigd. Zou in september op de markt komen...

      Groeten, Peter

      Comment


      • #4
        Re: sigma 18-125 OS of sigma 18-200 OS?

        Zijn deze dan veel goedkoper en beter dan de EF-S 17-85mm IS USM van canon ?

        ik zie op ebay 270-290 euro voor de sigma, en 270-370 voor de canon...
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: sigma 18-125 OS of sigma 18-200 OS?

          Hoi RikH,

          Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
          Zijn deze dan veel goedkoper en beter dan de EF-S 17-85mm IS USM van canon ?
          ze zijn inderdaad goedkoper, maar zeker niet beter (waarvan ik me zeer bewust ben) dan de Canon lens die je aanhaalde (Canon EF-S 17-85mm F:4.0-5.6 IS USM). Maar de lens dient als allround lens (ik weet nog niet bij welk soort fotografie ik me het beste voel, en wilde daarom een zo groot mogelijk bereik om zoveel mogelijk te kunnen schieten , zonder constant van lens te moeten wisselen.
          de Canon lens Canon EF 28-135mm F:3.5-5.6 IS USM zou dan eerder de lens zijn die beter aansluit bij mijn behoefte (en nog net binnen het budget), ... behalve dat ik twijfel over het verschil in groothoek. Ik kan niet goed inschatten of het verschil tussen die 18 en de 28 te verwaarlozen is.

          Iemand die me nog wat goede raad kan verkopen?

          Comment


          • #6
            Re: sigma 18-125 OS of sigma 18-200 OS?

            Hoi Kurt,

            Oorspronkelijk geplaatst door SKurt Bekijk bericht
            In ieder geval de 18-125 NIET!
            In testen die te vinden zijn op internet presteert die lens zeer zwak.
            Ik heb ook al heel wat testen gevonden van deze lenzen, maar ze spreken mekaar allemaal wat tegen. Lees de reacties van gebruikers er maar eens op na. De helft vind deze lenzen "WAUUUW" en de andere helft zegt "Dumpen die handel".

            Wat moet je dan nog geloven?

            Comment


            • #7
              Re: sigma 18-125 OS of sigma 18-200 OS?

              Ik ben een bezitter van de Sigma 18-200 OS (f3,5-6,3) en ben hier erg tevreden van als allround lens. Je moet uiteraard de volgende dingen in acht nemen

              bij een superbereik moet je inboeten op verschillende gebieden:
              - Je zal nooit over het volledige bereik dezelfde optische kwaliteit hebben. Meestal is de lens softer aan de uiteinden, maar de sigma is net daar het scherpst en heeft tussen 35 en 50mm nogal zachte randen
              - Ze zijn niet lichtsterk, dus wanneer je zonder flits wilt trekken bij schemerlicht heb je al snel lange sluitertijden (ik heb daarvoor als aanvullin op deze lens een 50mm f1,8)

              maar ik ben over het algemeen erg tevreden van de resultaten die deze lens mij oplevert)
              Last edited by Franciskine; 12 augustus 2008, 18:32.
              Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
              I'm a rookie

              Comment


              • #8
                Re: sigma 18-125 OS of sigma 18-200 OS?

                Juist een artikel gelezen dat de lichtsterkte wel belangrijk is voor het AF. Om het AF goed te laten functioneren zou een lens meer dan f/5,6 moeten doorlaten. Misschien wel rekening mee houden in jouw keuze.
                Groeten
                Luc
                350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

                Comment


                • #9
                  Re: sigma 18-125 OS of sigma 18-200 OS?

                  Hoi,

                  Iedereen alvast bedankt voor de reacties. Ik heb ondertussen beslist om toch maar af te zien van de sigma lenzen. "Iets" zegt me om bij het merk zelf te blijven, waardoor ik me de Canon EF 28-135mm F:3.5-5.6 IS USM tweedehands heb aangeschaft.
                  Ik hoop dat ik hier een goede beslissing mee genomen heb. Maar dat zal de toekomst wel uitwijzen.

                  Comment

                  Working...
                  X