Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lenzen?

    ik zou mij waarschijnlijk een nieuwe reflexcamera aanschaffen zie topic (nieuwe digitale camera) maar ik weet niets van lenzen.
    1. welke merken zijn goed en niet te duur?
    2.wat is zo'n goede all round beginnerslens?

    alvast bedankt
    grtz ken

  • #2
    Re: welke lenzen?

    Aangezien niet te duur -> koop een body met kitlens

    bv bij Canon
    met één lens (18-55 IS): http://www.fotokonijnenberg.be/produ...5mm_is_be.html
    met twee lenzen - veel groter bereik (18-55 IS + 55-250 IS) http://www.fotokonijnenberg.be/produ...250_is_be.html

    Die kitlenzen zijn ideaal om mee te beginnen.

    Kijk ook eens naar Nikon.
    (bv http://www.fotokonijnenberg.be/produ...5-56_vr_b.html)

    Persoonlijk zou ik voor Canon of Nikon gaan omwille van het aanbod en de informatie die te vinden is.

    Comment


    • #3
      Re: welke lenzen?

      ok ik zal mij een kitlens erbij kopen.
      ik heb ook nog 4 lenzen liggen zijn deze bruikbaar?

      135 (minolta) MC tele rokkor
      50 (minolta) MD rokkor
      35 (minolta) MD W.rokkor
      35-105 (makinon) zoom auto MC

      alvast bedankt grtz ken

      Comment


      • #4
        Re: welke lenzen?

        Beste

        Ik heb vandaag te horen gekregen, dat de oude rokkor lenzen niet kunnen gebruikt worden voor de nieuwe modellen van Sony.

        Groeten

        Luc

        Comment


        • #5
          Re: welke lenzen?

          ook niet met adapter????
          alvast bedankt
          grtz ken

          Comment


          • #6
            Re: welke lenzen?

            Wel met adapter!

            Ik heb zo'n adapter gehad, er zit een optisch element in om te kunnen scherpstellen op oneindig. 't werkt als een mini-mini teleconverter van 1,12x. Ik heb echter het glaselement verwijderd om het in combinatie met een manuele macrolens te gebruiken...dan hoef je niet op oneindig te moeten scherpstellen...

            Als ik mij niet vergis is er op kapaza zo'n adapter voor md lenzen op AF body te koop voor zo'n 60 euro. Je moet dan je A200/A300/A350 wel op de M stand zetten en in het menu afzetten dat de camera niet trekken als er (zogezegd) geen lens op zit. Manuele lenzen zijn wel iets meer labeur dan de moderne AF lenzen, ook qua belichting is het vaak tricky en meermaals proberen!

            Louter uit nieuwsgierigheid: zou je kunnen specifiëren welke lenzen je hebt? (ik zit wel de brandpuntsafstanden maar de F-waarden zijn eens zo interessant )

            ps: je primes gaan zowieso toch nog wel de moeite zijn om zo'n adapter aan te schaffen. Die 35-105 makinon kan je wel vergeten...zo'n kitlens die je bij de body koopt gaat veel beter zijn...En MD/MC lenzen verkopen brengt haast niets op!
            Last edited by Portmixus; 21 augustus 2008, 22:42.

            Comment


            • #7
              Re: welke lenzen?

              ik heb toch al gezegd welke lenzen ik heb.

              MINOLTA lens made in japan MC tele rokkor 1:3,5 f=135mm
              MINOLTA lens made in japan MD rokkor 1:2 f=50mm
              MINOLTA lens made in japan w.rokkor 1:2.8 35mm
              MAKINON MC zoom 1:3,6 f=35-105mm auto lens made in japan

              kan je mij een link van die adapter geven alstublieft
              alvast bedankt
              grtz ken
              Last edited by cameraken; 22 augustus 2008, 12:10.

              Comment


              • #8
                Re: welke lenzen?

                Op ebay zijn de adapters(met glas) te koop voor 25€(verzendkosten inbegrepen) bij volgende verkoper : http://search.benl.ebay.be/_W0QQsassZcowy07
                Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                Comment


                • #9
                  Re: welke lenzen?

                  Rockads Marketing Hub yakında bu alan adında hizmet vermeye başlayacak.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lenzen?

                    hallo,

                    ik koop waarschijnlijk in de komende 1 of 2 maanden mijn eerste spiegelreflex, en dus ook de eerste lens/lenzen

                    Ik ben er van overtuigd dat ik nog wel mijn hele leven met fotografie zal bezig zijn, dus dacht ik dat het mss geen slecht plan is om meteen te investeren in een ietwat duurdere lens,
                    de body wordt de canon 450d of de 40d; ik weet goed dat de 40d in een professioneler segment behoort, maar waarschijnlijk wordt het toch de 450d, zodat ik later (over pakweg 1.5 jaar ofzo, geen idee) kan upgraden naar een professioneler model, als ik de eerste stappen in de SLR-wereld reeds heb verkend.
                    maw, de kosten die ik uitspaar door de 450d te kopen (850 - 650 = 250 €) , kan ik gebruiken voor beter glaswerk.

                    ik lees en hoor dat de sigma/tamron wide zoom range lenzen (bvb 18- 200 mm )niet kunnen evenaren aan een beperktere range, maar ik wil toch al wel wat zoombereik.

                    wat is het beste dat ik nu kan kopen binnenkort van lens/lenzen?
                    budget = pakweg 400 €, (en liefst een wide-end met toch wat groothoek (niet extreem), maar minstens even veel als een 28 mm lens van een compactcamera, rekening houdend met de sensorgrootte-correctiefactor van 1.6 zal dat dan wel op 17.5mm uikomen neem ik aan?)

                    de "L" lenzen van canon zijn opmerkelijk duurder, door hun lichtsterkte neem ik aan, is dit verschil dan ZO opmerkelijk? kan iemand dit staven met een vergelijkende foto?

                    alle suggesties zijn welkom!
                    Canon 5D3 + 5D4 + EOS R ; Canon 16-35 f/2.8 III ; Canon 24-70 f/2.8 II ; Canon EF-70-200 L F2.8 II IS; Canon 35mm 1.4 II ; Sigma 50 mm 1.4 ; Canon EF 85mm 1.8; Canon EF 100mm 2.8 Macro; Sigma 15 mm fisheye ; 3 x 600EX-RT II

                    Comment

                    Working...
                    X