Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfportret Challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zelfportret Challenge

    Aan alle Challengers , BD-ers , moderators en sympatisanten van de Challenge,

    Het speelt al een tijdje in mijn hoofd om een gezicht te kunnen kleven op de mensen die hier op BD en in mijn geval ook vooral in de Challenge actief zijn. Heel dikwijls ontstaan hier zeer uitgebreide gesprekken die toch dat tikkeltje persoonlijker zouden kunnen zijn als je zou weten wie de persoon achter die nickname is.

    Hieruit is het idee gegroeid om een algemeen topic te starten met als naam “zelfportret challenge”. Na enig overleg met de moderator bleek dit wel een leuk idee te zijn.

    Heel waarschijnlijk zullen er een heel deel mensen zijn die liever hun anonimiteit willen bewaren en zichzelf niet graag ten toon willen stellen, daar heb ik dan ook alle respect voor. Deze topic is dan ook vrijwillig voor de mensen die dit wel zien zitten en even benieuwd zijn naar hun mede BD-ers en Challengers.

    De bedoeling is dat indien men hieraan wil deelnemen, men gewoon een foto van zichzelf of zelfs liefst een zelfportret plaatst in deze topic. Dit mag eventueel met wat algemene informatie over zichzelf ( bv. Naam , interesses , beroep , enz. ). Iedereen mag hieraan deelnemen ( hoeven niet alleen mensen uit de challenge te zijn ) en iedereen mag zijn opmerkingen en bevindingen geven. Het moet natuurlijk leuk en deftig blijven.

    PS: Voor alle duidelijkheid , iedereen mag hieraan deelnemen. Het hoeven dus niet enkel mensen uit de Challenge te zijn. Hoe meer deelnemers , hoe beter

    Bij deze zal ik dan ook maar de spits afbijten en het goede voorbeeld geven door mijn foto te plaatsen.





    Foto 1 : genomen voor de spiegel aan de muur
    Foto 2 : genomen voor een spiegel op de grond ( vandaar de iets onnatuurlijke houding )

    Groetjes Tigo
    Last edited by Tigo; 6 augustus 2008, 15:43.
    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

  • #2
    Re: Zelfportret Challenge

    Als Mod van de Challenge zal ik maar ook even mijn identiteit vrijgeven.

    Ik hoop dat ik nu niemand afschrik met mijn zelfportret hier te brengen.



    Maar ik was wel al eens te zien hier op de Challenge naar aanleiding van de Challenge Apr 07 met als thema Portretten in zwart wit.

    Zie maar onderstaande link:

    Voor deze Challenge even een zelfportret. De jaarrangschikking kan nagezien worden op: http://users.belgacom.net/bn323345/ (http://users.belgacom.net/bn323345/) Pendragon van harte gefeliciteerd met de maandoverwinning. Mijn felicitaties voor Filipo met zijn tweede plaats in de maandrangschikking en hierdoor zijn
    Last edited by spooky; 6 augustus 2008, 11:32.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

    Comment


    • #3
      Re: Zelfportret Challenge

      Hoi Spooky,

      Bedankt voor je spontane en snelle deelname. Ik hoop dat het een beetje inslaat bij andere BD-ers.

      PS: neen hoor , ik denk niet dat je iemand afschrikt met je zelfportret

      Grtz Tigo
      To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
      Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Zelfportret Challenge

        Zo.......bij deze kent ook iedereen mijn lelijk koppie

        naam: peter premereur
        beroep: team-leader
        interesses: fotografie en fotografie
        sinds ongeveer 1,5jaar bezig met fotografie



        Mijn Fanpagina
        Mijn website
        Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

        Comment


        • #5
          Re: Zelfportret Challenge

          Awel, dit vind ik nu eens een super idee.
          Ik ben ook wel altijd benieuwd naar de persoon achter de nickname.


          Ik ben Kristel, calculator op een sleutel op de deur bouwbedrijf (mag ik de naam noemen Spooky? ) en sinds anderhalf jaar een grote passie ontwikkeld voor fotografie (Nikon).

          Dit ben ik, (na een dagje "hard" werken)



          Keyki

          When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

          Comment


          • #6
            Re: Zelfportret Challenge

            Hoi,

            Ik ben Madam rooman . . . Maddy is mijn naam.
            Ik werk part-time in de thuiszorg ( ik doe het veldwerk)
            Grote passie is reizen, krijg er niet genoeg van.
            Kocht mijn eerste spiegelreflex (olympus OM2)van mijn eerste loon.
            Sinds April weer in het bezit van een digitale spiegelreflex, werkt verslavend . . .

            Grts madam rooman

            Zellportret is een spiegelreflexie in kantoorgebouw ( San Diego)






            Nog een fotootje gevonden, ik in mijne sofa

            Last edited by rooman; 26 december 2008, 18:21.
            zero

            Comment


            • #7
              Re: Zelfportret Challenge

              Hey juppekes

              Hier ben ik ook maar eens

              Nu zullen jullie ook eens weten wie er achter dat hey juppekes scherm zit

              Ik ben dan ook diegene die nogal redelijk kwistig is met die gele mannekes

              Als werk doe ik het zaagwerk in de grootste doe-het-zelf zaak van de kust

              Verder ben ik gelukkig getrouwd en vader van vier kinderen

              In mijn vrije tijd probeer ik mooie plaatjes te maken, ooit zal me dat wel eens lukken

              Verder zitten er eigelijk twee gezichten achter deze nick

              Op de eerste foto kom je me eigenlijk tegen in het dagelijkse leven (omdat ik te lui ben om me dagelijks te scheren)

              Op de tweede foto ben ik als ik eens weg ga, of na een week of vier als ik me dan toch eens scheer

              Je moet niet te veel letten op mijn materiaal, mijn statief is veeeeeeel te groot voor dat klein speeltje, maar dat is voor in de toekomst als ik ooit eens een groter klikdoosje aanschaf





              Bootjes

              Comment


              • #8
                Re: Zelfportret Challenge

                ik heb ook nog een zelfportret

                Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

                Comment


                • #9
                  Re: Zelfportret Challenge

                  Even aangepast deze vind ik leuker
                  Last edited by Foantje; 25 april 2010, 17:32.
                  Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zelfportret Challenge




                    De Swa , waterklerk met pensioen , deze oude bompa (65 jaar) met twee prachtige kleindochters zal hier wel een de oudsten zijn zeker ?
                    Wat ik even kwijt wil , ik ken veel bomma's die prachtige foto's maken waar er hier nog veel jongeren een puntje kunnen aan kunnen zuigen , dus vanwaar die onzin in de challenge bij het toe kennen van de punten , " Please rate this image from 1 to 10, where 10 is the maximum and indicates a great photo. A rating of 1 means your grandmother could do much better )."
                    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                    Web-Albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zelfportret Challenge

                      Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht


                      De Swa , waterklerk met pensioen , deze oude bompa (65 jaar) met twee prachtige kleindochters zal hier wel een de oudsten zijn zeker ?
                      Wat ik even kwijt wil , ik ken veel bomma's die prachtige foto's maken waar er hier nog veel jongeren een puntje kunnen aan kunnen zuigen , dus vanwaar die onzin in de challenge bij het toe kennen van de punten , " Please rate this image from 1 to 10, where 10 is the maximum and indicates a great photo. A rating of 1 means your grandmother could do much better )."

                      Awel Swa , gij krijgt van mij alvast een 10

                      Tigo
                      To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                      Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zelfportret Challenge

                        Hey,

                        Ik ben roose noel 56 jaar en schrijnwerker van beroep.
                        En als ik ooit een deftige foto kan maken ga ook eens meedoen aan de challenge, Hopelijk word ik honderd.



                        mvg duindistel

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zelfportret Challenge

                          Amaai duindistel wat zeg je ik citeer:

                          En als ik ooit een deftige foto kan maken ga ook eens meedoen aan de challenge, Hopelijk word ik honderd
                          Ik heb eens je foto's over Bretagne bekeken het zijn gewoonweg juweeltjes.

                          Het is toch geen waar he dat je zal wachten tot je 100 bent om deel te nemen aan de Challenge. Intussen zal ik dan wel 102 jaar oud zijn. Of ik het zo lang volhou weet ik niet
                          Spookys Fotoweb
                          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zelfportret Challenge

                            mvg,
                            Ludo V.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zelfportret Challenge

                              Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
                              Hey,

                              En als ik ooit een deftige foto kan maken ga ook eens meedoen aan de challenge, Hopelijk word ik honderd.


                              mvg duindistel
                              @ Duindistel,

                              Ik ben ook eens gaan kijken naar je foto's , en ik moet spooky gelijk geven hoor. En niet alleen je foto's van Bretagne mogen er zijn , er zitten nog andere prachtexemplaren tussen.
                              Mee doen zou ik zeggen

                              Tigo
                              To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                              Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X